Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: no.ev.di. #168259:
No neviem neviem, mal som debatu s našim starostom (Rovinka) ten plánuje minibus linku Rovinka-obec Rovinka žel. Zastávka, okruh cca 3,3km. Teraz skúsme počítať, lístok na minibus, minimálne 0,50€ lístok RegioJet 1€, 2krát denne + znevýhodnená električenka pre MIMOBRATISLAVSKÉHO cestujúceho 25€ mesačne. Čo je za mesiac 88€ a to všetko vo fantastickom intervale 60 minút aj počas rannej aj popoludňajšej dopravnej špičky. Dnes to stojí 0,70€ SlovakLines + električenka, spolu za mesiac 54,40€ a bus v intervale 5-6 minút v RŠ. Čas sa určite nezíska, minibus;5ninút RegioJet; 15ninút MHD; 15minút, + 5nin. Na každý prestup, spolu 45 minút do centra mesta, v bežnej každodennej zápche to netrvá dlhšie do centra ani busom alebo autom. Pokým nebude zavedená tarifná integrácia určite nemožno očakávať záujem zo strany cestujúcich o vlakovú dopravu z Dunajskej Lužnej a Rovinky. A v prípade obmedzenia spojov SlovakLines začne získavať IAD na atraktivite aj cenou!!!!!!!
mno..... to je to o com hovorim.
Reakcia na: 44 #168263:
pre PCL zakupene do 31.7. by mali platit tarifne podmienky platne do 31.7. pocas celej dlzky platnosti.
Reakcia na: Ruslan #168264:
OK, tak koncom juNa si kupi clovek rocnu na 2. pasmo (alebo 1. pasmo). je to uplne legitimne. Co s nim bude od 1.8. ?
Reakcia na: 44 #168263:
podľa mňa sa už v júli/koncom júla budú predávať iba celosieťové PCL za staarú cenu a od augusta za novú.
Reakcia na: TeBeCe #168262:
A ako je to osetrene?
Reakcia na: 44 #168261:
takych by bolo, ktori si kupia rocnu na 2. pasmo 31.7. a od 1.8. by vyuzivali obe pasma ?
Technicka otazka k novej tarife:

Kupujem si vzdy rocnu elektricenku, tak ej tomu aj teraz. Mam len 1. pasmo. Bude mi po zjednoteni pasiem platit nadalej na vsetky pasma?

