Reakcia na: no.ev.di. #134168:
Dnes by tá trať mala väčší význam sotva, jedine možno v tom prípade ak sa podarilo dostavať komplet trať s napojením na trať pod dnešným číslom 173 niekde ako sú Mlynky pri Dobšinej.
Síce úsek Tisovec - Revúca - Slavošovce bol tak na 80% hotový na daľších spojkách Slavošovce - Dobšiná - Mlynky sa ani nekoplo. -teda pokiaľ si dobre z čítania pamätám.
Možno je nejaký potenciál na nákladnú dopravu v priemyselnom areáli Slavošovce ale pre ten stačí bohate napojenie na trať 160 pretože nepredpokladám, že by bolo až tak nutné priame prepojenie Slavošovce - Tisovec. O príp. rentabilite vedenia nákladnej dopravy prenechám slovo niekomu kto sa rozumie do problematiky viac - možno zaujímavé by to bolo pre nákladnú dopravu papierenskej suroviny Ružomberok - Slavošovce. Každopádne by šlo o náročnú trať na údržbu s veľkým prevýšením s podobným charakterom ako "stredoslovenský Semmering" - trať č. 170.
Pre osobnú dorpavu je dnes jediná alternatíva ako vyhliadková trať pre historické vozidlá -niečo podobné ako železnička Čierny Balog aj to za podmienky, že by bola ešte vyhovujúca statika tunelov po tých 60tich rokoch. Trebalo by dať vyrobiť a osadiť oceľové mostné polia, osadiť zhruba 25km koľajníc -na to by sa mohli použiť staršie napr. čo by zostali po modernizacií V. koridoru. -je tam toho...
A hlavne musel by mať o to záujem región, -pripraviť projekt a možno by sa na to ušlo niečo z fondov únie v budúcnosti ak by nebolo čo z peniazmi.
Minimálne čo by som rozhodne dal spraviť aspoň najnutnejšiu konzerváciu jestvujúcich objektov (viadukty, tunely) cez ktoré by sa dala príp. aj vybudovať cyklotrasa.
Preßburg.Germane
Inak, aj mňa by zaujímalo, prečo je preprava bicyklov vlastne vylúčená.
Ja osobne by som v tom nevidel problém za určitých podmienok v určitom čase. Napr. v rannej špičke sa mi to nejaví byť najvhodnejšie. Mohlo by sa to nejako upraviť, dať prepravné podmienky pod. ako pri kočíkoch alebo sánkach.
Aj mňa napadlo cestovať tak pred časom, keď som istú dobu pracoval asi 5km od hraníc mesta BA a to takým spôsobom, že by som sa zviezol na konečnú a odtial zvyšok šiel bicyklom. -Aby som nemusel denne chodiť SADkou a ušetril. No tento problém, snáď, aj v dohľadnej dobe odpadne ohľadom cestovného a zevedie sa riadna BID so zjednoteným cestovným.
A čo sa týka Bicyklov ešte, vôbec najlepšie by bolo vybranie určitého poradia nosných liniek ktoré by aj prepravu bicykla umožňovalo.
Napr. 1. poradie na L5, 2, 8, 202, 93...
Ono síce sú cyklo linky 128 a 901 ale to pokrýva len juh a západ mesta a len cez víkendy.
Takzv. Cyklotramvaje a Cyklobusy zaviedli aj v Ostrave, tu však netvrdím, že špeciálne linky na to sú práve to najsprávnejšie.