Andy008: no minuly tyzden sme boli Riko, J, beus a ja a kecalo sa skoro vylucne len o MHD ;))) tak sak jak kces... ale Ty si sa kcel so mnof stretnut, tak reku dnes mas moznost.
No... je to sice za mamutom (hned vedla), ale nie na Rajskej,a le na Cintorinskej. Na Rajsek je Plzenska pivnica a toto je Plzensky dvor.
Inak tr@mp, pridi aj Ty, Riko mi pisal, ze Ta mam zavolat, a ja by som ta tiez rad spoznal, tak ak moes - dojdi !
Papyr: v cechach sa mozno teplomer pouzival, ale ja citam TUTO diskusiu a tu sa nepouzival, takze neviem odkial by som ten pojem mal poznat. A nemyslim si, ze som jediny kto nevedel co je to teplomer. O cesku tu debaty vzdy boli, ale slovo teplomer sa nevyskytlo ani raz... tak sorry, ja tych debilov z ludi nerobim, ale...

Inak tr@mp, pridi aj Ty, Riko mi pisal, ze Ta mam zavolat, a ja by som ta tiez rad spoznal, tak ak moes - dojdi !
Papyr: v cechach sa mozno teplomer pouzival, ale ja citam TUTO diskusiu a tu sa nepouzival, takze neviem odkial by som ten pojem mal poznat. A nemyslim si, ze som jediny kto nevedel co je to teplomer. O cesku tu debaty vzdy boli, ale slovo teplomer sa nevyskytlo ani raz... tak sorry, ja tych debilov z ludi nerobim, ale...

Andrej (Anndy008)
No neviem presne do detailov, co robi u nas palubny pocitac, system buse, ale minimalne toto viem:
- asi tiez ohlasuje zastavky, ak to ma vozidlo zabudovane
- spolupraca s oznacovacmi listkov - napr. ich zablokuje, ak pride revizor, atd...
- tiez sa stara o buse transparenty - teda o vypisovanie toho, co maju
- tiez ukazuje vodicovi nasledujucu zastavku a tiez aj realny cas, cas pravidelneho prichodu a rozdiel medzi nim a realnym casom
- tachograf robi tiez - neviem, aky je minimalny casovy usek - ale podla dispecera je mozne zistit v kazdom okamihu stav v akom sa vozdlo nachadzalo - rychlost okamzitu, ci bolo pod jazdou (viem to od dispecera elin), otvorenie dveri, cas, ako dlho boli jednotlive dvere otvorene, a este urcite nejake parametre
- zaznamenava sa to na magneticke medium (kartu, ktoru ma kazdy vodic)
co som videl, tak vodic ked konci odovzda dispecerovi kartu, ten si hned natiahne udaje a minimalne kotroloval dodrziavanie max. rychlosti, casy a podobne - neviem, co vsteko este.
malo by sa to aj zalohovat - a asi sa to aj zalohuje pre pripad neskorsich poziadaviek na dane informacie.
O tomto viem, ze to u nas funguje - urcite na kazdom vozidle - bo kazde ma buse palubny pocitac a ukazovatel casu a pasma (aj ked nema digitalne transparenty)
Ale urcit sa tu najdu ludia, ktori by ti vedeli povedat, co presne buse vykonava - namatkou - KLF, turbo, etc...: D