Reakcia na: Ike #154946:
Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť. Chodci musia brať ohľad na vodičov tým, že prechádzajú cez priechod v skupinkách a nie jednotlivo. Pred vstupom na vozovku sa chodec musí presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva, a len čo vstúpi na vozovku, nesmie sa tam zdržiavať ani zastavovať. V autoškole ma naučili, že keď už chodec vstúpi na priechod, tak ho máš pustiť, ak môžeš bezpečne zastaviť pred priechodom, čo by si mal, lebo máš zvýšiť opatrnosť. A v testovacích otázkach sa nachádza jedna, kde sa píše, že ak vodič zastaví pred priechodom pre chodcov, aby umožnil chodcom prejsť, majú ˇpovinnosť tak urobiť aj vozidlá v druhom pruhu a v protismere, okrem električky. Veľmi som sa čudoval. Z praktického hľadiska je to veľmi odvážne, preto vodič električky radšej tiež zastaví. ?
kecho
dpb údajne nemá s prístreškami nič, to mi nedávno odpísali v rámci pozitívneho mailu na vytvorenie novej Vazky s otázkami, kedy bude aj oproti, prečo tam nestojí 94, prečo nemôže mať napr. označník zastávka busu 94 o jednu lampu bližšie ku križovatke Radlinského-Vazovova, keďže zastavením busu v polovici elinovej zastávky by sa zabezpečila väčšia bezpečnosť nastupujúcich do 1 eliny a kedy budú prístrešky... prístrešky sú vraj zmluva medzi mestom a spoločnosťou (jcd?)
mimochodom, v poslednom čase "zrážania" ľudí autami už nejako nebývajú, autisti si tuším už časom zvykli, že by sa v zmysle 8/2009 patrilo zastaviť ?