Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: klasIK #122876:

Aspoň narýchlo upresním: Pozerám do mapy z roku 1985.
Linka č 52 mala trasu: Vtedajšie ulice: Konečná Jakubovského(Vyšehradská) - Budonného (Jantárová Cesta -zast. Lúčanka) - Kovpakova(Lietavská) - Jakubovského(Budatínska) - Rokosovského(Smolenická) - Mičurínova(Jíráskova) - Kolmá (Nadjazd ešte neexistoval) - Kopčianska - Rusovská Cesta (zastávka Záporožská) - Makarenkova (v miestach dnešne Einstainovej) - Krasovského (V miestach Dnešného Auparku) - Starohájska (dnes prakticky Nejestvuje) - Pri Seči (Bývalé odstavné plocy autobusov Petržalka)
Takže vlastne čisto petržalská linka to bola ale vystáva mi otázka aká mala vtedy vlastne tá linka zmysel?
Reakcia na: klasIK #122876:
Mám pocit, že istú dobu aj L52 premávala na Lúky, avšak určite nie na Nivy.
Reakcia na: MiroBA #122865:
Linka 52? ? Tak tú si nepamätám. Iba linku 53 z Jeremenkovej cez Nivy na Hlavnú stanicu.
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=6692
Pekný článoček, až na taký detail, že 3. podvozok vykoľajený nebol. A poškodenie troleja som tiež nejak nezaregistroval, jediné čo tam vrchári majstrovali, bola montáž uzemnenia o koľaj, keď išli nadvihnúť prednú časť žeriavom.

Re #122865 MiroBA: A zatiaľ čo vy ste mali nadštandard, my na Dvoroch sme sa nemohli ani do autobusu (a bolo nám jedno do akého) dostať.
Reakcia na: Mike #122871:
diki za objasnenie 🙂
Reakcia na: MiroBA #122863:
Mimoň. Si ju kúp, oprav a predaj do Kyjeva, budeš milionár.
Reakcia na: MiroBA #122860:
Mimoň.
Reakcia na: Ike #122864:
Tá výluka bola od 28.6.2003 (+- pár dní).. a v súvislosti s ňou sa prešlo z intervalu špička10 sedlo 15 na celodenných 12 minút...(ktorý fungoval do cca marca 1997)
V súvislosti s touto zásadnou úpravou všetkých elektirčkových grf. bola zásadnejšie zmenená aj výprava a typ vozidiel... stanovila sa výprava iba K2(S) a 2xT. Spočitaku boli ešte sóla v pracovné dni večer na L2, ale aj od toho sa postupne upustilo.
Reakcia na: MiroBA #122857:
Zabudol som dodať: Mimoň!
Reakcia na: MiroBA #122857:
A prečo by mal prestupovať PRÁVE na Šafku alebo na stanici a prečo by linka nemohla kopírovať najväčší prepravný prúd? Roztrhnutie 12 na 12 a 14 mi príde ako jedna z najväčších demencií DP - kvôli spojeniu Šafka s Uhoľnými skladmi zničiť diametrálnu linku, ktorá nikdy nebola ohrozovaná prenosom meškania...
Reakcia na: Emo #122855:
Buď si istý, že toto tvrdenie naplatí celoročne, celotýždene a celodenne.
Reakcia na: Sommelier #122854:
Situácia pri tretích dverách tretej tétrojky je z pohľadu vodiča v spätnom zrkadle taká istá ako pri tretíc hdverách druhej tétrojky.
Dopravné podniky vo svete asi nedopatrením nezískali tvoje poznatky, keďže bežne prevádzkujú vozidlá 40 a viac metrov dlhé (a to už mnoho rokov, takže so zrkadlami, nie s kamerovým systémom).
S potrebou prestavby zastávok súhlas. Problém je v tom, že niektoré je prerobiť problém ? .
Reakcia na: MiroBA #122857:

"Ja budem stále preferovať, každej mestkej časti by som dal priamy spoj do centra a na jednu zo staníc -buď Hlavnú alebo Autobusovú."

tak si to skús obhájiť, pretože ja ti dám hneď niekoľko dôvodov prečo nie.

♦ ani jedna stanica by kapacitne nestačila
♦ dochádzkové prúdy sú absolútne iné a % ľudí z každej Mč tvorí minoritnú skupinu (s výnimkou častí mesta, kde sú internáty)
♦ to, že niektoré linky končia na staniciach nie je nič iné, ako výsledok toho, že v centrálnej mestskej oblasti nie je priestor na otáčnie (kde inde by si točil 93ku? alebo 21ku?) - nie je to odrazom toho, že všetci idú na stanicu... To že to pár jedincov využíva ako výhodu (mimo iného aj ja), je druhá vec
♦ keď si uvedomíš, vlastne takmer každá mestská časť má linku, ktorá má zastávku v pešej dostupnosti jednej zo staníc - pričom petržalka ich má niekoľko (78,88,93), v podstate prestupovať ani nemusíš...
Reakcia na: Valec #122862:

No konkrétnejšie bývam na Lúkach V. Nj diki za info ? .
Ono ja sa tých liniek všetkých ani nedomáham. Ono by ma potešilo keby chodila aspoň 93 po pôvodnej trase alebo aby zaviedli opäť 90tku. Ono mám blízo 93 i 95, ako v dobrom počasí je to v poho a rád sa prejdem ale ked je lejak tak to už také v poho nieje. Ale oceňujem, že na zastávka 93 a 95 už spravili prístrešky čo predtým nebolo.

