Ja trvám na tom, čo som napísal, lebo zákon o cestnej premávke sa má dodržovať celý, nie len časť. A paragraf 55 nehovorí, že tam, kde nie je cestička pre cyklistov sa má jazdiť v jazdných pruhoch, ale hovorí o pravom okraji vozovky.
Každopádne ak by to malo byť podľa výkladu Mulice, tak by bezpečné predchádzanie cyklistu znamenalo manéver cez tri pruhy. ?
Každopádne ak by to malo byť podľa výkladu Mulice, tak by bezpečné predchádzanie cyklistu znamenalo manéver cez tri pruhy. ?
prípadne, aké zastávky boli vyznačené na "informačnej mape k ev" na ba.sk?
Ale zarazila ma napr. taka absencia informacneho systemu. Preco ho uz DPB montuje do novych autobusov sam? A taktiez som zvedavy ci budu mat kamery ako tie CapaCity...
zakaznik
8/2009 Z. z.:
"§ 55
Osobitné ustanovenia o cyklistoch
(1) Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky."
Preto prosím individuálnych a tandemových cyklistov jazdiacich vľavo od BUS-pruhu, aby sa v súlade s pravidlami o cestnej premávke a logikou upratali na pravý okraj vozovky, alebo pravú krajnicu vozovky. ?
V kultúrnych krajinách je mimochodom zvykom bočný odstup vozidla od cyklistu minimálne 1,5 metra, aby v prípade, že sa cyklista poskladá na zem mu vozidlo neprešlo po hlave.