Reakcia na: vlado13 #129481:
Tá križovatka na Šafku sa môže vyriešiť aj úrovňovo, keďže už na Starý most pôjde IAD len v jednom smere, nemal by to byť až taký problém. Dynamická preferencia električiek bez problémov funguje nielen v západnej Európe, ale aj napr. v Brne či Ostrave, takže ak sa dostanú do čela mesta schopní ľudia, niet pochýb o tom, že bude môcť fungovať aj u nás. Výrobcovia električiek ponúkajú zväčša variabilné konštrukcie svojich vozidiel, takže električku s väčším počtom dverí vôbec nie je problém objednať a vyrobiť. Čo sa týka nových nízkopodlažných električiek, nad tým, koľko na ktorú linku by ich bolo potrebných ani nie je podstatné sa zamýšľať, nakoľko väčšina bratislavských električiek (z 80. rokov) už pomaly ale isto začína dožívať a časom ich bude potrebné aj tak nahradiť. Udržiavať staré T3-ky sa totiž nedá donekonečna... Ale len tak pre informáciu - po otvorení trate do Petržalky sa predpokladá (podľa našich výpočtov) navýšenie výpravy električiek o cca 20 električkových vlakov. Jedna električka, ktorá by bola adekvátnou náhradou sa súpravu 2xT, dnes stojí cca 50 - 80 mil. Sk.
vlado13
v dynamicky model riadenia dopravy s preferenciou elektriciek neverim, nie preto, ze by nemohol byt, ale preto, ze sme ho nedokazali ani na ovela jednoduchsej radiale, c CMO so spajanim a rozpajanim viacerych kolajovych linii a krizovanim sa t-busmi ta dynmika je snad iba velkym snom,
znizenie poctu dveri snad ani neprichadza do uvahy, len v tom zvyseni nie som si az tak isty, ale verim, ze sa vyberu take, co ich maju po dvoje na kazdy clanok,
ked pisete o 100 % nizkopodlaznych vozidiel, tak ma napada, kolko takych suprav bude musiet byt sucasne pocas spicky v prevadzke, aby buduce linky (predpokladaju sa 4 alebo viac?) do a z Petrzalky boli takto zabezpecene, a odhadom kolko to bude stat?