Tie linky čo chodili v 85tom si viacmenej pamatám.

Chodili k nám:

21 -konečná kúsok od dnešnej Vyšehradskej
(druhá konečná Ružinov)
43 -tá chodila na Janíkov dvor, neskôr na obratisko Dnešnej Dolnozemskej
(druhá konečná Hl stanica)
50 -chodila na dnešnú Jasovskú
(druhá konečná pod Novým mostom)
52 -konečná tam kde vtedajšia 21
(druhá konečná AS Mlynské nivy alebo aspoň do toho okolia -to si už presne nepametám)
54 -konečná tiež tam kde vtedajšia 21
(druhá konečná Dolné Hony)
112-tak isto
(druhá konečná Devínska nová Ves)
117-konečná Dnešná Dolnozemská
(druhá konečná Rača)

Ďalej neskôr ešte kúsok od nás zaviedli

119-Konečná dnešná Vyšehradská
(druhá konečná OD Slimák)(ale to už myslím zrušili 52ku)

a ešte na dnešnej jasovskej stávala 116 a tá chodila až do Rusoviec, v podstate dnešná 91tka.

Nj, vtedy sme mali dosť nadštandard.
Reakcia na: Valec #122862:
Ja si do roku 2004 pamatam sola na L8 a L2... potom bola nejaka vyluka, kedy dali na L8 kacice a na L2 duplaky... ked skoncila, zistili ze sa to osvedcilo... aspon co sa mi hmlisto mari
Reakcia na: pressburger #122861:

Ale táto myslím, že ju už neodvezú do Šumperku, či hej?
Som si myslel, že ju len nahradia novostavbou.
A túto starú by mohli opraviť a niekde predať. Alebo možno by sa predala aj v takom stave v akom je.
Na Ukraine chodia eliny s tak pokrívanými plechmi aj v bežnej prevádzke, tak v takom Kijeve by bola možno ešte aj dobrá. ?
Reakcia na: Kakke #122858:
L10 dojazdila v roku 1997, dupláky na L2 začali jazdiť (opravte ma) až po roku 2000.

Re #122857 MiroBA: Preto, že ak majú električky plniť funkciu nosného systému, nemôžeš ich ukončovať v centre, ale nutne musia premávať z jedného konca mesta na druhý.

Ty, podľa opisu dopravnej situácie, bývaš niekde na konci Petržalky - Lúky VIII? Áno, kedysi dávno ste mali linky všade, ale to bol výsledok toho, že Petržalka sa začala stavať od konca, a vždy keď sa dostavalo nejaké to sídlisko na Dvoroch, zaviedla sa nová linka, ktorá nemala kde inde končiť ako na Lúkach. Nie je však možné, aby úplný koniec mesta (zastavanej časti) mal 10 liniek do všetkých častí mesta. Teda možné to je, ale nemôžu tie linky ponúkať takú kapacitu, ktorá je potrebná pre 80% obyvateľov celej mestskej časti.
Škoda, že nemám prístup k tým materiálom z roku 1985, ktoré navrhovali linkové vedenie autobusov v Petržalke po uvedení do premávky 1. etapy metra (Janíkov Dvor - Nám. hraničiarov). Vtedy sa pre celé Lúky VIII uvažovalo len s jednou linkou (49) v trase Jasovská - Dolnozemská - Ovsište s celotýždenným intervalom 30 minút. Okrem metra existovala na konci Petržalky ešte jedna linka (číslo si nepamätám), ktorá premávala po trase dnešnej L93. L116 bola ukončená v Janíkovom dvore.

"Ja budem stále preferovať, každej mestkej časti by som dal priamy spoj do centra a na jednu zo staníc -buď Hlavnú alebo Autobusovú."
Na toto len jedna odpoveď. Našťastie ty o tom nerozhoduješ a pod palcom to majú stále ľudia, ktorý sú schopnejší.
Reakcia na: MiroBA #122860:
električka bude rekonštruovaná na typ K2S, preto bola posledny deň v prevádzke
Nehoda a vykoľajenie električky #7069 5.2.2009

-Nie, že Električka ukončila prevádzku. Električku majú opraviť a nahradu škody vymáhať, od čoho sú potom poisťovne?
Reakcia na: Emo #122852:
No v tomto je ten jednotný interval pri električkách problémom (aspoň z môjho pohľadu). Keď máš na radiále ako v prípade L2 a 4 až na ZP, tak buď tam budeš ťahať obidve a dá ti to priemerný interval 6min alebo jednu budeš v sedle točiť skôr (ŽSTNM) a bude tam zrazu zo 6min dvojnásobok. Práve toto je nevýhoda, že sa dá pracovať len s intervalmi 4,6,4-8 a 12min. Konkrétne vyhovieť intervalu 6min je problém lebo sedí to na preklad len od Zátišia po ZP, ale na ostatných radiálach kde sú tri linky, tak tam by to robilo bordel.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.