Reakcia na: Ondro #133986:
toto som našiel na vlaky net, celkom dobré úvahy ? Ďalšou traťou, kde sa udržiava osobná doprava z vyšších záujmov je Slovenské Nové Mesto - Sátoraljaújhely. Ako v prípade Lenartovce - Bánréve ide o lokalitu, kde nejestvuje dostatočné autobusové spojenie.Zastavenie osobnej dopravy Komárno - Komárom je zložitejšia záležitosť. Tam sa nevedeli dohodnúť ani na MÁV medzi sebou a následne ani so ZSSK. Na jednej strane chceli presmerovať vlak Báthory na Hegyeshalom/Rajka a na druhej udržať pri živote vlak Budapešť - Bratislava cez Žitný ostrov. Kompromisom medzi ZSSK a MÁV bol v GVD 2004 poludňajší vlak v podobe MV 810 Komárno - Komárom, ktorý nemal dlhú životnosť, lebo nemohol konkurovať cenovej ponuke frekventovanej autobusovej dopravy.
Osobne som zástancom cezhraničnej osobnej dopravy a som presvedčený, že sa do 10 rokov dočkáme obnovenia trate aj osobnej dopravy medzi stanicami Turňa nad Bodvou - Tornanádaska, Lučenec - Kalonda - Balassagyarmat aj Šahy - Drégelypalánk. Posledná by sa mohla stať súčasťou dôležitej magistrály Budapešť - Vác - Šahy - Zvolen - Vrútky a ďalej na sever (po dobudovaní Trstená - Nowy Targ). Cez Šahy by to bolo z Budapešti do Zvolena kratšie o cca 50 km než cez Fiľakovo. EÚ takýto návrh hodlá podporiť a Maďarsko je v tomto smere už teraz aktívne.
Dokážem si predstaviť, že by raz mohli jazdiť diaľkové rýchliky zo Štúrova, resp. Budapešti cez Šahy - Drégelypalánk - Lučenec do Košíc. Napokon spojenie Štúrova a Lučenca po peážnej trati jestvovalo aj za éry ČSD do roku 1927!
no.ev.di.
Vedel by mi ozaj niekto vysvetliť za čo si železnice účtujú cenu navyše pri ceste vlakom cez hranicu?! Ja v tom nevidím žiadny dôvod - trať ako trať, vozeň je ten istý, služba sa prechodom cez hranicu nezlepšuje.