"napr. náter celočervený"
podľa mňa je pekný nátere minimálne z dvoch farieb, a najlepšie keď sú to pásy (viď napr. BB Karosy, MANy z Viedne, Ik435, trolejbusy s "bratislavským" náterom)..
Tak nejak. Začínam sa čudovať, že pri súčasnej politike v reklamách si ešte Recar neobjednal jazdy prázdnych reklamných vozidiel po meste len tak, bez cestujúcich, aby sa predviedla reklama... veď načo im je cestujúci? Len zbytočne kazí dojem z reklamy a znemožňuje jej plnohodnotné nasadenie... fakt mi z Recaru začína byť blivno...a DPB sa divím, že ho necháva si takto dovoľovať viac a viac...
Presne tak, plný súhlas - byť to na mne, tak 99% všetkej reklamy po meste (a 100% BigBoardov) okamžite zmizne...možno nie zo dňa na deň, lebo toľko buldozérov ani autogénu naraz nemáme, ale v priebehu pár dní určite
Musím však čiastočne súhlasiť aj s Pukim, že ruka v ruke s odstránením reklamy z okien a vozidiel vôbec by malo ísť vyčistenie ich interiéru, a jeho udržiavanie v čistote, a tiež veľmi striktné vyhadzovanie kdeakých podivných indivíduí z vozidiel. Tá (ne)čistota sa však netýka jednej prevádzku, ale úplne všetkých vozidiel bez rozdielu, jedno z akej prevádzky pochádzajú. A aby nebol dojem, že sa tým obviňuje DPB - o čistotu sa (ne)stará externá firma, ktorej výber bol vysoko politickým rozhodnutím, a tak to potom aj vyzerá...ešte zatiaľ nikto nenabral odvahu reklamovať u nich nevyčistené vozidlá...
Re #105918 hoppusmark01: tie 'možno' a 'alebo' v mojej vete som myslel tak, že ak by bol univerzálnym náterom napr. náter celočervený, tak na ňom nie je veľmi čo prispôsobovať proporciám vozidiel, ale inak máš pravdu
Tak tak, reklama cez okna je jasne povedane, kde maju cestujuceho... A je tym jasne povedane ze dolezitejsie su peniaze ako nejaki ufrflani cestujuci...
Myslim ze v DPB este nepochopili principy trhovej ekonomiky a to, ze DPB prevadzkuje MHD od toho aby ziskaval financie predovsetkym od SPOKOJNYCH cestujucich ktorym poskytne najlepsie sluzby (tymto apelujem aj na magistrat mesta BA). Reklamy mi v tomto mnozstve pridu ako keby DPB nevedel ziskat financie tym cim ma (poskytovanim sluzieb prepravy osob) a tak hlada nahradne riesenie a sice poskytovanie reklamy. Neviem preco teda vedenie DPB je este stale vedenie DPB a nezalozia vlastnu reklamnu agenturu, tam mozu na cestujucich kaslat uz uplne.
Ako cestujucemu mi pride nechutne byt zabedneny v elektricke, nevidiet von a ked aj chcem vidiet von, tak ma z toho boli hlava. Jedna z mnohych veci, kedy opat vedie IAD. Mam pocit ze v nasom meste je to jasny debakel a zial to tak vyhovuje aj predstavitelom, ktorych sme si zvolili
"Mala by sa určiť kvóta, koľko percent vozidiel ktorej trakcie smie niesť (celovozovú) reklamu. A rozhodne by nemala byť vyššia než 10%. Všetky ostatné vozidlá by sa mali lakovať do náteru buď univerzálneho, alebo nanajvýš špecifického pre danú trakciu, a možno mierne prispôsobeného dizajnovým líniám daného typu vozidla."
Plný súhlas..
Aj to prispôsobenie dizajnovým líniám vozidla jby určite malo byť... A tiež nemôže električka dostať rovnaký náter ako autobus, keď má úplne iné proporcie a rozmery..
Čiže pre každú trakciu jeden náter..
No mne takisto vadia CVR, a hlavne tie, ktoré sú aj cez okná.. Tiež si myslím, že by sa mali reklamy redukovať..
Takisto mi vadia totálne nepriehľadné reklamy na zadných sklách autobusov.. V autobuse je potom tma, okrem toho absolútne nevidíš na autobus, ktorý ide za tebou...
Toto vedenie mesta je bohužiaľ naklonené reklame až príliš. Vo všetkých oblastiach... Viď reklamy na stĺpoch verejného osvetlenia, ktorých je už také obrovské množstvo, že nie je medzi nimi rozoznať dopravné značky..
Takisto sa nám rozmnožili LightBoardy (alebo neviem, ako sa to volá) nielen od AkzentMedia, ale už aj od JCDecaux, a od veľa ďalších firiem..
