Diskus fórum je fajn, ale keď sa majú diskutujúci moc "radi" alebo aj bez irónie myslené, tak je fajn sa stretnúť. Ústne sa to ľahšie chápe a hlavy sú menej horké ?
No ja ti poviem tak, že som napísal aj ja do BA novín a bolo to tam zverejnené. Vtedy som nepredpokladal, že SOR sa nepríhlási kvôli kapacitám, ktoré by výrobu takého počtu klbákov nezvládli. Písal som to aj preto, že som neveril, že dačo iné ako SOR dojde nakoľko aj na zvyšných 6ks 25Tr sa "zabudlo" a kúpilo sa 18 zbytočných hrábčov, tak som neveril, že tentokrát zvíťazí racionálna karta.
no tak ale nech si ty fandovia aj uvedomia niekedy co pisu ale to je kazdeho sukromna vec ja sa do nikoho nestaram okrem jednej osoby takze len tak v skratke aj tak ja som za ustnu dikusiu ako takto ked sa to tachsie chape
Ale vidis zrazu su vsetci ticho
No nič proti ale keď sú ti ľudia tak alergickí tak nech toto fórum si spravia len pre seba, alebo nech spravia v rámci registrácie aj vstupný test na základe ktorého ne/povolia vstup do diskusného fóra. Myslím však, že admini toto fórum vytvorili preto aby sa tu zišli fandovia MHD, potom znalejší problematiky MHD a pokecali, nie aby sa vraždili pre ne/odbornosť.
Ty máš pocit, že to, čo je vypísané na autosalónoch, platí aj pre autobusy ? ? Však choď¨niekam k Wiesenthalovi, že chceš Citaro so šesťročným servisom zdarma ? . Ale pri googlovaní ma zaujalo, že M-B Slovakia vôbec nemá v ponuke Conecto - nové Conecto by totiž mohlo byť lacnejšie ako Citelis a splniť všetky nároky DPB - len neviem, či sa už vyrába ja v klobásovom prevedení.
tazko povedat.. v ziadnych normalne dostupnych zdrojoch to jednoznacne uvedene nebolo... v kriteriach je uvedene:
Ekonomicky najvýhodnejšia ponuka z hľadiska kritérií
uvedených nižšie:
1. Priemerná cena za autobus – max. 60 bodov.
2. Prevádzkové náklady počas plánovanej životnosti
8 rokov = 520 000 km – max. 30 bodov.
3. Súčet záväzných cien vytipovaných ND – max.
10 bodov.
skorej si myslim ze su to "planovane" prevadzkove naklady (napr. vymena oleja stoji 10000 Sk, za dobu prevadzky N vymen oleja... naklady N*10000; a takto pre vsetky predpisane ukony).
a nazov obstaravania je "Nakup autobusov ..." a nie "Nakup a servis...".
NO vidis polovicku mas dobre len nechapem co ma stym spolocne ze SOR nedokaze plnit velke zakazky ked o to tu vobec neslo a nebolo to hlavne a podstatne kriterium preco sa nemohol prihlasit
Ale ako vidim tak odbornikom zrazu dosla rec. A vazne je tu len par ludi co do dopravy vidia aj z druhej strany nie len z tej co si niekde precitaju ? ? ? ? ?
co potom chudaci viedenaci, ktori maju 99% kmenovej flotily na plyn ?
detto motoricke vlastnosti .. ako bolo spominane, MHD ma priemernu rychlost asi tak 20kmh, cize ziadne rally nepotrebujes ..
plnicku tiez dobudujes raz dva .. posledny problem ..
ale asi radsej zaplatime prerabku 140 vrakos na plynaky po rokoch co ? to bude lacnejsie
Re #116942 S499.1023: v tom sa nezhodneme ja by som naftu pre osobnu spotrebu zakazal, alebo by som dal spotrebne dane na 1t ako pri benzine a nie dotoval, vyroba nafty je o drahsia za normalnych okolnosti .. preco by sa mali takto nepriamo dotovat ? navyse je to mor europy ..
a nezacni tu argumentovat parketikelfiltrami .. zachytia sice 99% hmoty, ale len 2% mnozstva ciastociek a tie mikro su najhorsie na rakovinu pluc ..
