Reakcia na: Andy #13051:
no balkanska uprava kabin je taka, aku mozes vidiet u nasich vozov, ze kazda vyzera inac - milion zavesenych blbosti, zaclonky, kvety, ci ine "ozdoby", koberce a podobne veci - ako chodiaci bazar.shithnisy (aj angora som jej pocula nadavat)- je to jedno - ak mozem povedat moj nazor, co som uz povedal, cakal som viac od toho busu - tak isto aj od 21tr
.Este sa vratim k inym veciam. M@rtine - obvykle s tebou souhlasim, ale jeste jednou - nocni doprava v BA neni zavisla od toho, co by DPB chtel, ale jen a jen od toho, co mu magistrat zaplati za nocni dopravu. No a podle magistratu neni nocni dopravy potreba. Doslovne podle slov, jisteho "inteligenta", kdyz mam na zabavu, tak by jsem mel mit i na jizdu taxikem. Jak uz bylo napsano, nase nocni linky jsou oficialne jenom sluzebni linky DPB pro ridice, s tim, ze vozi i normalni cestujici (na to nekdo narazel, kdyz psal, ze je vdecny za to). Podle Igorka (Jehore) existuje i par jedincu v DP, kteri se doslovne stydi za nasi "nocni" MHD.
Co sa tyka cistoty. J - fakt sa pozri do inych miest. Najlepsie do ostravy - tam som videl bezkonkurencne najcistejsie busy, elektricky, ci t-busy. Vo vnutri polozis prst na ram okna a nemas tam prach. O zazratej spine nehovorim. Pozri si do rohov, za dvere a tak. Tak isto praha - aj ked ich eliny su spinavsie, ako ostravacke, ale stale su nadherne ciste. Busy v K. Varoch - ciste. A najhorsiu karosu, co som tam videl B731/2 tak v porovnani s nasou najlepsou (kludne aj s poslednym drakom) bola ako keby ju prave pustili z vyrobnej linky (nielen cistotou, ale aj technickym stavom). Nielen cistotou, ale aj stavom. Tam sa proste busy leskli. Vo vozovni som videl aj stare 280 - bohuzuial nie zvnutra - ale boli cistucke az sa leskli. Vo vnutri maju ze vraj novy interier - protismyk. podlahu, sedacky calunene (teda napr. ako u nas k2s, ci 15trM...). Podla neoverenych info su starsie, ako nase niektore.
No v cechach nejazdi moc ikarusov - teda typu 4xx, je to jasne - karosacka lobby. Ale K.V. su jednym z mala miest, kde ich maju vo vacsom pocte, ako len jeden-dva exoty. No a povedal by som, ze ich vek je vyssi, ako nase - a kupodivu su v lepsom stave - aspon v porovnani s niektorymi nasimi.
Cize zase sme pri udrzbe.
Uz ani neviem, co som chcel povedat - kua
.
Teda nieco v tom zmysle. Taktiez bolo prijemne vidiet na viacerych vozidlach obycajny napis "Nastupte prosim, mame spolecnou cestu". Na niektorych dlhsich zastavkach (elektrickovych) mali aj napisy pre cestujucich, ze zastavuju az dve supravy. Fakt su to detailisti. Taktiez dobry system - niektore zastavy boli spolocne pre eliny a t-busy. Napr. t-bus len zrazu zasiel na kolajnice a zastavil pri klasickom elinovskom ostrovceku. Fakt genialne a jednoduche. Vacsia cast trate bola na samostatnom telese, zvacsa odkryty zvrsok. Tiez som si bol pozriet tu mimomestsku elinovu trat. Zabudol som nazov. Chodi tam linka c. 5 a premava vlastne z ostravy cez par dediniek - pomedzi polia, defacto v horach. Naozaj krasne a nevsedne. Je to jednokolajka, jazda trva tak cca 20min, podla CP 17:). Ak som dobre spocital striedaju sa tam dve supravy T3 a vzdy sa v jednej zastavke minu. Naozaj uchvatne - vystupite na konecnej - v okoli su len chatky, hory a vysoke borovice a padal tam sneh. Cestovne tam bolo mierne vyssie - zaujimavost, v tychto supravach bol vo vnutri namontovany aj automat na listky + samozrejme aj predaj u vodica (ten bol o 2Kc drahsi, ako obyc. listok - na obyc. linkach - na tejto neviem). Co ma este zaujalo, bol pomerne velky vyskyt zien, ako vodicov - elektriciek, ale aj najma trolejbusov. A tiez som nevidel ziadne "balkanske" upravy kabin vozidiel.
, ale existuje. Zaujimavostou je, ze nemaju casove listky, ale jednorazove (ako volakedy u nas). Co je zaujimavejsie, ze clovek, co ide na listky musi nastupovat prednymi dverami tam je uplne identicky oznacovac, ako u nas v BA - len nie je cerveny, ale hnedy. Sice ukazuje aj cas, ale je tam na nic. Celkovo mam pocit, ze ludia, v dopravnom podniku v K.V. by si velmi dobre rozumeli s nasimi "geniami"