Reakcia na: drink #138154:
Vyslovil som názor, že v prípade výluky a pod. Pôvodne bola reč o tom, či tam vôbec prejdú diaľkové vlaky... Navyše trať ÚNS-BNM sa stala problematická, lebo sa ocitla v mestskej zástavbe. (To isté, prečo sa kedysi rušila filiálka-Nivy-Most ČA). Nová trať bude bez priecestí, bez kolíznych bodov.Ešte raz opakujem, že aj viedenská S-bahn Stammstrecke má aj pravidelné nákladné vlaky, od nového GVD aj všetky EC z Břeclavi.
Re #138155 no.ev.di.: Naozaj? Vo Viedni na Mitte ešte nikoho neporazilo, keď tadiaľ prejde 2x1116 s prázdnou súpravou poľských Wapiek od uhlia z Leobenu...alebo Nexák s autami...
Martin Fundárek
Púchov-Horní Lideč 18
Čadca-Čadca št.hr. 16
Štrbská rampa 15
Turňa n.B-Rožňava 12
Lučenec-Zvolen 17
Hronská Dúbrava-Diviaky 17
Banská Bystrica-Odb Dolná Štubňa 17
Prievidza-Horná Štubňa 16
A na všetkých týchto tratiach je zavedená postrková služba. Čiže nákladné vlaky by do tunela pri 25 promile ísť teoreticky mohli, ak by mali postrk a výrazne znížený normatív hmotnosti. (Aj na trati Tisovec-Pohronská Polhora so 48 promile môže ísť nákladný vlak, ale s postrkom, normatívom 110 t a ďalšími obmedzeniami.) Ale je ľahšie pretiahnuť ich cez ÚNS, kde je sklon 7 promile.