Reakcia na: m@rtin #113228:
opäť musím napísať môj názor, a ten je taký, že radšej treba kúpiť autobusy odskúšané a spoľahlivé, keďže ide o veľkú sériu. Ak sa nové SORy odskúšajú napríklad v Nitre v menšej sérii a budú rovnako spoľahlivé, nevidím dôvod, aby sa v ďalšom tendri do Bratislavy nekúpili."a páteřní tramvajovou dopravu provozovat 100% vysokopodlažními vozidly, je čudné nebo potěmkioidní."
Áno, s tou tramvajovou dopravou máš pravdu. Keďže je to náš nosný systém, nízkopodlažné vozidlá by mali byť samozrejmosťou. Lenže v určitých reláciách sú v BA aj autobusy nosným systémom, napríklad celá Petržalka, Devínska Nová Ves a pod. takže nevidím dôvod, prečo nekúpiť aj na autobusové linky kvalitné nízkopodlažné vozidlá.
Investície do NP električiek by mali prebiehať súčasne s obnovou autobusov, nie na ich úkor..
Ámos
Re #113205 Ike: A to uz nehovorim o fakte, ze ak by vyhral SOR 18NB oproti 18m Citaru ci MANu, tak cestujuci pri rovnakom pocte busov dostanu v porovnaní s Citarom G o 194,4m viac, kedze Citaro G je dlhe 17,94m. Pri klbovom MANe to robi 184,8m viac, kedze MAN je dlhy 17,98m. A pri Citelise je to dokonca az 228m rozdiel, kedze Citelis je dlhy len 17,80m. Vynasobte tie cisla sirkou vozidla 2,5 metra a len 4 osobami na m2 a hned mame o kolko vacsiu kapacitu SORy ponukaju. Pri Citelisoch je to rozdiel az 2280 osob.
Re #113218 Salomon: JA som nehovoril o tom, kto vlastni SOR. Ale aspon vieme, kde tie svoje informacie beries: "Ničím podložené bludy?Asi nečítaš noviny..." Pobavil si ma...
Re #113219 Salomon: 9,5 metrove busy objednal DPB. SOR ich len vyrobil na zaklade objednavky!
Odkial mas ze SOR v Cechach neuspel? Ci Cechy su len Praha, kde naozaj SOR neuspel. Aj to len vdaka nadstardardnym vztahom so spol. Karosa.