Reakcia na: Majo #131637:
Žiadna norma to nikdy nezakazovala. Táto výhovorka sa s obľubou používala preto, lebo vyklápacie okno je výrazne lacnejšie, ako posuvné, pričom cenu celého autobusu to takmer neovyplyvní. Celý ten čas, kedy to norma "zakazovala", sa napr. do Grécka, ktoré bolo v EÚ dávno pred nami, dodávali autobusy s veľkými posuvnými oknami (takmer zbytočnými, lebo autobus bez funkčnej klimatizácie som tam, vrátane najväčších vrakov, nevidel ? ).
Majo
Re #131625 MiroBA: Používala sa malá otváracia časť okien, lebo nejaká norma zakazovala väčšiu (pri novododaných vozidlách). Teraz to však už neplatí, preto aj napr. 25Tr dostávajú okná s posuvnou a väčšou otváracou časťou pri poškodení. V električkách je však podľa mňa príjemne aj v lete, u novších vozidiel sú menšie otváracie časti okien kompenzované determálnymi sklami, cez ktoré nepreniká toľko tepla a najviac aj tak pomôžu strešné vetráky.