Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: aquila #102345:
aquila, že ty si tak trochen ULFofil. Ono, keby som mal vo Vjédni nabehané toľko čo ty, možno by som tiež bol.
Čo chcem ale povedať, je, že záver lepčí - chorší, ALF - škodovica je taký mazaný. Ja si myslím, že tu je úplne jedno.
No a odhliadnuc od akejkoľvek podstaty a dôvodu, pre ktoré by sa tieto vozidlá mali porovnávať - 15 ešte v uliciach nemáme, takže akékoľvek podobné súdy sú od ich začiatku tendenčným zavádzaním.
A práve preto, že jazdí druhú dekádu by som to neporovnával vôbec.
Reakcia na: bwd #101666:
Takže som ti to predsa len našiel:

STN 73 6425 Stavby pre dopravu. Autobusové, trolejbusové a električkové zastávky

5.3 Umiestňovanie zastávok v pozdĺžnom smere pozemnej komunikácie

5.3.1 Autobusové a trolejbusové zastávky

5.3.1.4 Zastávky sa odporúča umiestňovať za križovatkou, najmä na križovatkách riadených svetelnou signalizáciou nezaradenou do koordinovaného riadenia dopravy. Na komunikáciách s líniovou koordináciou svetelnej signalizácie sa zastávky umiestňujú individuálne podľa výpočtu riadenia dopravy.

5.3.2 Električkové zastávky

5.3.2.2 Električkové zastávky sa odporúča umiestňovať

a) vo vzdialenosti najmenej 30 m pred križovatkou (merané od označníka) a najmenej 35 m za križovatkou (merané od konca zastávky). Podľa miestnych podmienok s ohľadom na prestupné väzby a intenzitu premávky je možné túto vzdialenosť zmenšiť,

Takže nie je to povinné, je to len odporúčané. ?
Reakcia na: bwd #102307:
"Jediný problém je ten, že ľudia sú dementní a nikto nestlačí tlačidlo dopytu."

Práveže veľakrát stlačia, ale potom aj tak prejdú na červenú. ?
Reakcia na: hoppusmark01 #102306:
5 minút určite nie. To preháňaš. Podľa mňa maximálne tak 2 minúty.
Reakcia na: bwd #102346:
suhlasim... cez den je to cele (senzory pre auta i tlacitka pre chodcov) zbytocne, a prakticky to funguje ako pevny cyklus... ale zase Siemens si moze testovat svoj software v praci ?
Reakcia na: eripmav #102344:
Samozrejme, že je. Lenže cez deň je to zbytočné.
Reakcia na: m@rtin #102338:
jooj ale to je maximalna povolene zatazenie co znesie konstrukcia a nie ake ma zatazenie samotna elektricka 🙂 takze presne ako pri tom zaokruhlovani si sa "jemne" sekol ..

cize pri hmotnosti 29,5 tony to vychadza napravovy tlak samotneho ULFu pri usporiadani 1+A+A+A+A+1 kolko ? 🙂 kalkulacku urcite mas 🙂

takze nakoniec je to tak, ze ULF ma nakoniec este nizsie napravove tlaky ako slavne skodovky 😉

inak hned sa mi to zdabala hrozna volovina s tymi 12t na napravu, lebo viem, ze na U6 nemohli byt pouzite "strieborne sipy", lebo mali vysoke napravove tlaky a tie "vysoke napravove tlaky" ako som sa docital boli 6,75 na os!

cize martine, ULF je tymto jednoznacne lepsi ako cela 15T a to tu aktivne beha druhu dekadu 😉
Reakcia na: bwd #102342:
a nie je tak krizovatka riadena aj senzormi pre auta?
Reakcia na: Martin Fundárek #102332:
ked spominas Polus, tak krizovatky pri poluse tlacitka pre chodcov nevyhnutne potrebuju... pri Poluse su naisto krizovatky stavane tak, ze pokial nejde chodec, ani nestoji auto pred semaforom z vedlajsej, tak ma stale zelenu Vajnorska... takze to nejde v podstate o dopyt, ale o to ze tieto krizovatky su inteligentne riadene... samozrejme prakticky vyznam to ma asi len v noci - v tom ze hlavny smer ma stale zelenu a vedlajsi tiez necaka, lebo ked tam raz za cas pride auto, dostane hned zelenu...
Reakcia na: eripmav #102340:
"...mozno ked si sledoval krizovatku..."

