trochu OT k dnešnému dátumu: 27.8.1964 na skušobnom okruhu Cerhenice (žst.Velim, okr.Kolín) vytvoril parný rušeň 498.106 československý rýchlostný rekord parnej trakcie - dosiahol rýchlosť 162 km/h. Touto rýchlosťou prešiel okruh 6x = cca 80 kilometrov. Ťahal merací vozeň + prototyp vozňa Aa (1.tr.) MÁV na ktorom maďarský výrobca testoval nové podvozky na rýchlosť 160 km/h.Rušeň vtedy patril depu Bratislava hl.st., aj rušňová čata bola bratislavská.
810zssk
Ide o system (druh) dopravy, ktory zabezpecuje hlavne prepravne prudy. K nemu nadvazuju nizsie systemy dopravy ktore su zabezpecuju rozvoz od / k NS do ostatnych casti danej oblasti.
Ako priklad pouzijem petrzalske linky: 95-ka (resp. v buducnosti elektricka) zabezpecuje nosny prud v ramci Petrzalky a k nej nadvazuje napr. 99-ka ktora ludi rozvaza z 95ky do inych casti Petrzalky (a naopak)