No a úplne najhoršie sú bilboardy v úplnom centre mesta (viď zastávka SAV v smere do Petržalky), a totálne zaklincované to je BIGBOARDami takisto v úplnom centre mesta!!! Mimochodom len minulý týždeň vyrástol BigBoard na Predstaničnom námestí, pri zastávke SAV v smere na Kramáre!!! Toto nám úplne degraduje verejné priestory..
To, čo sa už deje, je úplný vrchol.. Keby som mohol, tak dám tú reklamu zlikvidovať zo dňa na deň... A takisto aj na prostriedkoch MHD..
Mne v zasade CVR nevadi, ALE nech nie je cez okna. A ked uz ano tak este mozno nejake napisy, ale nie tie dierkovane osoby. Nie len ze cez to nic nevidno, ale mna osobne z toho aj dost bolia oci.. ale vsak co, Zahradkar tym nejazdi.
Uprimne je mi jedno ktory voz ma reklamu pre mňa za mňa nech si ma každý jeden reklamu ale keď nastúpim do vozu nech je zvnútra čistý, poťahy čisté celý interiér pôsobi na mňa dobrým dojmom a nie je tam smrad ako v homelessackom doupe ? Zbytok je väčšine ľudí ukradnutý a nie to čo predvádza 4. DPA s tými jej s prepáčením zasranými vozmi do ktorých sa bojíš nastúpiť a nie to si ešte sadnúť ? a to tie zvuky čo počúvam od motora a prevodky ani nebudem komentovať, keď si nepočujem vlastného slova a taka 4126 tka jazdi s poruchanou prevodokou veselou niekoľko mesiacov... ked sa odstrania tieto problémy potom začnem premýšľat nad reklamami
A k náterom: V prvom rade treba skoncovať s reklamým cirkusom (či skôr bordelom), a až potom sa môžeme pozerať na rôzne nátery rôznych typov vozov a unifikovať ich.
Recar je dcéra DPB, ktorá otcovi akosi prerástla cez hlavu... je predsa choré, aby z 29 súprav T6A5 malo 20-21 súprav reklamu (a to máme momentálne mimoriadne priaznivý stav v prospech štandardného náteru, lebo v posledných mesiacoch sa viacero súprav vrátilo z ÚD bez reklamy). U iných typov je síce situácia lepšia, no tiež zďaleka nie utešená. Akurát ostatné trakcie nie sú tak zareklamované.
Takisto je choré, keď z vozov po odlepení reklamy odlepia aj kusy laku a nechajú voz takto jazdiť...práve dnes sa jeden taký musel v Krasňanoch prelakovávať, ďalšie sú v poradovníku na lakovňu...
A čo majú povedať úbohí cestujúci, keď im ešte aj celé okná prelepia tými dierkovanými fóliami, cez ktoré je za akéhokoľvek počasia okrem jasného slnka vidieť veľké ...nič? A ešte lepšie na tých fóliách je, že po ich odlepení je cez pozostalé sklá vidieť rovnaké nič, pretože ten bordel, čo sa usadil na skle v miestach, kde boli na fóliách dierky, tam zostáva aj po odlepení, a dokonale znemožňuje výhľad cez sklo ako celok. A samozrejme, nikto to nie je schopný očistiť, lebo veď načo - peniažky za reklamú sú vo vrecku, reklama je po skončení platnosti s minimálnymi nákladmi (akože) odstránená, a cestujúci to predsa pretrpia, veď sú už zvyknutí...a vôbec, čo nás po nich, naše reklamy sú predsa dôležitejšie... toť prístup Recaru.
Mala by sa určiť kvóta, koľko percent vozidiel ktorej trakcie smie niesť (celovozovú) reklamu. A rozhodne by nemala byť vyššia než 10%. Všetky ostatné vozidlá by sa mali lakovať do náteru buď univerzálneho, alebo nanajvýš špecifického pre danú trakciu, a možno mierne prispôsobeného dizajnovým líniám daného typu vozidla.
Problémom zostáva akurát to, že k určeniu (a dodržaniu) takejto kvóty sa určite nenájde politická vôľa...takže nám tu bude naďalej jazdiť reklamný cirkus, a ak by aj všetky ostatné vozy boli v jednotnom nátere, pomôže to len dosť slabo, keďže u najpodstatnejšej trakcie budú stále v menšine, čo je, mierne povedané, smutné. A dojem u návštevníkov by bol len nepatrne, priam zanedbateľne lepší.
