Reakcia na: Ámos #118512:
Netvrdím, že za odliv cestujúcich môžu bagety, ale všetky variácie modernizovanej (aj nemodernizovaná) 810 nasadzované na tratiach, kde to nie je vhodné. A tie sú tu už teda podstatne dlhšie ako od roku 2007. Celá táto šukafonizácia Slovenska sa začala na Orave, kde vtedy dojazdili 830 a na práve na Tebou spomínanej trati Červená Skala - Margecany, kde nahradili podstatne komfortnejšie 851. A postupne sa začali šíriť po celom Slovensku - po 811 to boli 812, teraz 813. A ako sa šírili, tak aj ubúdalo cestujúcich. Svedčia o tom štatistiky počtu prepravených osôb. Samozrejme, môžu za to aj iné faktory - blbý grafikon, konkurencia rýchlejších a niekedy lacnejších autobusov atď. A ten Tebou spomínaný nárast počtu cestujúcich sa regionálnych tratí netýka, to súvisí najmä s koridormi.
co to ma spolocne s MHD
Ámos
Mam len vnemy a dojmy obycajneho cestjuceho, jedinu prezyvku ktoru pouzivam a bezpecne viem o aky vlak ide je akvarium (aj ked sa zrejme nepouziva u znalcov) a teraz vdaka majovi bageta. Co sa mi lubi.
Ale jednoducho nemam rad vyhlasenia typu, ZSSK je j*bnuty, lebo objednava vozy od domaceho vyrobcu a tie sposobuju odliv cestujucich. Ako neexistuju jednoduche riesenia neexistuju ani jednoduche vysvetlenia.
ZSSK za 9 mesiacov tohto roka prepravil viac cestujucich ako za cely 2007. A teraz nech mi majo vysvetli ako to, ked bagety jazdia a je ich viac ako v 2007. A modernizovane ci nove vozne stale robia ZOS Trnava ci Vrutky.
Aj ja by som bol rad co ja viem desiram ci talentom, herkulom a taurusom, ale jednoducho nasa ekonomika nane este nema. Osobne som velmi prekvapeny, ze do osobakov by malo ist 70 klimatizovanych Bckovych voznov.
Aj CD kupuju 471 aj ked podla toho co som sa docital na ceskych forach su poruchove. A nasa 813+913 sa minimalne zatial neroztrhla tak ako regionova (neviem co je kvalitnejsie, reginova je vsak aspon NP) A to su CD vacsie, ich preprava cestujucich je zrejme kvalitnejsia a firma spolu so statom je bohatsia.
Praha robi tendre na mieru ceskym vyrobcom a nikto sa nadtym nepozastavuje, lebo cesky nacionalizmus sa berie v pohode na rozdiel od slovenskeho.
Nase ZOSky sa tiez mozu casom vypracovat. Najprv reko, potom modernizacie a na zaklade ziskaneho know-how pridu mozno casom uplne nove koncepty nevychadzajuce z tych starych.
SOR, vyrobca polnohospodarskych strojov ak sa nemylim, bol pred rokom ci dvoma najvacsim prazskym lokalpatriotom akeho poznam dehonestovany otazkou: "SOR, je to vobec autobus?" a dnes je zrejme iste, ze Praha bude mat od SORu 620 - 720 busov. A preco? Lebo dostal sancu a jeho busy niekto kupoval.
(fu, som sa rozohnil ? )