Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #197151:
Veď práve dnes to tak funguje, že Wagon Slovakia poskytuje stravovacie služby plošne na všetkých vlakoch ZSSK a platí za to poplatok (nájom vozňa/vyhradenie kupé). Wagon Slovakia ďalej vyhlasuje výberové konania, takže každý reštaurák je extra prevádzkovateľ + mobil bary sú zasa podnik z ČR. Všetci ale zodpovedajú cenovej politike Wagon Slovakie (tá zas zodpovedá ZSSK), a v zásade máme 3 rôzne druhy cenníkov: Mobil bary, rýchlikové reštauráky a IC reštauráky. Rozdiel je v tom iba pár centov a sortiment je ten istý, akurát šéfkuchári niektorých reštaurákov majú vlastné špeciality navyše. Nechápem, prečo to ešte aj Wagon Slovakia franšízuje ďalej, ale je to tak...

A jesť v reštaurákoch sa báť netreba, na rozdiel od väčšiny krajín na západ od nás sa tam ešte stále varí a nepripravujú sa polotovary z mikrovlnky. Hygiena a čistota sa tiež poctivo sleduje a aj kontroluje.
Reakcia na: barack40 #197148:
"Tým dotovaním som myslel to, aby sa pri súčasných cenách vyplatilo voziť mobilbary tam, kde sa teraz moc nevyplatí a aby ich obsluha zarobila viac, ako cca 20 - 30€ za 16 - 24 hodinovú službu."

neviem ako je dnes postavena zmluva, ci si restauracne vozne v sucasnosti fa prenajima, ale vedel by som si to predstavit, ze ZSSK pri najblizsom tendrovani vypise sutaz ako celok na restauracne sluzby v restauracnych voznoch a "mobilbaroch" v presne stanovenych vlakoch. Zaujemca by tak musel poskytovat sluzby v celom rozsahu a dotovat tuto sluzbu zo ziskovych vlakov v tych prerabajucich.

Sucastou podmienok zmluvy by mala byt aj kvalita ponukaneho sortimentu a cenova jednotnost v celej sieti a kontrola kvality. Dnes by som v restauracnom vozni nejedol!

A keby sme to chceli potiahnut do extremu, vozne by sa dali osadit aj vydajnym automatom na cukrovinky a napoje, ktore by sa osadili miesto v jednom z voznov, nrp. miesto jedno zachoda, etc.
Reakcia na: Valec #197149:
Lebo mi to príde ako vhodný doplnok ku diaľkovému cestovaniu vlakom. Podobne, ako mi používatelia IAD skrz dane platia za moje cestovanie MHD, vlakom, atď. Rovnako ako od ZSSK očakávam, že mi (aj za tvoje peniaze) zabezpečí napr. kultúrne prostredie vo vagóne.

Jednoducho mi v tejto dobe a konkurencieschopnosti železníc nepríde ako normálny len jediný štandard, a síce, že sa veziem, a nič viac nemám čakať.

A nehovorím, že to má byť zadarmo, ani nič také. No tam. kde je to pre súkromníka nerentabilné, by sa to podporovať od štátu, resp. ZSSK podľa mňa do istej miery malo.
Reakcia na: Rubber38 #197146:
Prečo by som mal ja v cene cestovného dotovať tvoju vodu / kávu / pivo... ak ho chceš, tak buď budeš akceptovať cenu za ktorú ho predajca ponúka, alebo sa zariadiš pred cestou.
Reakcia na: Rubber38 #197146:
Na ceny občerstvenia a ich reguláciu zasa pozor: Nesmú byť príliš vysoké, lebo to odradí cestujúcich od nákupu (viď reštauračné vozne Utasellátó na vlakoch do Berlína) a ani príliš nízke, lebo by to generovalo prisilný dopyt a na to ani reštauračný vozeň kapacitu nemá. Súčasné ceny sú celkom OK (mimochodom, aj teraz ich schvaľuje ZSSK) - nápoje stoja 1,20 - 1,50€ za pol litrovú fľašku/plechovku, bagety stoja 1,90 - 2,10€ a jedlo aj s prílohou vyjde na nejakých 6 - 10€ podľa toho,či si hosť objedná.

Tým dotovaním som myslel to, aby sa pri súčasných cenách vyplatilo voziť mobilbary tam, kde sa teraz moc nevyplatí a aby ich obsluha zarobila viac, ako cca 20 - 30€ za 16 - 24 hodinovú službu. Ono kvalita tej obsluhy je tiež všeliaká. Našli sa aj alkoholici, alebo je zas niekto schopný nechať si 20 hodín vodu v termoske bez opätovného prevarenia a doplnenia (no pite potom takú kávu...)
Reakcia na: Ike #197140:
Jasne ze sa da komisar zoslovencit, ale naco zavadzaju rexikov ked tu uz mame Zr? Mozno je to tiez dobre pre cudzincov (presnejsie pre Rakusov a Nemcov, mozno aj dalsich, neviem), ze vedia co to je, ale ked ja cestujem vlakom v cudzej krajine tak mi je celkom jedno ako sa dana kategoria vlaku vola, zaujima ma cas, nastupiste, cislo vlaku...
Reakcia na: S499.1023 #197143:
Cestujúci sú ochotní si priplatiť, ale nie 2,50 za trojdecový nápoj (to je jedno, aký). Väčšinovo dostupné občerstvenie by malo byť štandardom, podobne ako wi-fi. Je to (resp. by malo byť) v záujme nielen ZSSK, ale aj štátu v rámci "snahy" o presun ľudí do vlakov. Tvoj argument je postavený asi na takej logike, akoby si vyberal zvláštne extra vysoké poplatky za prepravu v nových vagónoch (a ak by to ľudia odmietli zaplatiť len preto, že im nerastú peniaze na stromoch, tak by sa nasadzovali len staré kraksne, aby z toho náhodou nejaký výrobca železničných vozidiel nemal biznis, že?)

