Lenze my sme sa bavili
a) o prijmoch DPB, ktore sa znizuju (lebo cena s DPH sa nemeni)
b) o nakladoch, ktore sa zvysia, alebo zostanu rovnake (lebo vyssia DPH)
Zanedbáme na jednej strane infláciu (ktora rastla za posledný rok bol približne okolo 1 percenta) i ceny
nafty a na druhej strane rastúci hrubý príjem obyvatelov a pozrieme sa na vývoj cenových výmerov BSK za posledné 4 roky.
V polovici roku 2006 prišlo k zvýšeniu cien, viď dole. O 19,5 mesiacov prišlo k zvýšeniu cien v pásme od 20 do 40km
(Stupava, Lozorno, Malacky-nie celá trasa ASMN-MA Zel.st., Záhorská Ves, Pezinok, Senec) v priemere o 3 SK.
Následne o 12 mesiacov prišlo k zlaceniu v priemere o 63 halierov. O ďalších 33 mesiacov pride k zdraženiu o v priemere
8,33 SK.
Ak si zoberieme ceny k datumu 1.2.2008 za smerodajnu konštantu, zistíme, že dovtedy (obdobie 15.07.2006-01.02.2008) narástla cena lístka v priemere o 15 halierov mesiac. Od 01.01.2011 príde k nárastu priemernej ceny lístka voči 1.2.2008 o cca 16halierov a teda nezohľadníme 33 mesiacov, kedy bola cena lístka lacnejšia.
Suma sumárum, v cene od 01.01.2011 príde k "štandardnému" zdraženiu o 15 halierov, s tým, že v cenách od nového roka dopravcovi DOPLATÍME tých 33 mesiacov, kedy platila znížená cena lístka.
od 15.07.2006
20km - 25 SK
25km - 31 SK
30km - 40 SK
35km - 47 SK
40km - 53 SK
od 01.02.2008
20km - 28 SK
25km - 34 SK
30km - 43 SK
35km - 50 Sk
40km - 54 SK
od 01.02.2009
20km - 27,11 SK
25km - 33,14 SK
30km - 42,18 SK
35km - 49,71 Sk
40km - 52,72 SK
od 01.01.2011
20km - 36,15 SK
25km - 42,18 SK
30km - 51,21 SK
35km - 57,24 SK
40km - 58,75 SK
Tak to mohli dať čísla 109xxx a tam by bola pravdepodobnosť nulová...
Ale inak číslovanie má aj MHD na IDOSe (pre neznalých - IDOS a Cestovné poriadky je ten istý SW od Chapsu), z električiek je tam Liberec, Most-Litvínov, Olomouc a Ostrava.
Aj ja som to našiel u SAD TT. Vidím, že všetci prejdú bud na vlak alebo na auto. Nie som ochotný platiť 1 € sem a 1 € tam. Je to trošku priveľa. (+20,5 .
Priame SL spoje do BA odtial veľmi nejdú, ak áno, len smerom na metro a vieme aká je tam situácia.
Čiže autobusy z GA budú voziť vzduch, SL si opäť pohorší a cesty budú na zaplakanie. Gratulácia. ? ?
pri fakturacii fimry vzdy narabaju s cenami bez dph. takze fimry len zmenia sadzbu. Co stalo 100€ bez dane, stalo s danou 119 teraz bude 120.
Teda pokial fimry nezmenia ceny bez dane. ?
treba si samozrejme, ze to jedno 1% DPB nebude platit zo vsetkych penazi co prijme. Mame predsa DPH na vstupe aj na vystupe...
Ak si vezmeme, ze od ludi vyberie cca 30mil € a na vstupe ma PHM a elektiku za 10mil €, tak zvysene DPH sa realne odrazi pri 20mil. €.
No samozrejme su tam aj ine nakupy tovarov a sluzieb...
Preto je aj vyhodny outsourcing. Havne teda pre firmy, ktore maju vysoku DPH na vystupe.
Výmer cestovného TTSK č. 2/2010 nadobúda účinnosť 1. januára 2011. http://www.sadtrnava.sk/viewpage.php?page_id=7 Napríklad dnes na tej istej linke, len druhý bus bola cena podľa cenníka 2010
SAD DS na svojej stránke nič nemá ? ale pre SAD DS platí Výmer cestovného TTSK č. 2 /2010 http://www.sadtrnava.sk/viewpage.php?page_id=7 keďže patria pod Trnavský kraj. Ešte taká perlička, v utorok 28.12 som cestoval spojom 201404 z Rovinky do Ba a EMtest už vydával lístky podľa nového cenníka. ?
menej bolestivé, ale každodenne 0,13 €... no dakujem. Lebo o skoro 10 % menej cestujúcich mali v tomto roku. Výhovorky...
Vidím, že sa presuniem úplne na vlak. Zvýšia sa ceny aj u SAD DS. ?
Keďže sa cena cestovného nemení, zvýšenie DPH bude znášať objednávateľ, teda mesto Bratislava, ktoré bude musieť dotovať DPB vyššou čiastkou, aby sa výpadok na tržbách nahradil.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
boxcar
Ok. Pozrel som.
Zanedbáme na jednej strane infláciu (ktora rastla za posledný rok bol približne okolo 1 percenta) i ceny
nafty a na druhej strane rastúci hrubý príjem obyvatelov a pozrieme sa na vývoj cenových výmerov BSK za posledné 4 roky.
V polovici roku 2006 prišlo k zvýšeniu cien, viď dole. O 19,5 mesiacov prišlo k zvýšeniu cien v pásme od 20 do 40km
(Stupava, Lozorno, Malacky-nie celá trasa ASMN-MA Zel.st., Záhorská Ves, Pezinok, Senec) v priemere o 3 SK.
Následne o 12 mesiacov prišlo k zlaceniu v priemere o 63 halierov. O ďalších 33 mesiacov pride k zdraženiu o v priemere
8,33 SK.
Ak si zoberieme ceny k datumu 1.2.2008 za smerodajnu konštantu, zistíme, že dovtedy (obdobie 15.07.2006-01.02.2008) narástla cena lístka v priemere o 15 halierov mesiac. Od 01.01.2011 príde k nárastu priemernej ceny lístka voči 1.2.2008 o cca 16halierov a teda nezohľadníme 33 mesiacov, kedy bola cena lístka lacnejšia.
Suma sumárum, v cene od 01.01.2011 príde k "štandardnému" zdraženiu o 15 halierov, s tým, že v cenách od nového roka dopravcovi DOPLATÍME tých 33 mesiacov, kedy platila znížená cena lístka.
od 15.07.2006
20km - 25 SK
25km - 31 SK
30km - 40 SK
35km - 47 SK
40km - 53 SK
od 01.02.2008
20km - 28 SK
25km - 34 SK
30km - 43 SK
35km - 50 Sk
40km - 54 SK
od 01.02.2009
20km - 27,11 SK
25km - 33,14 SK
30km - 42,18 SK
35km - 49,71 Sk
40km - 52,72 SK
od 01.01.2011
20km - 36,15 SK
25km - 42,18 SK
30km - 51,21 SK
35km - 57,24 SK
40km - 58,75 SK