Aj ked sa to uz teraz nehodi, este sa vratim k tej debate o WAPe, SMS a cestovnych poriadkoch.
Martin Gasparovic: Cez SMSky take nieco funguje napr. v Brne a Prahe, ale treba si uvedomit, ako sa k zakaznikom spravaju tamojsi mobilni operatori a ake ma moznosti samotny DP. Iste netreba opisovat, co vladne u nas...
Preco nie je kompletny CP na iMHD je napisane v iMHD FAQ (pozri v menu). Preco ho nezverejnuje DPB je jasne - zdrojove udaje by boli kazdemu nanic a ich spracovanie nieco stoji. A BA momentalne nema ani na beznu prevadzku MHD.
A ako spravne poznamenial Si, ziskat tie udaje nebolo lahke a nie je vobec nahodou, ze ich mame prave my, hoci bolo uz x inych, ktori tie udaje chceli. Len pre informaciu - iMHD existuje od juna 2000 a k udajom sme sa dopracovali az vo februari 2002. Okrem toho si neviem predstavit, kto iny by prevadzkoval tento system aj pre seba aj pre www.dpb.sk (co de facto konkurencia) a to vsetko bez akychkolvek prijmov z tejto prevadzky. Kto si toto uvedomi, mozno lepsie pochopi, preco tu nejde vsetko hned a zaraz, ako by sme vsetci chceli.
Dalsia vec, o ktorej si pisal, ze ti na informaciach nevedia povedat odchody MHD. Ono je to pre mna pozitivna informacia, lebo aspon viem, ze nas nevykradaju. Ovela horsie by bolo, keby tie udaje poskytovali bez nasho suhlasu, lebo to by uz bol dovod na dost vyrazne branenie sa.
Andrej: Raz uz niekomu odchody MHD povedali, tak som sa rozhodol nahrat si diskreditacny material oboch operatorov, ale odisiel som s dlhym nosom, lebo ked som volal na obe infolinky, tak nic nevedeli, akurat mi dali cislo na dopravny dispecing
si: wap sice nema kazdy, ale skor ci neskor ho mat bude. Otazne je iba to, kolko za tieto sluzby zaplati operatorovi. Dnes je to tak, ze vsetko zozerie operator a my z toho nemame vobec nic - jedine ak dobre meno.
Mas pravdu, ze ak by niekto urobil SW pre SMS, tak ho do paze neposlem, ale za jednej jasnej podmienky - ak z toho nemame nic my, tak ani on. Lepsie riesenie by bolo - ak z toho ma nieco on, tak aj my
Andrej: 2 zastavky rovnakeho mena nikde nenajdes. To mozno tak pred desiatimi rokmi - napr. zastavka "Bajkalska" bola pomaly na kazdej krizovatke s touto ulicou. Tieto casy su uz davno prec
all: ked bude cas, tak urobim pre wap aj nieco ako spominal Si - napisete prvych par znakov zo zastavky, vyhodi vam to zoznam liniek a potom cestovny poriadok (obdoba toho, co je na webe).
Co povedat na zaver - keby mi niekto podhodil schopneho managera a zakladny kapital, hned idem do toho, a nie je problem dohadovat sa s firmami a pod. Ale kym budeme neformalnym zdruzenim, mame co sa tyka zmluv zviazane ruky. Zas na druhej strane neformalne zdruzenie ma radu vyhod a jednou zo zakladnych je to, ze sa nas nemoze tykat heslo "peniaze kazia cloveka", pretoze web robime preto, ze nas to bavi, vsetci sme kamosi a nehadame sa o tom, kolko z prevadzky dostal ten, kolko onen.
Martin Gasparovic: Cez SMSky take nieco funguje napr. v Brne a Prahe, ale treba si uvedomit, ako sa k zakaznikom spravaju tamojsi mobilni operatori a ake ma moznosti samotny DP. Iste netreba opisovat, co vladne u nas...
Preco nie je kompletny CP na iMHD je napisane v iMHD FAQ (pozri v menu). Preco ho nezverejnuje DPB je jasne - zdrojove udaje by boli kazdemu nanic a ich spracovanie nieco stoji. A BA momentalne nema ani na beznu prevadzku MHD.
A ako spravne poznamenial Si, ziskat tie udaje nebolo lahke a nie je vobec nahodou, ze ich mame prave my, hoci bolo uz x inych, ktori tie udaje chceli. Len pre informaciu - iMHD existuje od juna 2000 a k udajom sme sa dopracovali az vo februari 2002. Okrem toho si neviem predstavit, kto iny by prevadzkoval tento system aj pre seba aj pre www.dpb.sk (co de facto konkurencia) a to vsetko bez akychkolvek prijmov z tejto prevadzky. Kto si toto uvedomi, mozno lepsie pochopi, preco tu nejde vsetko hned a zaraz, ako by sme vsetci chceli.
Dalsia vec, o ktorej si pisal, ze ti na informaciach nevedia povedat odchody MHD. Ono je to pre mna pozitivna informacia, lebo aspon viem, ze nas nevykradaju. Ovela horsie by bolo, keby tie udaje poskytovali bez nasho suhlasu, lebo to by uz bol dovod na dost vyrazne branenie sa.
Andrej: Raz uz niekomu odchody MHD povedali, tak som sa rozhodol nahrat si diskreditacny material oboch operatorov, ale odisiel som s dlhym nosom, lebo ked som volal na obe infolinky, tak nic nevedeli, akurat mi dali cislo na dopravny dispecing

