myslel som prednosť pred IAD a okrem toho, potom by zo Špitálskej musela dávať pri odbočke doprava na SNP prednosť elina iba 2 elinám zo Šafka za 12 min., čo by sa teoreticky ani nemuseli stretnúť a pri jazde priamo tiež 2 zo Šafka a 2 z SNP a 1tka (v int12) by pri ceste dolu musela púšťať 4,11,13, 14,17 z pravej strany... proste stačilo by trochu slušnosti a ohľaduplnosti a eliny by nemuseli mať takmer žiadne zdržanie z dôvodu križovatky...
mimochodom, pošta má povolenie jazdiť po trati? z akého dôvodu? u policajtov, hasičov a sanitiek by som to ešte pochopil, ale ďalšie výnimky...
ale napr. by ma tiež zaujímalo, či sanitka bez zapnutých blikačiek alebo húkačky má právo jazdiť po elinovej trati, prípadne cez zákaz vjazdu...
ale stále si budú musieť električky dávať prednosť. A takisto budú musieť dávať električky prednosť vozidlám so špeciálnym povolením, ktoré môžu premávať po električkovej trati (napr. pošta, mestská polícia, polícia a pod.). Ćiže absolútnu prednosť električiek z 3 smerov naraz nedosiahneš nikdy
No tak to vrele dúfam, že ho nespravíš, keďže v jednom príspevku vytvoriť prednosť električky zo všetkých smerov a ešte tvrdiť "hoc zo zákona má elina prednosť", to už vyžaduje veľkú tuposť.
A načo ti vlastne bude vodičák, keď neustále proklamuješ svoju obrovskú nenávisť k tým, čo si "vyvážajú rite"?
snáď by si značku "daj prednosť v jazde" všimli ? a keď nie, po 3-4 zdemolovaných autách by si to zapamätali btw. z Radlinského smer na stanicu tiež majú eliny zo zákona pri odbočovaní doprava prednosť pred IGK a v pohode sa to rešpektuje...
Re #155423 Martin Fundárek: posunutie cesty a vytvorenie ostrovčeka na Radlinského už zrejme padá, lebo pred daňovým je na chodníku asi 5 zelených značiek. osobne to tipujem na JCD stavbu, ale sa mi zdajú dosť ďaleko od seba, takže buď to bude nejaký dlhší prístrešok alebo tam šupnú aj automat na lístky...
Môžeš to kľudne rozdeliť do viacerých križovatiek (ako sa to bežne, i keď nie podľa predpisov a noriem) robí a vtedy si budú dávať prednosť len električky nazvájom. A to už by problém (pri intenzite z SNP) nebol.
Re #155453 S499.1023: No, tak rezanie do linolea je ešte ešte lepší spôsob ako dierne štítky. ? BTW, zmeniť už hotový signálny plán nemôže opäť trvať dlhšie ako pol hodinu. Takže za čas prípravy stanoviska magistrátu to mohli mať aj zmenené
Re #155455 Ike: Mimimálne na Nám. osloboditeľov v KE taký signál mali (predtým než priecestie stavbou Auparku zaniklo). Samozrejme v Rakúsku je takých signálov hneď niekoľko. Len v Bratislave by to na KDI nepochopili.
robím si ho práve... ale aký to má súvis s mojím názorom na semafory? Tie električky som myslel tak, že by mali prednosť pred IAD, avšak pri dávaní prednosti v jazde medzi električkami by bolo jasne treba stanoviť jeden hlavný smer, čo by bolo Špitálska - Štúrova a tí čo by išli z/na Nám. SNP by dávali prednosť.
To by tam potom s istotou museli dať spomalovače, pretože tipujem, že 95% vodičov by prehliadlo, že majú dať prednosť. I keď by sa to dalo riešiť červeným signálom stop so žltým signálom pozor, ktorý sa používa na zabezpečenie vjazdu elekričky na cestu. I keď pravdu poviem, tento signál som nikdy v skutočnosti nevidel, len vo vyhláške sa spomína
"(5) V osobitných prípadoch, napríklad na zabezpečenie
vjazdu električky na cestu, sa používa signál s červeným
svetlom „Stoj!“, ktorému predchádza signál s plným
žltým svetlom „Pozor!“; vodič je povinný zastaviť
vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a, č. V 5b
alebo č. V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným
signalizačným zariadením."
Možno by šlo spraviť to, že hlavná cesta zostane hlavná s tým, že električková trať by sa týmto signálom nadradila (hoci pri odbočovaní z Kamenného na nám SNP má električka prednosť, pri výjazde z SNPčka musí dať prednosť vozidlám v kolíznom smere a pri jazde zo Štúrovej protiidúcim vozidlám) tak, že najprv by sa riešila prednosť medzi električkami a až potom by šli vozidlá.
Ani v časoch, keď som chodieval brigádovať na MSK (1978-1980) sa radiče neprogramovali diernymi štítkami. Siemens EST a GA sa programovali diódovými maticami, FU rezaním signálneho plánu do linolea ? , AŽD vynálezy BD, BD-S a spol si už nepamätám.
Každopádne najdlhšou fázou preprogramovania radiča bola tvorba signálneho plánu, rozhodne nie fyzické preprogramovanie.
Najlepšie na relácii bolo, že absolútne, ale absolútne nikdo nespomenul, aká je tam VYPRÁZDŇOVACIA doba, len raz tam čosi odznelo, že aj tá je krátka. Však samotnej zelenej stačia aj dve sekundy.
stačí zmeniť hlavnú cestu na námSNP-Štúrova a zo 6 smerov bude mať elina vždy prednosť pred IAD keďže elina pri odbočovaní doprava má prednosť pred autom, ktoré ide napravo od nej v rovnom smere
potom by už stačila iba slušnosť, aby sa elinári seriózne púšťali medzi sebou...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
luky133