Stojim si za tym ze za urcitych okolnosti moze byt rusenie trate nie negativne.. ak je tam skutocne nizka prepravna kapacita (na urovni dajmetomu SORky raz za pol hodinu) a neda sa uzemie uz nejako vyrazne zatraktivnit. V tomto pripade radsej znizit naklady a vyuzit to na zlepsenie dopravy tam kde treba (trebars aj priamo v danej oblasti).
Samozrejme, vzdy tomu musi predchadzat dokladna analyza financnych dopadov a taktiez analyza z toho "dopravackeho" hladiska.
nesuhlasim s tebou. Podla mojho nazoru - ked uz raz niekde nejaka elektrickova trat je vybudovana, tak je logickejsie do danej oblasti, ak je prazdna, dotiahnut nejake obchodne priestory, bytove jednotky, priemysel, administrativu, sklady, cokolvek, nech sa uzemnie urbanizuje pozdlz elektrickovej trate, ktora bude novovzniknute objekty zasobovat ludmi.
priklad, aj ked mozno nie prave najvhodnejsi, ale posluzi - predlzenie trasy prazskeho metra C do Letnan, cize fakticky do pola. Ale existencia kapacitneho dopravneho spojenia lokality s okolim a rychla dostupnost centra mesta vyvola zaujem o okolite pozemky, ze ich cena stupne niekolkonasobne a niekto sa dobre nabali.
Je blbost rusit nieco, co sa uz raz pracne postavilo. radsej budem hladat sposob, ako to vyuzit.
Tu vôbec nejde o nejakých šotoušov, ale skôr o to, že zrušenie trate spôsobí celkovú degradáciu územia a v konečnom dôsledku dôjde podľa teórie "visibility of network" k ešte väčšiemu poklesu cestujúcich.
Re #106030 Lubomir: Napísal si mi protinázor, ktorý si si na konci príspevku zároveň vyvrátil. ?
Hlavne si uvedom o kolko sa im zvysilo pohodlie pre cestujucich napr... tie rumunske trate a vozy su docela trosky (aj ked pri tej udrzbe, tych cestach a sumach za nahradne diely na mercedesy to budu za chvilu min. rovnake trosky ako tie elektricky, takze z dlhodobeho hladiska boli elektricky lepsie)
S tym nemozno suhlasit. Pokial je trat zbytocna a ani nema historicku hodnotu a niecomu zavadzia, nevidim dovod ju nezrusit. (zdoraznujem prvu podmienku)
napr. Brasov? Mas ten pocit, ze prave el.trat v tomto meste nemala svoje opodstatnenie? Uznam ze to bola jedina trat v meste, ale spajala priemyselnu oblast s centrom mesta a sidliskom, ak sa nemylim. Skoda, uz si to tam nepofotim
No by si sa čudoval, ale za vlády Nikolu Čaučesku v Rumunsku sa stavali ešte zvrhlejšie električkové trate. Boli to vyslovene trate "odnikiaľ nikam cez nič", ako keby si napr. postavil tram trať z Cerovej do Lozorna alebo z Miloslavova do Blatnej na Ostrove... Ešteže sa teraz našli v Rumunsku naozaj "šikovní" politici, ktorí systematicky trate rušia a nahradzujú Citarami zakúpenými z fondov EÚ (napr. Brašov). ?
mne by uplne stacila trat trolejbusova - miesto sucasnych autobusov - aj to hlavne ako pripoj na S-bahn BA - Zohor - Pl. Stvrtok - Jablonica - Brezova pod Bradlom, samozrejme obsluhovana modernymi nizkopodlaznymi, plne klimatizovanymi vozmi Talent - samozrejme az po dobudovani a elektrifikacii tejto krasnej lokalky. ?
Jedine ak, tak natiahnut elinovu trat Ba-Trnava popri vlaku, pretoze tam je najviac cestujucich. (podobne ako natiahnut Bratislavske MHD busy popri fungujucemu spojeniu SL).
Inac Tvoj napad pojde zrealizovat tak, ze vypravime vsetky busy MHD co tu mame a Bratislavcanom zostanu sluby o novych busoch, elektrickach...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Fajčenie na zastávkach budú kontrolovať aj príslušníci PZ SR
http://www.zzz.sk/?clanok=3828