dusoft: fakt, je ten, že od vtedy čo máme automaty od mikomatu tak sa málokrát stáva, že nefubgujú. A ak taký nájdem tak si hned píšem číslo a volám na dispečink aby ho prišli opraviť. Ku nám pod okno prišli za pol hodinku slušné nie. Na schôdzi sme otom hovorili a Wiegl povedal a to je fakt: veď by nám podrezali vodičov pre pár korún. Nie je to také jednoduché. A nepredlžovala by sa tým jazda. Veď predsa sa stým zbrzdí rozbeh. Ja osobne mám vždy v peňaženke aspoň jeden lístok. Kto chce platiť lístky nemá sa načo vyhovárať.
KLF: no už som tu čo potrebuješ? A čo ty, vadil by ti predaj lístkov alebo by ťa to neotravovalo?
martin: diky moc za tie stránky, aj ked je ich veľa ale si ich opíšem a pozriem v univerzitke. A stou náštevou, vedel by si potom zohnať nejaké lacné ubytovanie. Otom barandove som vedel čítal som otom v Dopravnom Magazíne, či vtom druhom časopise. Je to naozaj veľmi pekné. Veď hádam zachvílu sa aj mi budeme môcť pochváliť takou traťou do Petržalky.
A čo hovoríte na prejav námestníka primátora pre dopravu pána Karola Koladu. Je sním rozhovor v BN a vyzerá, že je značne naklonený elinám. Hovorí o systéme, ktorý musí byť kompatibilný so súčasnými radialami.
Turbo: tú knižku o podhradí som ešte stále nezohnal, ale pokúsim sa ešte v Petržalských knižniciach.
Hm! Ludia (chapte- kompetentny), co hovorite na novy vymesel starostu DNV??? PRETIAHNUT (chapte predlzit) linku c.29 do DNV, aby odbremenila 21ku! Som zvedavy, kto sa bude trepat pod Novy most z DNV. A pochybujem ze ta 29ka pojde v DNV cez sidlisko. NACO EXPERIMENTUJE!!! :-((( TO NEMOZE POSTAVIT JEDNO POONDENE OBRATISKO, ktore mu navrhuje aj DPB??? TO JE SILA!!! A Trepe, ze 92 bude moct cez sidlisko az potom, ked presunu ulicu MLYNSKA :-(((( Ja sa na to mozem... :-///
No veď tak by to práve malo byť. Región by si mal sám rozhodnúť, či bude dotovať autobusové linky, alebo železnice (alebo oboje, ak bude na to mať). Rozhodne by to nemal diktovať niekto zhora (ministerstvo).
V zmluvách o výkonoch vo verejnom záujme by sa mali výkony a finančné dotácie uvádzať menovite pre každú trať, nie tak, že železnice dostanú balík peňazí na balík výkonov všeobecne a samé určia, kde budú jazdiť a koľko, a kde nie.
ad Predaj listkov vo vozidle:
Je to vsade vo svete bezne, pretoze napr. v Nemecku mas automaty na kazdej zastavke (a FUNGUJU - to zdoraznujem), to ale neznamena, ze ho stihas kupit atd. Takze potom listok stoji on trochu viac (o 5 korun, to by nikoho nezabilo) a zaroven sa nemozes vyhovarat, ze automat bol pokazeny (ako keby ti to v DP uznali niekedy, pritom je to casto tak!).
Okrem toho som si vsimol, ze nove 14 elektricky (K2?) maju aj take okienko na predaj...
Aj keby zobral region pod spravu trat Rajec - Zilina, tak pochybujem ze bude konkurencii schopny autobusom. Bude musiet cvakat za pouzitie dopravje cesty a kedze mu stat neda dotacie bude musiet jazdit za neregulovane cestovne. Jedine ze by to dotoval region, lebo inak v konkurencii s dotovanou autobusovou dopravou to nevidim ruzovo. Vyrovnanie ceny zo ziskou z nakladnej dopravy je tiez otazna, Jediny silny dopravca je tam Cementaren Lietavska Lucka a za tych 20km po Zilinu moc neziskaju.
m@rtin:
v internetovej prezentácii máte navrch to musím uznať, u nás sa firmy internetu boja a nič neprezentujú. Možno som zle hladal ale nejaké poriadne stránky o rozvoji dopravy (dialnice, železnice, rozvoj MHD v BA, atd) som nenašiel.
