Reakcia na: stevo #118710:
Ale však tu nejde o zvýšenie cestovného, ale o zmenu ponúkaného sortimentu. Jediný kto tu hovorí o zdražení hovorí si ty. "Radsej nech sa cestovanie neumerne predrazi mensej skupinke, ako by malo dojst k umernemu, mensiemu, plosnemu zdrazeniu? "
Pri každej zmene (nie len v doprave) sa niekomu pohorší, niekomu sa pohorší (podľa jeho slov) neúmerne (to si teraz ty) a niekomu sa polepší (toto by som bol napr. tento týždeň ja - skončila mi predvčerom platnosť električenky, novú si kúpim až budúci týždeň a do práce to mám 13 minút). Ide však o to, čo takáto zmena prinesie (zjednodušenie systému) a či sú tieto skupiny v rovnováhe (ja si myslím, že v prípade 10 prestupného vs. 15 minútového neprestupného lístka prevažujú tí čo si polepšia, akurát používateľov súčasného 30 min. lístka je viac ako používateľov hodinového - čiže tento faktor je zmenou mierne k horšiemu). Najmä však netreba zabúdať na to, že táto zmena sa VÄČŠINY CESTUJÚCICH NEDOTÝKA.
Inak, už pri zavádzaní tejto tarify boli v novinách články a názory, že načo 10 minútový prestupný lístok, keď za 10 minút sa človek nikam nedostane, nie ešte aby prestúpil. Ale zrazu sa bude všetkým chýbať.
? ? ? ?
Valec
Ono, keď si to tak vezmeš, to stádo asi nebude až tak veľké (a preto z neho počuť bučať na všetkých fórach akurát tak teba).
Cca 80 % cestujúcich využíva električenku. Zvyšných 20 % si delí 3 typy lístkov (najpredávanejšie sú 10 a 30 minútové), pre náš výpočet budeme počítať s pomerom 40:40:20 (pre presné hodnoty by bolo potrebné čísla z DP). Z toho nám vyjde, že 10 minútový lístok v reále používa 8 % cestujúcich. A teraz sa ťa spýtam, koľko z nich (ak neuvažujeme s existenciou tzv. šedých pasažierov) stihne počas platnosti aj prestúpiť? Preženiem a poviem že polovica. Takže zmenou tohto druhu lístka budú dotknuté 4 % cestujúcich. Ak si k tomu prirátame ešte aj 8% cestujúcich, ktorý si budú musieť kupovať miesto 30 minútového lístka hodinový (pričom nerátam s tým, že časti z nich možno bude postačovať nový 15-minútový), tak prídeme k záveru, že zmenou tarify sa zvýši cestovné pre cca 12% cestujúcich.
Ak by sa zvýšila cena plošne pre všetkých len o výšku inflácie za roky 2004-2008, postihnutí by boli všetci. Tak neviem ako to vidíš ty, ale 12 vs. 100 % je celkom slušný pomer.