Možno ma teraz niektorí označia za socialistu a spiatočníka, ktorý nerozumie princípom kapitalizmu, ale ja tvrdím, že práve tento princíp vlády peňazí je choromyseľný. Stavať peniaze nad človeka a ľudskosť je prinajmenšom antihumánne. A mne, rovnako ako státisícom ďalších cestujúcich (nielen v BA), jednoducho prekáža byť nútený voziť sa vo vozoch, cez ktorých sklá nie je nič vidieť, a ktoré sú zvonka natreté stovkami najrôznejších náterov a popísané nezmyslami s jediným cieľom mozgovej masáže pozorovateľa, a pri ktorých sa z diaľky ani len nedá rozlíšiť, čo je to vlastne zač, či do toho mám vôbec nastúpiť, a čo môžem od toho očakávať.
A ospravedlňujem sa za dĺžku príspevku, ale keď bol spomenutý dojem, aký nátery nášho vozového parku zanechávajú v návštevníkoch, dovolil som si to okomentovať trochu komplexnejšie
Ik 280 #4707 je majetkom DPB či nie? Lebo evidenčné číslo aj podľa fotiek má, ale podľa katalógu neexistuje.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Beus
A k náterom: V prvom rade treba skoncovať s reklamým cirkusom (či skôr bordelom), a až potom sa môžeme pozerať na rôzne nátery rôznych typov vozov a unifikovať ich.
Recar je dcéra DPB, ktorá otcovi akosi prerástla cez hlavu... je predsa choré, aby z 29 súprav T6A5 malo 20-21 súprav reklamu (a to máme momentálne mimoriadne priaznivý stav v prospech štandardného náteru, lebo v posledných mesiacoch sa viacero súprav vrátilo z ÚD bez reklamy). U iných typov je síce situácia lepšia, no tiež zďaleka nie utešená. Akurát ostatné trakcie nie sú tak zareklamované.
Takisto je choré, keď z vozov po odlepení reklamy odlepia aj kusy laku a nechajú voz takto jazdiť...práve dnes sa jeden taký musel v Krasňanoch prelakovávať, ďalšie sú v poradovníku na lakovňu...
A čo majú povedať úbohí cestujúci, keď im ešte aj celé okná prelepia tými dierkovanými fóliami, cez ktoré je za akéhokoľvek počasia okrem jasného slnka vidieť veľké ...nič? A ešte lepšie na tých fóliách je, že po ich odlepení je cez pozostalé sklá vidieť rovnaké nič, pretože ten bordel, čo sa usadil na skle v miestach, kde boli na fóliách dierky, tam zostáva aj po odlepení, a dokonale znemožňuje výhľad cez sklo ako celok. A samozrejme, nikto to nie je schopný očistiť, lebo veď načo - peniažky za reklamú sú vo vrecku, reklama je po skončení platnosti s minimálnymi nákladmi (akože) odstránená, a cestujúci to predsa pretrpia, veď sú už zvyknutí...a vôbec, čo nás po nich, naše reklamy sú predsa dôležitejšie... toť prístup Recaru.
Mala by sa určiť kvóta, koľko percent vozidiel ktorej trakcie smie niesť (celovozovú) reklamu. A rozhodne by nemala byť vyššia než 10%. Všetky ostatné vozidlá by sa mali lakovať do náteru buď univerzálneho, alebo nanajvýš špecifického pre danú trakciu, a možno mierne prispôsobeného dizajnovým líniám daného typu vozidla.
Problémom zostáva akurát to, že k určeniu (a dodržaniu) takejto kvóty sa určite nenájde politická vôľa...takže nám tu bude naďalej jazdiť reklamný cirkus, a ak by aj všetky ostatné vozy boli v jednotnom nátere, pomôže to len dosť slabo, keďže u najpodstatnejšej trakcie budú stále v menšine, čo je, mierne povedané, smutné. A dojem u návštevníkov by bol len nepatrne, priam zanedbateľne lepší.
Možno ma teraz niektorí označia za socialistu a spiatočníka, ktorý nerozumie princípom kapitalizmu, ale ja tvrdím, že práve tento princíp vlády peňazí je choromyseľný. Stavať peniaze nad človeka a ľudskosť je prinajmenšom antihumánne. A mne, rovnako ako státisícom ďalších cestujúcich (nielen v BA), jednoducho prekáža byť nútený voziť sa vo vozoch, cez ktorých sklá nie je nič vidieť, a ktoré sú zvonka natreté stovkami najrôznejších náterov a popísané nezmyslami s jediným cieľom mozgovej masáže pozorovateľa, a pri ktorých sa z diaľky ani len nedá rozlíšiť, čo je to vlastne zač, či do toho mám vôbec nastúpiť, a čo môžem od toho očakávať.
A ospravedlňujem sa za dĺžku príspevku, ale keď bol spomenutý dojem, aký nátery nášho vozového parku zanechávajú v návštevníkoch, dovolil som si to okomentovať trochu komplexnejšie