Presuniem sem debatu o zastávkach na znamenie skôr než ma niekto vybanuje za spamovanie dispečeráku, takže:
Re #86574 (z disp. fóra) Martin Fundárek: Myslím, že teraz zbytočne komplikuješ pomerne jednoduchú vec. Ak totiž postihnutá osoba (ktorých nie je až tak veľa) aj signalizuje na zastavenie omylom nesprávnemu autobusu, nie je to koniec sveta. Proste omyly sa stávajú, keď sa zbadá, ustúpi, pokrúti hlavou a ide sa ďalej. A znamenie nemusí pozostáívať iba z mávania rukou. Každý normálny vodič, keď na zastávke na znamenie niekoho vidí aspoň si ho pozornejšie všíma a ak dotyčný človek akokoľvek dá najavo, že chce nastúpiť na tento konrétny bus - hoci aj obyčajným pokročením dopredu alebo nadviazaním očného kontaktu - tak autobus zastaví. Z vlastnej praxe viem, že na toto netreba ani informačné systémy, ani zložitú techniku a ani učiť cestujúcich posunkovú reč ? . Stačí iba trochu dobrej vôle na oboch stranách.
Re #86574 (z disp. fóra) Martin Fundárek: Myslím, že teraz zbytočne komplikuješ pomerne jednoduchú vec. Ak totiž postihnutá osoba (ktorých nie je až tak veľa) aj signalizuje na zastavenie omylom nesprávnemu autobusu, nie je to koniec sveta. Proste omyly sa stávajú, keď sa zbadá, ustúpi, pokrúti hlavou a ide sa ďalej. A znamenie nemusí pozostáívať iba z mávania rukou. Každý normálny vodič, keď na zastávke na znamenie niekoho vidí aspoň si ho pozornejšie všíma a ak dotyčný človek akokoľvek dá najavo, že chce nastúpiť na tento konrétny bus - hoci aj obyčajným pokročením dopredu alebo nadviazaním očného kontaktu - tak autobus zastaví. Z vlastnej praxe viem, že na toto netreba ani informačné systémy, ani zložitú techniku a ani učiť cestujúcich posunkovú reč ? . Stačí iba trochu dobrej vôle na oboch stranách.
Ike
Totiž ono DPB proklamoval v roku 2000 nejaký systém, od ktorého sa odvíja linkovanie, tarifa a pod.
Si myslíš, že keby v Dúbravke zrušili eliny a nahradili by ich zdvojenými obnovenými spojmi 105ky, ktoré by stáli na každej tretej zastávke, že by neboli plné?
133 mám stále v oku, pretože tam nasadzujú Solarisy - primárne určené do Petržalky. Stavím sa, že keby sme mali Van Hooly, tak prvá linka, kam pôjdu bude 133.
A potom sú tu ďalšie veci:
načo tam vôbec zastavujú električky?
načo sa budovala trolejbusová trať a celé to divadlo okolo obratiska?
načo sa kupovalo 6 nových trolejbusov?
Je fér, keď si dlhodielčan zaplatí do centra 15min lístok a napr obyvateľ krasňan musí drahší, len pre to, že mu tam nechodia najnovšie autobusy?
Tú linku by som bral naozaj, keby bola len posilová (t.j zopár ranných odchodov), ale nie, že chodí do 6tej... veď to je smiešne...
odporúčam pozrieť sa na také Východné