A este zaujimavsia otazka - 31.7. si kupim za staru cenu rocnu elektricenku na 1. pasmo. Bude mi od 1.8. platit na vsetky pasma?
Reakcia na: no.ev.di. #168259:
To že je to ekologickejšie to ja viem a ja plne preferujem verejnú dopravu, ale skús sa na to pozrieť z pohľadu človeka IAD. Čo sa týka parkovania, až taký problém pri BC centrách nie je, parkuje sa síce totálne na divoko, čo sa mne nepáči (pretože sú autami zapchaté skoro všetky chodníky v meste), ale na 10-15min pešo to ešte nie je (okrem fakt centra mesta).
Prečo sa nebudujú parkovacie domy: nuž slovenská realita, mestá na to nemajú peniaze a ľudia IAD na to nedajú peniaze pretože stále čakajú že parkovanie za nich vyrieši mesto. (hlavne že majú na auto a beznín - ja osobne zastávam názor že ten kto chce auto nech si platí aj parkovné - aj v centre mesta nech láskavo IAD chodia do park. gar. a nie parkovať na chodníkoch)
Ináč celá doprava v Bratislave je totálny grc a všetko sa robí tak, aby sa neublížilo IAD, čiže preto nie sú BUS pruhy a cyklistické pruhy, preto nie je preferencia električiek, preto aby mali kde zaparkovať IAD ľudia. A ešte ani jeden primátor a kompetentní ľudia toto nechceli (nechcú) riešiť.
Reakcia na: derik #168258:
myslím, že je to ekologickejšie a šetrí čas viac ako polhodinové trčanie na ceste BA-DS a k tomu ešte hľadanie parkovacieho miesta, ktoré nakoniec nájdeš aj 10-15 pešo od miesta kam si skutočne potreboval ísť no nemohol si tam zaparkovať lebo bolo plno. Inak keď je v meste taký problém s parkovaním, tak neviem prečo sa na sídliskách nestavajú viacpodlažné garáže systémom - jedno podlažie pod zemou, druhé v úrovni terénu a jedno alebo dve podlažia nad úrovňou terénu s tým, že by sa za parkovanie vyberali poplatky na financovanie opráv a údržby parkovacieho domu, príp. aj jeho splatenie?!
Reakcia na: no.ev.di. #168257:
Zrealizovateľné to je, ale nie je to veľmi pohodlné pre ľudí IAD + je to čas navyše. Keby tá trať išla cez dedinu je to o niečo jednoduchšie. Lenže v Bratislave je väčší problém (hlavne časový) presadať z vlaku na MHD. To by v Bratislave (resp. v kraji) musela naozaj fungovať kvalitná schnelbahn doprava, ináč je to celé o ničom. Prestupné uzly musia byť vybudované. Ziaľ v Bratislave aj ten jeden jediný prestupný bod Hlavná stanica je v katastrofálnom stave. Teraz nehovorím o pravidelných cestujúcich, ktorí sa na to silne zvyknutí, ale o nových, ktorých takto verejná doprava nezíska.
Reakcia na: derik #168256:
akože budú čakať na minibus? pôjdu tak na zastávku minibusu/autobusu aby nečakali a opačne ako vystúpia z vlaku pôjde minibus ako prípoj! Je to nerealizovateľné snáď?
Reakcia na: Mike #168255:
Sory, minibusmi k vlaku? Asi nie, neviem si predstaviť, že IAD ľudia budú čakať na minibus, potom cesta minibusom, potom čakať na vlak a po príchode do BA vlakom čakať na MHD + cesta MHD. Asi nie, takto cestujúci nepribudnú. Tú trať treba komletne prerobiť a aj v Bratislave treba pridať zastávky (aspoň pri Avione).
Reakcia na: derik #168253:
Pomôže hustejšia premávka, kvalitnejšie vlaky a to, že v niektorých obciach plánujú zvážať minibusmi ľudí k žel. staniciam...
Reakcia na: derik #168252:
per začiatok by to chcelo aspoň BUS-pruhy na potrebných úsekoch, t.j. BUS-pruh na Štefánikovej, a po Pražskej až ku SAV, nieže pruh končí niekde pred Sokolskou aby nemala IAD o jeden menej ? na Šancovej by som po celej dĺžke dal osadiť stĺpiky aby sa tam nemohlo parkovať na chodníku pozdĺžne a na ceste by som dal zákaz parkovania a spravil tam BUS-pruh!
Čo sa týka cien: ja som za to aby JCL zdraželi viac ako PCL, JCL využívajú občasní cestujúci + návštevníci. Tí, ktorí pravidelne cestujú, tým sa oplatí jednoznačne PCL.
Avšak keď už má 15min stáť 0.70€, ako kompenzácia by mohol byť prestupný a povedzme 20min.
BMK nie je dobré riešenie tak ako je navrhnutá. Nemala by v podstate vôbec existovať zľava na MHD alebo by mala byť rozšírená o Bratislavský kraj, v ktorom by už bolo na čase zaviesť IDS systém a skvalitnuť koľajovú dopravu aby sa zvýšil počet cestujúchich.
Ináč som zvedavý, koľko vydrží ten RegioJET na trati do DS, keďže viac cestujúcich oproti ZSSK nebudú mať, keďže tá trať vôbec nejde cez tie najdôležitejšie obce pri Bratislave ako Most, Rovinka, Lužná (nepomôže im ani hustejšia premávka)
Pokiaľ dôjde k popri zvýšeniu cien aj k redukcii spojov, môže nastať odliv cestujúcich. Pred zvýšením cien, však najprv magistrát a DPB sa mali pokúsiť zatraktívniť MHD oproti IAD (preferencia električiek, zavádzanie bus pruhov, nákup moderných električiek), pretože pokiaľ MHD nebude atraktívnejšia ako IAD stále bude cestujúcich ubúdať a jedna z možností ako zvýšiť príjem je aj zvýšiť počet cestujúcich, lenže preto treba aj niečo urobiť, čo žiaľ v Bratislave je vec nemožná. Čo sa týka nákupu električiek tak nato môžeme na dlhé roky (a asi aj desaťročia) zabudnúť, pretože mesto je zadĺžené a to nie je výhliadka na ďalšie investície.
Reakcia na: no.ev.di. #168248:
Suhlasim, po zdrazeni nechcem vidiet nejake zasadne skrtanie liniek a natahovanie intervalov.
Reakcia na: no.ev.di. #168243:
Zdrazenie je primerane k inflacii.
Reakcia na: TeBeCe #168247:
keď na tom nebude zvuk a nebude to prekážať vo výhľade na infodisplej, tak nech tam beží aj zrnenie ?

P.S.: Som zvedavý, že čo vykonajú pri tom audite dopravnej obslužnosti.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.