si: wap sice nema kazdy, ale skor ci neskor ho mat bude. Otazne je iba to, kolko za tieto sluzby zaplati operatorovi. Dnes je to tak, ze vsetko zozerie operator a my z toho nemame vobec nic - jedine ak dobre meno.
Mas pravdu, ze ak by niekto urobil SW pre SMS, tak ho do paze neposlem, ale za jednej jasnej podmienky - ak z toho nemame nic my, tak ani on. Lepsie riesenie by bolo - ak z toho ma nieco on, tak aj my

Andrej: 2 zastavky rovnakeho mena nikde nenajdes. To mozno tak pred desiatimi rokmi - napr. zastavka "Bajkalska" bola pomaly na kazdej krizovatke s touto ulicou. Tieto casy su uz davno prec

all: ked bude cas, tak urobim pre wap aj nieco ako spominal Si - napisete prvych par znakov zo zastavky, vyhodi vam to zoznam liniek a potom cestovny poriadok (obdoba toho, co je na webe).
Co povedat na zaver - keby mi niekto podhodil schopneho managera a zakladny kapital, hned idem do toho, a nie je problem dohadovat sa s firmami a pod. Ale kym budeme neformalnym zdruzenim, mame co sa tyka zmluv zviazane ruky. Zas na druhej strane neformalne zdruzenie ma radu vyhod a jednou zo zakladnych je to, ze sa nas nemoze tykat heslo "peniaze kazia cloveka", pretoze web robime preto, ze nas to bavi, vsetci sme kamosi a nehadame sa o tom, kolko z prevadzky dostal ten, kolko onen.



si
A ten pamatnik chatara sofera sa tiez dal postavit aj inac, tam je ten isty problem s tymi zakrutami maleho polomeru, ktore neprospievaju ani cestnej a obvzlast nie kolajovej doprave. A ked uz su ti zidia taky bohaty, tak som zvedavi ci budu prispievat na pravidelnu udrzbu kolajiska ktore tam teraz je (kedze kolajnice (a aj kolesa) sa v oblukoch opotrebuvavaju niekolkonasobne rychlejsie ako na rovnej trati ktora tam bola povodne), alebo to dopadne podobne ako pri prekladke trate ktora bola hradena z penazi mesta (a o tuto sumu boli skratene peniaze pre DP na rekonstrukcie inych trati, ktore by to boli byvali potrebovali daleko viacej). Pokial viem tak aj predtym sa dalo dostat k hrobom do podzemia, takze keby boli opravili podzemne priestory a nechali trat nad nimi, tak pre zijucich obyvatelov BA by urcite spravili viacej ako tym co tam teraz trci... A keby boli v casoch vystavby tunela projektanti taki zlodusi, tak by tam nenechali ani tie podzemne priestory a mohol byt dnes pokoj a normalne vyustenie tunela....