Druhá vec ale je, že ak by boli "bufeťáky" dotované, tak by tam mala byť aj regulovateľná cenová výmera.
Reakcia na: S499.1023 #197143:
Tak nech potom ZSSK poskytuje v tých vlakoch občerstvenie sama so svojimi zamestnancami (trebárs aj brigádnikmi), detto reštauráky. Nevidím dôvod, prečo by nemohol poskytovať služby priamo dopravca (ak tomu nebránia nejaké zákony).
Reakcia na: Rubber38 #197130:
ČD na tebe nazarobili nič, zarobili na tebe JLV. Maďar je Maďar, ten je s cenami úplne mimo. Ale nepředpokládám, že by na Hroncovi boli vyššie ceny ako na R 6xx a tam sú úplne prijatelné.
Reakcia na: barack40 #197136:
Nie je najmenší dôvod, aby to bolo dotované. Sú cestujúci ochotní platiť za ten bonus? Valec vraví, že nie. Tak prečo by Zločinecká, už tak sama dotovaná, mala ešte dotovať domáci kšeft JUDR. Capa?
Reakcia na: Ike #197140:
Možno pre niekoho šotoušovina, ale S-kové (príp. R-kové) linky sa nepoužívajú len v Rakúsku, takže najmä pre cudzincov je podľa mňa dobré, že sa "opičíme" po iných, všetci vedia, čo to znamená. Podobne, ako všetci dobre rozumejú názvom EC a EN.
Reakcia na: Vladimír #197059:
Ja sa domnievam, že obce ako Hlohovec, Senica a podobné nemajú MHD.
CP vo formáte MHD sa hodia aj na medzimesto, pokial majú všetky spoje striktne rovnakú trasu - na obmedzeniach dní jazdy nezáleží.
Reakcia na: Error 0x007 #197134:
Ono, pokiaľ ide o čisto jazykovú stránku, REX je plne akceptovateľný, lebo Regionálny EXpres 🙂 Ale to Sko je naozaj šotošovina. Skôr by sa hodilo Rko ako rýchlovlak, aj keď neviem, či je rýchly ?
Reakcia na: Error 0x007 #197134:
OK, tak potom premenovať všetky Zr na REX. Skrátka to zjednotiť. Ak prídeme o pomenovanie Zr na úkor REX, nestane sa žiadna tragédia (možno pre pár šotoušov, ale ostatní ľudia určite ocenia zjednodušenie systému)
Reakcia na: Rubber38 #197133:
Možno sa raz zjednotenia dožijeme.... No, keď nazvali Šarišan Rex nie som si taký istý. ?
Reakcia na: Error 0x007 #197135:
hej, vzdy si predstavi "kralovsky" a potom som nemilo prekvapeny co pristavia ?
Reakcia na: Ámos #197131:
Práveže mobil bary sa prevádzkujú hlavne na zvolenských rýchlikoch. Lenže systém je nastavený tak, že mobilbarista je platený od tržby a ak chce niečo slušne zarobiť, musí mať tržbu aspoň tak 80-100€. Teda tú prácu nechce nikto robiť (na Zvolen je úspech, ak je za celý deň tržba 60€) a keď nie sú ľudia, tak sa obsadzujú vlaky podľa priority. Ďalší problém je ten, že na niektoré/od niektorých vlakov sa proste rozumne nedá dostať - takže buď sa tie vlaky neobslúžia, alebo bude mobilbarista niekde nocovať (tým sa dostávame znova k prvotnému problému, kto takúto prácu bude robiť?).

Proste to chce, to bolo určitej miery dotované od ZSSK, pretože to je bonus pre železničnú dopravu a dobrý reklamný ťah. Potom bude môcť byť mobil bar na každom diaľkovom rýchliku a budú aj ľudia, čo to budú ochotní robiť.
Reakcia na: Rubber38 #197133:
+ REX znie zaujimavejsie ?
Reakcia na: Rubber38 #197133:
REXov sa uz nezbavis. Musime sa opicit po zapade, tak ako v pripade S-kovych liniek v IDS (pritom pri Sku sa da pochopit ze nemame nic provnatelne, zato zavadzanie Rexikov ked mame Zr sa mi zda zbytocne)
Reakcia na: david1 #197132:
V poriadku, ale ak sú REX a Zr v podstate rovnaké kategórie, tak nech ich zlúčia do jednej, ľudí to len zbytočne pletie. Nech sú všetky Zr a do Viedne nech si chodí REX. Hotovo. Nech to proste neni tak aj tak, načo...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.