Ja osobne by som do popisu tej fotky kabíny električky s "volantom" pridal vetu "..., ktorá skôr pripomína kabínu rušňovodiča starších elektrických lokomotív." - tí, ktorí tomu volantu nerozumiete, skúste si pohľadať fotky kabín akýchkoľvek elektrických lokomotív či motorových vozňov s odporovou reguláciou a priamym radením stupňov, a nájdete tam takýto istý "volant", zvyčajne na tomto istom mieste. Dokonca si stačí pozrieť kabínu tatranskej Kométy, ktorá ho má tiež.
Na čo slúži, povedal už S499.1023, ja to ešte trochu rozvediem - slúži presne na to isté, na čo majú naše bratislavské dvojnápraváky tú veľkú kľuku vľavo - otáčaním z nulovej polohy doprava sa radia jednotlivé jazdné stupne (v závislosti od aktuálnej rýchlosti vozidla sa nimi určuje jeho ďalšie zrýchlenie), a z nulovej polohy doľava stupne elektrodynamickej brzdy (ak je ňou dotyčné vozidlo vybavené).
Na čo slúži, povedal už S499.1023, ja to ešte trochu rozvediem - slúži presne na to isté, na čo majú naše bratislavské dvojnápraváky tú veľkú kľuku vľavo - otáčaním z nulovej polohy doprava sa radia jednotlivé jazdné stupne (v závislosti od aktuálnej rýchlosti vozidla sa nimi určuje jeho ďalšie zrýchlenie), a z nulovej polohy doľava stupne elektrodynamickej brzdy (ak je ňou dotyčné vozidlo vybavené).
MiroBA
Vtej súvislosti ked je takto teplo. akonáhle teplota presiahne tridsiatku sa v našich autobusoch pomály nedá cestovať -aspon príjemne nie, lebo človek je hned mokrý čo sa spotí.
Ale čo som chcel. Prečo sa hlavne na nové vozidlá vo všeobecnosti dávajú u nás také malé otváracie okníčka, -však to nemá takmer zmysel. Aj naše Ikarusy 4xx napríklad, lepšie už sú v tomto vozy v Budapešti kde sa dajú otvoriť pomály do polovice. Ešte ako tak to majú trolejbusy a staršie Električky.
Ale aj modernizované K2S napr. už majú tiež tie vyklapacie prťaté. Ideálne by bolo keby mali všetky vozidlá okná také ako staršie vlakové vagóny.
Vlaky mimochodom to isté a vnových voznoch sa nedá otvoriť okno vôbec -ja vždy vyhľadávam staršie vozne s otvárateľnými oknami.
A inak ešte v niektorých starých dvojnápravových voznoch sa dali tušim sklá úplne odsunúť, prečo sa to už tak nerobí?
U nás je na to nejaká blbá norma?