Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: m@rtin #123416:
Inak aké vysvetlenie má SOR pre to, že montáž elektrovýzboroje nezačal na novom NB type ale na BN? Sa nemohli skôr spamätať a robiť trolejbusy so vzhľadom NT12?
Reakcia na: MatejBA #123398:
Ale prd. Tie plnové bomby by som dal pred hrb a nejak to zakamufloval... Fakt nepovažujem za nutnosť tam ten hrb mať. Keď chceli vyrábať NP vozidlá tak nemali šaškovať s hrbom a NB. Mali robiť čiste vysokopodlažáky a potom rovno ísť na BN... Ale ja to môžem dlabať. Dúfam len toľko, že tie hrbáče sa nebudú dlho vyrábať aby to ešte nestihol dakto kupovať.
Reakcia na: Emo #123388:
Ale sakra, nepoviem keby to bolo NB trolejbus ale BN?! BN?! BN?! People went mad! ?
Reakcia na: Petto #123386:
A tiež je mínus to, že pri NB12 sa ti otvorí prakticky celá pravá strana vozidla. Čiže zas sa objavil extrém v pridávaní dverí... čo už. Ale myslím, že SOR by zvládol na požiadavku vyrobiť aj trojdverák NB12 a tiež štvordverák NB18. Inak by ma zaujímalo či plánujú aj NB15 ?
Reakcia na: Ámos #123379:
Tak Česi majú narozdiel od nás doma schopných výrobcov. My máme akurát schopných zlodejov.
Reakcia na: Valec #123372:
Čiže to M tam prebývalo?
Reakcia na: Ámos #123409:
Nepletie si pán ŽOS Vrútky s Tatravagónkou Poprad?
Reakcia na: m@rtin #123417:
Zdielam rovnaky nazor.
Neviem, čo sa všetkým na dizajne SOR-u nepáči, po dizajnovej stránke je to podľa mňa najkrajšie vozidlo........
Reakcia na: m@rtin #123417:

Práve ako som hovoril -tie východné trhy.
Nuž, ako som za posledné týždne informovaný aj v nákupe vozidiel do dopravných podnikov môžu byť dobré zvraty. Nikdy by som predtým nepredpokladal, že v Prahe prevládne SOR, to skorej som odhadoval pre Bratislavu - a skorej je to naopak, je celkom reálne, že v BA budú práve Citara.
Tak ako som nikdy nepredpokladal, že v Solarisovej Ostrave vôbec SOR TN12 sa niekedy objaví. Ešte som to neštudoval musím pozieť kto to tam vlastne bude montovať, no DPO s Inekonom budú mať priamo v Ostrave konkurenciu.
Reakcia na: MatejBA #123419:
rovna*
Reakcia na: Bubak #123408:
nie myslel som aby to pokrylo celu plochu (aby ta strecha bola rovno cela
Reakcia na: m@rtin #123417:
Ak by KE nejaké trolejbusy aj nakúpili, tak v prvom rade to nebudú sóla, ale kĺbaky...
Reakcia na: MiroBA #123415:

SOR TN12 má stejnosměrnou výzbroj a je určen především pro trhy jako Ukrajina, Rumunsko a Rusko. Ale první ostravský trolejbus má asynchronní výzbroj a je tedy reálné, že se SOR bude snažit prosadit i na trhu v ČR a na Slovensku.

Co se týká Košic, má obavu, že tam se nechá systém dožít a žádné vozy již nenakoupí.
Reakcia na: MiroBA #123413:

Trolejbusy byly v Praze zrušeny 15.10.1972 díky tehdejšímu režimu. Kdyby vydržely o dva roky déle do ropné krize, byly by tu nejspíš dodnes. Dnes ani Brno ani Bratislava nepřekonaly délku tehdejší trolejbusové sítě v Praze. Provoz tu byl opravdu ohromný - jen přes křižovatku Štěpánská x Žitná projel ve špičce trolejbus každých 10 sekund.

V roce 1991 měly trolejbusy vyjet do pražských ulic znovu. Byl vybrán pozemek pro vozovnu a do Pardubic se jeli zaškolit budoucí řidiči. Škoda 15Tr měl být nosný typ trolejbusu v Praze.

