Reakcia na: ufo #134194:
čo sa stalo do kelu s tou baňou? čítam, že sa dostala do konkurzu v septembri minulého roka, pričom v roku 2007 dostala dotáciu od štátu a toto vyhlásili rovnako v septembri 2007 : "Inovovaná technológia, ktorú by mali začať využívať približne o rok,zvýši hodinovú kapacitu pri pražení rudy z 80 ton na 100 ton a v technologickom procese využijú odpadové teplo. Celkove očakávajú v Siderite zvýšenie ročnej ťažby z terajších 800 000 ton na 1 milión ton a nárast ročnej produkcie vysokopecných peliet zo súčasných 300 - 320 000 ton na približne 500 000 ton. Odrazí sa to aj v tvorbe pracovných miest v tomto regióne s vysokou mierou nezamestnanosti. K terajším 585 zamestnancom Sideritu by malo pribudnúť ďalších 150 až 200 ľudí. V Siderite pokračujú práce na otvorenínovej bane Mano Gabriela v Nižnej Slanej, kde geologický prieskum potvrdil zásoby železnej rudy na ďalších 18 až 20 rokov. Na oslavách Dňa baníkov v Nižnej Slanej prevzali 13 zamestnanci firemné a 5 ľudia rezortné vyznamenanie. Prítomní boli zástupcovia hlavného odberateľa - U.S. Steel Košice, odborov, energetikov, banského úradu i ďalší hostia. Ukrajinský investor vstúpil do Sideritu Nižná Slaná v auguste 2003. Jeho majiteľom je akciová spoločnosť INTER - KONTAKT so sídlom v Kyjeve."
Martin Fundárek
Presne, gemerské spojky mali byť riešením problémov, ktoré spôsobilo odtrhnutie južných území, v dôsledku čoho trate do Muráňa, Slavošoviec a Dobšinej nemali spojenie so zvyškom siete SŽ.
"za Slovenského štátu sa tam počítalo aj s nákladnou dopravou a Tisovec mal byť významný železničný uzol. Preto si nemyslím, že by nákladná doprava po trati č. 174 bola úplne nemožná"
"Pri takom stúpaní by však musel byť redukovaný počet vagónov"
Za Slovenského štátu trať fungovala v čiastočne ozubnicovom režime, čo už dnes nehrozí (nie sú rušne). Dakedy pred 10 rokmi sa robili nejaké testovania a mali byť pokusne zavedené nákladné vlaky, ale, ak sa dobre pamätám, 742 tam mohli mať DVA vozne. Myslím, že reálne sa tadiaľ ani nič nepreviezlo.