Čiže dané rušenie trate prerokujú železnice aj s danými obcami či by v budúcnoti využili trať opäť na dopravu alebo je to čiste interná záležitosť železníc?
Štve ma, že také krásne trate miznú ? dúfam najmä, že trať do Katarínskej Huty a Brezovej pod Bradlom prežije. Tieto dve by som si rád prešiel.
Pokiaľ sa dobre pamätám, všetky tebou spomenuté trate by mali byť zjazdné, čiže pokiaľ by si niekto vybavil jazdu a dostal by na to povolenie, tak nevidím problém.
Na vsetkych menovanych tratiach ano, na 175 nie. Ta trat je zrusena, kolajnice uz su vytrhane na vacsine trasy "tiezobyvatelmi", v Poltari dokonca sami tratovaci kus kolaje vytrhali kvoli budke pre PZZ.
Však to viem, že Veľký Krtíš - Lučenec, že je peážna trať, veď som písal Maďarské dediny do trasy. A trať Poltár - Rimavská Sobota, bola kraivina jak hrom, samý oblúk a motala sa strašne. Som ju lúštil jak krížovku na googli. A zrušená je už aj fyzicky alebo len dočasne na nej nepremávajú osobné vlaky a pre nákladné ešte slúži?
Smutné je, že celkovo tie trate na Vľký Krtíš, Medzev, Slavošovce, Dobšiná, a už aj Katarínska Huta (163) sú v keli, resp. prestali tam premávať vlaky? Čo sa do pekla deje? ?
Trať Poltár - Rimavská Sobota bola (tuším koncom roka 2007, no s dátumom som si nie istý) definitívne zrušená a vyškrtnutá zo znamu tratí. Teraz už nemá zmysel hovoriť, že doprava je t.č. pozastavená, lebo tá trať už proste oficiálne neexistuje (a miestami už neexistuje ani v skutočnosti vdaka niektorým aktívnym spoluobčanom).
No NerozVážny tliapal, že sa vraj postaví jednak pozdĺž existujúcich tratí, jednak sa využijú niektoré trate, kde je teraz doprava zastavená (tomu druhému nerozumiem, pretože všetky vedú zo severu na juh, kým ŠRT má viesť z východu na západ)
Zabudol si prečítať "spojenie ... je úplne nevhodné". Bratislava-Nitra autá necelých 90 km po diaľnici a rýchlostnej ceste, vlaky 98 km a z toho 35 km jednokoľajka. Nitra-Levice nič. Levice-Šahy s úvraťou v Čate, jednokoľajná lokálka. Veľký Krtíš-Lučenec peážou cez Maďarsko, kde sa jazdí tuším 20 (MÁV nemajú záujem o údržbu). Poltár-Rimavská Sobota nezíva prázdnotou, ale je už zrušená.
Pre tieto oblasti by železnica priniesla nejaké pozitíva. Ak by však išla cez Zvolen, tak by to bolo úplne nanič.
K bodu 2. Myslíš, že keď nemáme využitý koridor, ktorý modernizujeme už pomaly 10 rokov rýchlosťou necelých 10 km/rok a prekladisko ČnT je efektívne budovať novú trať krížom cez celý štát? Podľa mňa by bolo už skôr lepšie riešiť koľajovou splietkou na "južnom" ťahu v úseku KE - ZV - GA - BA NM - BA Petržalka - OBB. Ale nejak sa o to veľmi nezaujímam, nepoznám sklonové, výškové pomery toho tvojho návrhu, ani trate 160, takže je to skôr otázka na teba. Ale v zásade som proti celému návrhu ŠRT.
Tú predposlednú vetu si dúfam nemyslel vážne. ? Sám určite dobre vieš, že momentálne panuje v DPB absolutistické zriadenie... Stálo by ale určite za úvahu taký pokus uskutočniť.
Btw. na apríl vybavujem jednu šotoakciu, myslím, že pre väčšinu priaznivcov MHD zaujímavú. Všetko sa dozviete včas z iMHD, nechcem dopredu prezrádzať, aby som to náhodou nezariekol. Myslím si, že dopravní nadšenci by mali mať častejšie takéto veľké stretnutia, lebo v opačnom prípade spolu komunikujú viac-menej len cez diskusné fóra a na nich sú na seba častokrát zbytočne nepríjemní a vznikajú tu nezmyselné spory o ničom, ktoré by pri normálnej komunikácii určite nevznikli... Napr. v Košiciach sa dopravní nadšenci pomaly denne stretávajú (napr. v Ikaruse #4097) a vzťahy tam sú oveľa lepšie ako v BA...
A ten úsek Bratislava - Nitra si ako predstavuješ? Cez, ktoré mestá by to malo ísť? Spojenie BA - NR je, len mizerne chodia vlaky po tej trase. Tiež NR - Levice - Šahy - V. Krtíš. Z Veľkého Krtíša kedysi chodili aj osobné vlaky tam trať je a pokračuje okolo Ďulovho dvora, cez Malé Straciny, Malé Zlievca, Bušince, Nogradszakál, Ráróspuszta, Litke, Ipolytarnóc, Kalonda, Rapovce, Mikušovce a Lučenec. Ďalej trať Lučenec - Breznička - Poltár - Katarínska Hute je v prevázdke za to, trať Poltár - Rimavská Sobota už zíva prízdnotou ? Takže v podstate by ŠRT mohla nahradiť niekde klasickú trať ktorá nieje už využívaná, ale nikde by musela nutne kopírovať existujúce trate, takže si nepomôžeš. Podľa mňa je celá ŠRT somarina, teda nie ten rozchod ale jej stavba cez celé Slovensko. Skôr by sa mali peniaze investovať do úprav terénu a následne zväčšovanie polomerov oblúkov pre minimalizovanie rýchlostných obmedzení vlakov, ďalej elektrifikácia trate Banská Bystrica - Diviaky - Vrútky a Zvolen - Lučenec - Fiľakovo - Košice. Neviem komu a na čo je dobrá ŠRT... Doteraz to nikoho nesvrbelo.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek