Kĺbový TEDOM by sa mal v tomto období dokončovať, samotní predstavitelia spoločnosti hovorili o výrobe do konca roka a testovaní na začiatku budúceho.
Bolo by zas treba na január vybaviť návštevu v závode. ?
Ja by som mal aj jeden racionálnejší. Ak by sa v budúcom roku okrem Ik415 podarilo zgenerálkovať (aspoň väčšiu časť ak nie všetky) Ik435, mali by sme VP kĺbových vozov z polovice nový a z polovice po GO.
Ak v roku 2010 príde 75 nových vozov (25 Capacity a 50 SOR), tak 30 je na doplnenie VP a 45 ako náhrada za TamBusy, naftové a prvé CNG Karosy.
Ak v roku 2011 príde zvyšných 50 SORov (a hoc aj tie zvyšné Capacity), bude to náhrada za CNG Karosy a najhoršie Ik435.
Tým sa obnova na ukončených súťažiach vyčerpá a pre rok 2012 bude potrebná nová súťaž. Či už bude NB 18 CNG alebo hocičo iné, je jedno. Každopádne o výsledkoch už bude rozhodovať niekto iný. Taktiež sa týmto môže dosiahnuť lepšie rozloženie dodávok nových vozidiel, lebo ak by zas vo rokoch 2010-11 prišlo 185 nových vozidiel, tak si to tu v roku 2020 zasa môžeme hodiť.
Mike: Máš pravdu, tiež súhlasím že sa bude čakať kedy vyrobí SOR NB 18 CNG.
Ale napadlo ma že možno sa bude čakať aj na TEDOM. Pretože som sa v lete ich pýtal na ich stránke že či už majú hotový na papieroch veľký TEDOM a oni že áno a že už ho aj robia. Do konca roka ho mali už zverejniť ale akosi stále nič, a už by ho chceli aj skúšať. No uvidíme ako to dopadne celé, ale rok 2010 bude opäť srandovný ? ?
Prečo nevypísať posledný tender na 60 ks kĺbových cng?
- sor ešte nemá cng kĺbak a ak má ešte nie je homologizovaný a v sériovej výrobe
- vozidlá vysúťažené z toho tendra by nestihli dojsť do volieb
- "cestujúci" - voly/i(či) sa dobre dajú ohúriť aj 25 novými kapacity a neskôr zopár kĺbovými sormi .. to bude Hviezdoslavovo zaplnené na prasknutie aj tak
- každý tender bol terčom kriticky či pre vysokú cenu (kapacity), príp. netransparentnosť (podozrenie z korupcie?) (citelis, kĺb.sor) avšak na kritiku sa zabudne keď sa tie vozy zaradia do bežnej premávky, avšak vyhodnoteniea následná kritika za tender by prišla dosť tesne pred voľbami a vozy by ešte nejazdili
- o DD a Karlovku je už aj tak dobre postarané a tam 60 kĺbových plyňákov netreba
- mediálne prezentované dôvody ako kríza, menšie kapitálové výdavky pre DPB, ... blabla
IC sú celkom ok, však za 2h spraviť BA - ZA je fajný čas. Nevieš inak koľko je predpokladaný čas BA - ZA po dostavaní koridoru po ZA. Inak kým prídu po Žilinu, tak budú trate vo svete na takej úrovni, že zas začnú robiť nanovo BA - TT ? však ak sa nemýlim, tak ten úsek bol v rámci koridoru prerobený už tretí krát ?
Tak to majster, tak to pardón, ešte dáme sadrokartón ? , beriem späť. Rýchliky sú tragické, ale tak čo očakávať od Zr vlakov, ktoré sa len nazývajú rýchlikmi...
vzhľadom na premávkové rýchlosti a nekonečnú rekonštrukciu koridoru, by všetky rýchliky BA-ZA mali premenovať na R Viagra (x), pretože viac stoja ako idú...
práve pozerám polohy vlakov na nete a zrazu, že R 609 ASPIRIN, z BA do KE ? čo ešte nevymyslia pre boha s tými názvami ? si cvrknem od smiechu asi ? ? ? ešte by sa mohlo nejaké IC volať GUTALAX ?
on už spravil pre KV tak veľa, že automaticky ako keby bol všadeprítomný ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Ak v roku 2010 príde 75 nových vozov (25 Capacity a 50 SOR), tak 30 je na doplnenie VP a 45 ako náhrada za TamBusy, naftové a prvé CNG Karosy.
Ak v roku 2011 príde zvyšných 50 SORov (a hoc aj tie zvyšné Capacity), bude to náhrada za CNG Karosy a najhoršie Ik435.
Tým sa obnova na ukončených súťažiach vyčerpá a pre rok 2012 bude potrebná nová súťaž. Či už bude NB 18 CNG alebo hocičo iné, je jedno. Každopádne o výsledkoch už bude rozhodovať niekto iný. Taktiež sa týmto môže dosiahnuť lepšie rozloženie dodávok nových vozidiel, lebo ak by zas vo rokoch 2010-11 prišlo 185 nových vozidiel, tak si to tu v roku 2020 zasa môžeme hodiť.