Ak niekto pozná vopred ďakujem za tip.
hroch2: #12745 TA3 som nevidel cele. Bol tam aj riaditel ZS? Ja som videl iba hovorcu ZS a zastupcu odborov ... Redaktor bol dost biedny. Slabo pripraveny a skakal do reci. Polozil dlhociznu otazku a ked uz sa konecne spolubesednik dostal k reci, hned po druhom slove mu do reci skocil
ale napriek vsetkemu suhlasim s martinom, ze komplet cele vedenie ZS su tunelari... ked som vcera pocuval ich riaditela u zavodskeho na TA3, mal som chut ist blit... aj ked ani pan redaktor nemal dobry den
tr3mp: to s tym rajcom mas samozrejme pravdu. ale divis sa ZS, ze to chcu tak a nie inak? vydali sa na zufalu cestu snah o ziskovost... a tu nikdy nemozu dosiahnut. je preto uplne logicke, ze sa nechcu vzdavat toho, co im prinasa aspon aky-taky zisk...
ja viem, ze mozno zijem v idealnom svete, ale preco to rajcania nevyriesia tak, ze sa dohodnu s ZS na odkupeni motoracikovych suprav alebo si nenakupia vlastne a neprevadzkuju tu trat ako samostatny subjekt? okrem nedostatku penazi im v tom predsa technicky nic nebrani. ZSR by sa urcite nebranila (fsaq zisky ) a ZS by sa mohli ist akurat tak past, lebo keby mala obec vlastne vlaky, nemohli by s tym nic robit... len keby tie prachy z neba spadli. alebo blabolim haluze?
Na www.cdrail.cz nalezneš informace o připravovaném systému S-bahn v Praze.
Na www.novespojeni.cz nalezneš přestavbu pražského uzlu. Tunely pod Vítkovem, přestavbu hlavního nádraží, nové mosty apod.
Stavba navazuje na první koridor Berlín-Praha-Vídeň, po kterém začnou jezdit rychlovlaky od letošního prosincového grafikonu. První rychlovka odeberou České dráhy už za dva měsíce.
Na stránkách je také virtuální průjezd tratí, animace z hlavního nádraží, rychlovlaky 680 a jednotky pro S-bahn 471, kterých je v Praze už 9 a leze se s nimi svézt na trati Praha-Pardubice.
J:
Stránek o MHD existuje spousty, řekl bych, že něco kolem 20-ti o MHD v Praze, ale ty nejznámější:
-Dopravní podnik:www.dpp.cz www.dp-praha.cz
-ROPID (regionální organizátor pražské integrované dopravy):www.ropid.cz
stránky o metru:www.metro.unas.cz
stranky o tramvajích:www.prazsketramvaje.cz
stránky o autobusech:www.citybus.cz
stránky o stavbě tramvají na Barrandov (virtuální průjezd tratí, animace, fotogalerie, diskuze, fotografie ze stavby) velice doporučuji, trať je nádherná-zastávky celé ze skla, travnatý-otevřený svršek. Trať v ceně 2,5 miliardy Kč.
www.tramvaj-barrandov.cz
stránky o dopravních stavbách-metro na Ládví, rychlodráha na letiště, obchvat okolo Prahy:
www.metroprojekt.cz
Pokud budeš chtít informace přímo ode mně, rád ti na nějaké otázky odpovím. A byl bych rád, kdybych tě mohl v Praze třeba tedy až příští rok přivítat.
#12736> Vášnivo nesúhlasím!!! O zastavení osobnej dopravy sa síce už dlho hovorilo, ale bez akýchkoľvek konkrétnych údajov. Na verejnosť síce presiakli zoznamy tratí, ktorých sa má zastavenie prevádzky týkať (ukázalo sa, že pravdivé), ale ŽS odmietala poskytnúť akékoľvek konkrétne údaje s poukazom na to, že by vyvolali nežiadúce tlaky, poslanecký lobbing a podobne. A skús diskutovať, keď máš informácie na úrovni "jedna pani povedala". Samosprávy teda nemohli rokovať o konkrétnych tratiach. Všetko sa "upieklo" tak, že najprv sa všetko odkleplo (schválilo ministerstvom), a potom je už akákoľvek diskusia zbytočná. Mám dojem, že tento postup zvolila ŽS zámerne.
Mimochodom, skúste si pozrieť na http://www.orsk.sk, v akých spoločnostiach pôsobia členovia predstavenstva Železničnej spoločnosti (tip: V.Ľ. je vo veľa firmách, tak sa zamerajte na spoločnosť A... a jej predsedu predstavenstva). Vymenovanie ľudí s takýmto konfliktom záujmov (bez neho tam nie je ani jediný!), je snáď zámernou snahou o umožnenie tunelovania.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
J
KLF: no už som tu čo potrebuješ? A čo ty, vadil by ti predaj lístkov alebo by ťa to neotravovalo?
martin: diky moc za tie stránky, aj ked je ich veľa ale si ich opíšem a pozriem v univerzitke. A stou náštevou, vedel by si potom zohnať nejaké lacné ubytovanie. Otom barandove som vedel čítal som otom v Dopravnom Magazíne, či vtom druhom časopise. Je to naozaj veľmi pekné. Veď hádam zachvílu sa aj mi budeme môcť pochváliť takou traťou do Petržalky.
A čo hovoríte na prejav námestníka primátora pre dopravu pána Karola Koladu. Je sním rozhovor v BN a vyzerá, že je značne naklonený elinám. Hovorí o systéme, ktorý musí byť kompatibilný so súčasnými radialami.
Turbo: tú knižku o podhradí som ešte stále nezohnal, ale pokúsim sa ešte v Petržalských knižniciach.