240 klbovych vozov z toho cast CNG za 2,5 mld.. Mas pocit, ze to je cena so servisom?
Jedine snad ak vyhra Mercedes tak mas servis v cene vozidla na 6 rokov alebo 150.000 km. Aj ked neviem ci to plati aj pre busy. Ale preco nie.
No skrátka chcel si aby teraz sa ozvali tí čo hovorili o skorumpovanosti zakázky... Je tak? Ja som len podotkol, že SOR nedokáže zatiaľ plniť veľké zakázky.
sú dve možnosti
1) vyhrá Irisbus, lebo: obstarávacia cena bude nižšia; skvelé referencie - keďže dpb si prerába nafťáky na plynové Karosy; nižšie maint. costs, keďže dpb je schopný dať tam náhradné diely aj z dnešných 16xx či 42xx ?; dpb má predsa vypísať ešte jeden tender (za tých +/- 200 mil.) na maxibusy, v ktorom "chceme vysúťažiť" tak zo desať skapalšity...
2) vyhrá Mercedes, lebo: v prípade tendra na skapalšity + jedného od ikei by bol unifikovaný vozový park...
ďalšie nápady? ?
Však to, čo tu píšeš o plynových B 741 je práve to, čo sa tu snažím otĺcť o hlavu Ámosovi. Teraz, keď sa už používajú na prestavby kompletné CNG motory TEDOM, to asi bude lepšie, ale vyrábať plynový motor rekonštrukciou naftového (a ešte nie poriadnou) je podľa mňa nezmysel.
S tým výkonom je to tak - áno, ten istý motor na CNG bude mať menší výkon. Ale že by to znamenalo, že je horší?
Tá plnička nestíha hlavne preto, že večer medzi 22-00 až polnocou končí strašne veľa zmien, tak sa tam vytvárajú šóry. V inej denne dobe nemáš problém, iba ak možno keď končia delenky - tie som nerobil, tak neviem. To potom ale rovnako "nestíha" ani naftová pumpa, ktorá síce natankuje rýchlejšie, ale zase má menej stojanov. Ale nepamätám si, že by som niekedy išiel z roboty neskôr len kvôli tomu, že som si vystál frontu na plyn. Ale možno som mal len šťastie...
Re #116951 S499.1023: Za seba môžem povedať, že plynové 741 sú v porovnaní s naftovými lenivšie a častejšie aj rýchlejšie sa prehrievajú. S novým plyňákom som nejazdil, ale bývalý kolega ktorý zostal v Stavangeri tam jazdí na nových 15m Volvách 7700 na CNG a tiež mi vravel, že majú slabý výkon. Ale na druhej strane, autobusy MHD nie sú na to, aby sa s nimi jazdila rallye a povedal by som, že výhody - ekonomickejšia prevádzka, tichší chod, nižšie splodiny - podstatne prevážia nevýhody.
mne to je uplne na haku kto to bude len akosi mi teraz ty odbornici z tochto fora nevysvetlili ze preco to neni SOR ked skoro rok tu hlasali ze to ten SOR bude
pokial si to nepochopil čo som pisal tak sa nevyjadruj
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
derik
Na oficialnej stranke DPB som nenasiel ziadnu informaciu o novych cenach od 1.1.2009, na oficialnej stranke BA:
http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=700000&id=11018493&p1=51337
sa pise len o jednorazoych a predplatnych (elektricenkach, ktore cenu nemenia, iba platnost).
Ostate rovnaka cena aj pri TCL, budu sa dat kupovat aj v automatoch? (predpokladam ze DPB chce ceny v automatoch zaokruhlene na 0,1€)