Nesledoval som ju, mám od Magistrátu schémy svetelnej signalizácie križovatiek Ševčenkova - Panónska, ku ktorej patrí aj prechod pri Daňovom úrade a križovatku Bratská - Jiráskova.
Reakcia na: bwd #102334:
znacna cast semaforov ma dopyt aj pre auta... preto musia mat dopyt aj chodci. myslim ze aj v tebou spominanych krizovatkach ide o to, ze hlavny smer ma stale zelenu a vedlajsi smer len ked senzor vo vozovke (indukcna slucka) zachyti auto, mozno ked si sledoval krizovatku bola plna prevadzka a preto to vyzeralo ze ma pevny cyklus... ale ked ides po nocnej bratislave, je to az zarazajuce, ze Siemens DOKAZE SPRAVIT PREFERENCIU pre auta... mnoho krizovatiek v noci funguje tak ze hlavny smer ma stale zelenu a vedlajsie cakaju na prichod auta, a z toho dovodu je na tych smeroch ktore krizuju hlavny potrebny dopyt.
Reakcia na: bwd #102308:
co tak najprv odpovedat na moju otazku?
Reakcia na: aquila #102336:

http://www.bahnindustrie.at/upload/dokumente/175/Strassenbahnsystem_ULF_Wien.pdf
Je to při plném obsazení vozidla 8lidí/metr čt. Stejně tak se počítá nápravové zatížení u 14T.
Reakcia na: hoppusmark01 #102314:
vsak prave .. dal som si namahu a zatial som nasiel prave ten jeden udaj o hmostnosti, kde je terajsia porschetera je skoro o polovicku tazsia ako ULF ! takze tie tlaky na "napravu" nemusia byt tak rozdielne ..

2 martin: ja som bohuzial nasiel len jeden ako tak kredibilny udaj o hmotnosti ULF, tak som zvedavy odkial si doisel na 12t na "napravu", lebo sa mi to zda byt absolutne absurdne cislo a silne pochybujem ze ULF, ktory ma len kostru z lahcenej ocele a inak "umelohmotny" obal by vazil 72 ton, vsak tolko vazi uz pomaly tazka lokomotiva !!
Reakcia na: m@rtin #102318:
odkial si dosiel na tie udaje o napravovych tlakov ? lebo sa mi to zda byt podobne "zavadzanie" ako ked si uvadzal dlzku ULFu 40 metrov a dalsie veci ..

lebo ja som dosiel k tomu, ze ULF ma hmotnost 29 500 kg a "porschetera" ma oficialne 41 200 kg hmotnost prazdneho vozidla!

a kedze neviem aka bude hmotnost 15T, tak preto som narazal na to, ze ten rozdiel v tych napravovych tlakoch nebudu v realite mozno az tak odlisne 😉
Reakcia na: enumaelish #102322:
a to nevies, ze my na tom niesme az tak zle ako tam v Prahe... ved sa pozri, aky maju tam priemerny vek vozidiel. Oni uz vazne potrebuju surne vymenit stovky vozidiel... nam to zase az tak neponahla a staci nam dokupit iba par kusov, ved Ikarusy a plynaky spolahlivo sluzia - a este dlhe roky budu... ?

nehovoriac o tom, ze tam v tom hlavnom meste nemaju ani ziaden autobusovy nosny system MHD a musia ho suplovat nejakym starym sovietskym metrom... ?
Reakcia na: Martin Fundárek #102332:
"...Na mnohých miestach by sme potom dospeli k záveru, že dopyt je nezmyselný."

Presne také miesta sú pri ŽST Petržalka a na Bratskej pri TERNO. Vozidlá by neboli nijako obmedzené, ak by sa dopyt zrušil a fáza pre chodcov by bola fixne zaradená do cyklu. Podrobne som to analyzoval a zdôvodnil v mojom liste, ktorý bude zajtra doručený na Magistrát.
Reakcia na: m@rtin #102325:
Vdaka za objasnenie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.