Další myšlenka na znovuzavedení trolejbusů byla v Praze v roce 2001, tehdy byla z plánu výstavby metra vyškrtnuta stanice Troja a jako náhrada za ní měla být linka 112 do ZOO pod dráty trolejového vedení. Bohužel, opět z toho sešlo.

Poslední nadějí mohla být montáž trolejbusů SOR TN12 v Ústředních dílnách DP v Hostivaři a vybudování zkušební tratě v areálu. Nakonec z toho sešlo a výroba probíhá v Ostravě.

Těžko by se hledal v ČR (snad kromě Ústí nad Labem) provoz, kde by byly trolejbusy více potřeba než v Praze. Nejenom kvůli ovzduší, ale hlavně díky kopcovitému reliéfu celé Prahy a četnosti spojů. Celý levý břeh Vltavy by si zasloužil zatrolejovat ihned. Jenže tady nejde ani tak o ekonomickou stránku věci, jako o politickou. Přeci jen dodavatel nafty DP má moc dlouhé prsty.
Reakcia na: Ámos #123410:

Som nikdy netvrdil, že SOR po stránke funkčnosti zlý -v tomto je porovnateľne dobrý ako napr. ten Crossway. Samozrejme. INak by nemal nikde taký úspech ako má -ani v Slovak lines.
No o dizajnie sa už až tak veľmi hovoriť nedá.
Pre tie východné trhy som myslel, že by mohla byť hlavne alternatíva SOR TN12 -koniec koncov aj u nás napr. do B. Bystrice. Aj samotný SOR to niekde tak prehlásil. Neviem kde by sa inak inde ujal. Západné mestá podľa mojej domienky vôbec, ČR -mestá ktoré nie sú Solarisové tak pobrali 24Trky, SR - Hmm, možno tak u nás ? ,ale keď sme načali 25Tr bolo by nelogické v tom pokračovať, možno Žilina a Banská Bystrica, Košice budú chcieť zrejme klbáky a Prešov má už 24,25ky.
Ano je to tak ze Citelisy sa skladaju na vyrobnych linkach vo Francuzku a v Taliansku,ale je pravda ze sa dokončievaju v dielnach vo vysokom Myte.Doplnuje sa signalizacia ,výbava,atd. podla objednavky.
Re #123382 Puki:
Reakcia na: m@rtin #123407:

Diki ? .
Inak je na veľkú škodu že sa v Prahe nedochovali i trolejbusy. V mnohých prípadoch by boli vhodnejšie ako autobusy -už len napr. čo som spomínal linku z Podolí na Pankrác. - úplne nezmyslelne sa zrušili nejak začiatkom sedemdesiatych rokov. Tuším boli v 90tych rokoch aj plány na obnovu ale nejak z toho zišlo a opätovné otvorenie prevádzky je už asi nateraz v nedohľadne...neviem či sa touto myšlienkou niekto zaoberá ale skorej sa asi u vás bude pokračovať z rozširovaním električkovej siete - ako nedávno vybudovaná trať na Barrandov, či čerstvá trať do Radlic.
Len pre električkovú dopravu predsa len Praha, aj ked má rozľahlú sieť, nie je podľa mňa najvhodnejšia -veľké problematické stúpania z údolia Vltavy do okolitých mest. častí na kopcoch. Aj samotná trať na Barrandov je "na hrane" tuším počas prekonávania stúpania sa nesmie voz vôbec zastaviť a nemôžu tam ani všetky typy vozov.
Zato pre trolejbusy by Praha ohľadom terénu bola úpne ideálna -no tu zase vystáva otázka, že či by to stačilo na pokrytie potrebných výkonov aj pre najvyťaženejšie prúdy. Električková doprava je predsa len kapacitnejšia.
Reakcia na: Ámos #123410:

tady souhlas
Reakcia na: Ámos #123409:

4) tak počkej, nejdřív tu vyčítáš protekcionismus a pak hájíš, že státní firma za státní peníze dává zakázku soukromé společnosti ŽOS Vrůtky. A je úplně jedno, jak velká firma ŽOS Vrůtky je. Já to chápu, státání firma dává zakázky slovenské firmě a dělá to úplně stejně jako všude jinde v EU.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.