romanca: no, ja uz som sa vozil trolejbusmi vselikde, ale ked sa ti zda, ze nase trolejbusy su nepohodlne, skus sa niekedy zviest nejakym v Budapesti. S takymi ZIU-9 ale prakticky aj s ostatnymi tbusmi v centre jazdia ako sialenci, plyn-brzda, jama-nejama, parkrat som mal dojem, ze uz sa odtrhne naprava, skakal som na sedacke. Ale trolejbusom sa nedeje nic a pokojne (tie stare ruske) premavaju uz hadam stvrtstorocia. Co by som doplnil ako dalsiu vyhodu trolejbusov - ich dlhsia zivotnost a teda nizsie naklady na obnovovanie vozoveho parku
Turbo
Videl si tie projekty elektriciek na DD? JA hej. A su tam aj varianty kde je menej oblukov ako teraz ciest. Fakt. Navyse to je lacnejsie. A ked is nevies predstavit ako by to tam islo, tak sa pozri trochu do inych miest - take stupania su bezne.
1. Je to lacnejsie.
2. Elektricka ma vyssiu prepravnu kapacitu.
3. Netreba rozsirovat vozovy park ani elektriciek ani autobusov (tam dojde de facto k zruseniu liniek 32 a 33).
4. Mas priamy a hlavne rychly spoj s mestom, bez prestupu.
5. Elektricka neuviazne v zapche na Karloveskej ulici, autobusova linka 32 ano.
5. Trolejbus by tiez stal v zapche. Pochybujem ze tam presadis vlastny bus pruh.
Ja som na tie projekty elektricky tiez cumel - ale je to realnejsie ako trolejbus, minimalne z toho dovodu ze netreba tahat dlhe pripojne vetvy a netreba rozsirovat vozovy park. Ver ci nie, je to idealnejsie riesenie.