Lebo rozmýšľam čo na tom môže byť až tak extra drahé. Priemerná cena na 12m autobus je cca 12 000 € a čo som si ja navrhol obdobný kamerový systém s tými istými kamerami ma vyšiel okolo 3200 € + ešte iný materiál tak po HW stránke to môže stáť max. 4000 €. Kde sa potom skrýva ostatných 8000 €? Samozrejme, že počítam ešte SW vybavenie a prácu na tom tak dajme na jedno vozidlo 2000 € a i tak ostáva 6000 €. To má ta firma zisk za jedno krátke vozidlo 6000 €? Popr. ak na prácu vyhradíme 3000 € tak zisk na jedno vozidlo 5000 € sa mi zdá aj tak vysoký. Cenu 12 000 € len odhadujem z údajov, že testovacie zavedenie stálo 130 000 € do 10 vozidiel avšak boli tu rôzne vozidlá z iným počtom kamier preto odhadujem na krátke vozidlo 11 000 € až 12 000 €. Nevie niekto koľko stál obdobný kamerový systém inde?
1) Linka 1 žiadne ostré oblúky, linka 4/6 žiadne ostré oblúky - plne porovnateľné, nie ? ? Ale možno vraveli T5C5 a mysleli Iparicsukló...
2) V Budapešti som nebol od minulého leta, myslel som, že víkendové nasadenie Combin na 1 je už realitou.
3) Neodporujem, Siemens žiadne paralelné projekty nezdedil. Naopak, ešte aj z vlastného portfólia vyradil N/MGT6. Bombardier pustil Variobahn Stadleru a GTX-N Siemensu.
Na linke 1 teda toho "veľa" zistia... Po tej trati by mohli jazdiť pomaly aj železničné vozidlá, však tam nie sú nijaké prudké oblúky. Combiná nejazdia nikde inde ako na linkách 4 a 6. Pôvodne sa plánovalo ich nasadenie cez víkendy na linku 1, ale potom z toho zišlo.
Mimochodom, neodporuješ si nejako? "Takýmito pocitmi sa riadia šotouši, nie obchodne úspešné firmy." #152976)
vs. "...Bombardier začal tlačiť svoje vlastné projektypred zdedenými." #153414). ?
Skúsenosti sú jednoznačne pozitívne. Jedinou nevýhodou vozidiel je veľa úzkych miest v priestore podvozkov, keďže od každým dielom je jeden podvozok. Kvôli tomuto (a kvôli tomu, že Bombardier začal tlačiť svoje vlastné projektypred zdedenými) bohužiaľ obidve mestá prešli na iné vozidlá - Brémy na Flexity Classic, Mníchov na Variobahny.
Osobne túto koncepciu považujem za najlepšiu zo všetkých NP vozidiel. Siemens túto koncepciu prevzal pre Combino Supra/Avenio s tým, že pod vozidlá zaviazal podvozky z Combina Classic. To prinieslo výhodu v tom, že sú obe nápravy v podvozku hnané a len zákazník si určí, koľko podvozkov chce mať poháňaných (pôvodné AEG/MAN GTX-N mali v každom podvozku poháňanú len jednu nápravu a napríklad v Prahe sa vozidlo neosvedčilo. Predsa len, Mníchov aj Brémy sú placky).
Vravelo sa, že boli určené pre BA avšak nakoniec DPB musel zrušiť tender a SOR už mal vyrobené autobusy tak povedal, že ide len o testovacie vozidlá... Ale neviem čo je na tom pravdy. Isté je, že momentálne BN12 neočakávame. ?
atletika vs. hokej - no o väčšej európskej sledovanosti hokeja by som teda veľmi pochyboval pozri si napr. exZlatú/Diamantovú ligu vs. už neexistujúcu Ligu majstrov
ale nepredpokladám, že by sa mali zatvárať hranice...
Hug0: Pretože štvordverákom ako i niektorým trojdverákom kvôli už nefunkčnej klimatizácii spraviť otvárateľné bočné okná. Konkrétne to sú 1501, 1505, 1507, 1509, 1510 a 1511. Tieto vozy majú síce strešné okná otvárateľné,ale nie vždy. To strešné okno sa otvorí, ale absolútne žiadny vzduch neprúdi dnu. Vozy 1502, 1503, 1504, 1506 a 1508 majú otvárateľné bočné okná, čiže tam logicky prúdi ďaleko viac vzduchu.
V 2005 napriklad Finsko uzavrelo hranice kvoli MS v atletike a to tiez nie je extra sledovany event Len ma zaujimalo ci sa preto nahodou nieco podobne nechysta aj u nas
tuším jediný raz to robili Rakúšaci pri ME vo futbale (možno predtým Holanďania 2000 alebo Portugalsko 2004) - a myslím, že práve kvôli Anglánom a Nemcom lenže ME vo futbale sú oveľa známejšie vo verejnosti ako MS v hokeji, ktoré reálne sledeuje nejakých 7-8 euro krajín hrajúcich v špičke... pri hokejových MS som pri Nemecku 2010 nepočul, žeby robili kontroly...
neidealizujem si síce hokejových fanúšikov, ale myslíš, že sú až takí agresívci typu Srbi-Angličania-Poliaci? a okrem toho nikto z tejto trojice na ms aj tak nebude...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Majo