Už dávnejšie sa tu rozoberala trasa linky 50 po uzavretí Starého mosta a mňa napadla nová alternatívna trasa, ktorá by podľa mňa bola pre cestujúcich vyhovujúcejšia ako tá dnešná:
Za zastávkou Wustenrot by išla ako linka 70 po Nový most, ďalej cez most do Petržalky, zišla by dole na Einsteinovú ako linka 184, čiže smer Prístavný most a hneď aj vyšla hore na Panónsku ako linky 80 a 88 a išla by rovno späť na OD Slimák.
Nové zastávky smer Aupark: Malá scéna, Šafárikovo nám. - nemusí byť, Nový most, Aupark - ako autobusy smer Petržalka.
Nové zastávky smer Slimák: Aupark - hore na nadjazde smer mesto. Linka by mohla spomínaný okruh Panónska - Einsteinova - Panónska vykonávať aj s cestujúcimi, aby mohli vystupovať priamo na strane Auparku.
Výhody:
1. Priame spojenie do užšieho centra smerom z Nového Mesta a Ružinova.
2. Možnosť prestupu na električky a autobusy pod Novým mostom.
3. Možnosť prestupu na autobusy smer Petržalka na zastávke Aupark.
4. Pri príchode linkami 82, 83, 84, 91, 93, 94 a 191 z centra k Auparku možnosť prestupu na linku 50 a zviesť sa ňou na druhú stranu, čím odpadne nutnosť ísť obchádzkou cez schody, ktorá je najmä pri daždi dosť nepríjemná.
Nevýhody: nebol by priamy spoj k hlavnému vchodu Auparku, ale myslím si, že to by nebol až taký veľký problém. Skôr by bolo zložité ľudí naučiť, že nemusia vystupovať na zastávke smer Petržalka, ale môžu až na druhej strane. Stačilo by to však dostatočne zvýrazniť v ozname o zmene trasy, prípadne by pomocou hlásičov zastávok mohlo oznámiť: "Pri jazde do Auparku ešte nevystupujte." Nemal by byť problém nahrať to, keď volakedy dokázalo hlásiť: "Zochova - možnosť výstupu do historického centra." Skôr by bol problém v tom, že Citelisy nemajú hlásiče, ale to by sa dalo vyriešiť tým, že by na 50-ku vypravovali prednostne Tedomy.
Za zastávkou Wustenrot by išla ako linka 70 po Nový most, ďalej cez most do Petržalky, zišla by dole na Einsteinovú ako linka 184, čiže smer Prístavný most a hneď aj vyšla hore na Panónsku ako linky 80 a 88 a išla by rovno späť na OD Slimák.
Nové zastávky smer Aupark: Malá scéna, Šafárikovo nám. - nemusí byť, Nový most, Aupark - ako autobusy smer Petržalka.
Nové zastávky smer Slimák: Aupark - hore na nadjazde smer mesto. Linka by mohla spomínaný okruh Panónska - Einsteinova - Panónska vykonávať aj s cestujúcimi, aby mohli vystupovať priamo na strane Auparku.
Výhody:
1. Priame spojenie do užšieho centra smerom z Nového Mesta a Ružinova.
2. Možnosť prestupu na električky a autobusy pod Novým mostom.
3. Možnosť prestupu na autobusy smer Petržalka na zastávke Aupark.
4. Pri príchode linkami 82, 83, 84, 91, 93, 94 a 191 z centra k Auparku možnosť prestupu na linku 50 a zviesť sa ňou na druhú stranu, čím odpadne nutnosť ísť obchádzkou cez schody, ktorá je najmä pri daždi dosť nepríjemná.
Nevýhody: nebol by priamy spoj k hlavnému vchodu Auparku, ale myslím si, že to by nebol až taký veľký problém. Skôr by bolo zložité ľudí naučiť, že nemusia vystupovať na zastávke smer Petržalka, ale môžu až na druhej strane. Stačilo by to však dostatočne zvýrazniť v ozname o zmene trasy, prípadne by pomocou hlásičov zastávok mohlo oznámiť: "Pri jazde do Auparku ešte nevystupujte." Nemal by byť problém nahrať to, keď volakedy dokázalo hlásiť: "Zochova - možnosť výstupu do historického centra." Skôr by bol problém v tom, že Citelisy nemajú hlásiče, ale to by sa dalo vyriešiť tým, že by na 50-ku vypravovali prednostne Tedomy.
AAA