Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
klf: na ZŠ som chodil na Podjavorinskú a potom na Červený kríž a Ty?
... klf a čo takto tatkové fotky sprístupniť na webe aj pre ostatných "pamätníkov a znalcov" histórie BA 🙂 🙂 🙂 a nedržať si ich doma len pre seba pod pokličkou 🙂 🙂 🙂
stránku by mohla byť zaujímavá, pokiaľ by boli staré fotky doplnené fotkami z dnešných čias odfotených z približne toho istého miesta a uhla pohľadu. Myslím niečo podobné ako je na stránke http://bahi.host.sk/index.htm naľavo v rubrike VTEDY a DNES. Mohlo by to byť zaujímavé pokiaľ má tatko fotografie, ktoré neboli doteraz nikde publikované.
d3k0: ta 104 - myslim, ze slo o pokus zmenit farby expresov (bielo-cervene) na tie zlto-cierne.
Ale - pamatate si linku 54 z Petrzalky do Prievozu cez mesto ? 🙂 To bola coolova linka. 😉
d3k0: nooo - ved obrazne je to bolo myslene! Okrem toho papiere znesu vsetko, ked sme uz pri tom. Mozno tento by bol aj bez reklam historicakom, ale ostane by nemuseli byt - snad sa rozumieme.
Andrej: Uz je podpisany papier, ze to bude historicak. Ci budu reklamy alebo nie.
Zoberte to tak - co je prinosnejsie? Nejake prachy z reklamy a par dierok na historicaku, alebo ziadne prachy z reklamy a mozno ziaden historicak? Kua - ved tie panely tam snad nepriskrutkovavali skrutkami s 10cm priemerom nie?
Dobrem ale na 7053???? 😞
Ista nemenovana reklamna spolocnost chce mat na vsetkych kachnach reklamne panely, tak v tom uspesne pokracuje...
Martin: Ked budem mat niekedy cas, tak zoscanujem a pridam cestovny poriadok 111ky z roku 1988 z viacerych zastavok 🙂

tr3mp: Co sa tyka planovanych tras, tak tu ich je niekolko:
66 a 69 - nieco ako dnesna 77 a 79, malo to byt rozdelenie 111ky
61 - Letisko - AS Bajkalska (byvala 24)
109 - Kukucinova - Dolne hony
117 - Petrzalka - Vazovova (mozno cosi take aj existovalo, ale nie som si isty)
165 - uz spominane - byvala 25
184 - byvala 120
52, 54, 56, 65 - trasy planovane k 10.1.2000, ktore sa nakoniec koncom decembra 1999 prerobili, avsak na velkych A3kach s trasami boli uvedene tie planovane.

Podotykam, ze ku vsetkym tymto srandickam existovali aj tabule pripadne samolepky. Mam jednu otazku pre "lahodkarov": existuje tabula linky 104 v zltociernej farbe, cislo je inverzne (ako dnesne nocaky) a trasa vedie z Ovsista cez Malinovskeho do Dubravky. Existovalo nieco take aj oficialne, alebo islo len o prototyp noveho typu tabul (rozumej umelohmotne tabule, co sa pouzivaju cca. 20 rokov)?
Turbo: no my mam doma mapy este v z 17. a 18. storocia.......
Inak suhlasim s Tebou s tymi reklamnymi tabulami na 7053 ! ;((( Nechapem, ktory blbec to prikazal, ale jeho meno by som chcel poznat ! Tie diery sa zagituju, ale aj tak... je to chujovina.
turbo: no mozno preto, aby si na seba, ako historicak zarobila :DDD
He, ja mam doma mapu Bratislavy z roku 1894. TEda rok pred tym, nez zacala fungovat MHD - elektricka. Dost sranda, mesto koncilo na Trnavskom, resp. Racianskom myte. Fakt dobra mapa. 🙂

Inac sokovalo ma, ze 7053 dostala reklamne panely. Tie bovcn, vonkajsie. To je strasna hlupost, na buduci historicky voz pchat reklamne tabule. A co potom? tie diery co tam budu tam ostanu? To nemohli dat tie blbe reklamy na 7069 alebo inu kachnu?? Preco prave 7053? 😞
tr3mp: Nemozem sa teraz dostat k mailu, takze to na web hodim az neskor...
riko: kam si chodil na zakladnu skolu ?
all: ta nostalgia je super ;)) ja ma doma tiez nejake starsie mapy BA (aj 60 roky) a je to sranda pozerat si tie veci... Moj otec ma kopec fotografii starej Bratislavy (zaujima sa o to a zbiera to), cize aj mapy.
Frenky: mas pravdu, na 22 som po prazdninach zabudol.
Aj nazov zastavky Hradistna som doplnil, naozaj chybal hned od prvej mapy.
Mapu som poslal d3k0vi, takze je to teraz na nom, kedy sa objavi na webe 🙂
Vladimir: Skoda, ze som tu megadlhu 101 zazil uz iba na mape...
Inak s tymi udajmi o MHD v starych mapach je to naozaj tak, ze to co je v mape, nemuselo ani nikdy platit v skutocnosti ...
Napr. mam nejaku starsiu mapu, na ktorej je nakreslena 11ka alebo 12ka na Kramaroch az po Vlarsku (ako sucasna 209). Pokial ja viem, ta trat bola postavena az v roku 1998, aj ked stlpy na vedenie tam boli osadene, co si pamatam.

Podobne aj pred par rokmi boli na mape vydanej DPB v predstihu linky 70 a 71 (hoci este nejaku dobu veselo jazdili 30 a 115). Menej vsak vysla predpoved s linkou 165, co mala byt podobnost s linkou 65, veduca po trase vtedajsej 25ky. Nakoniec to vsak dopadlo tak, ze nepremava 65 a 165 ale 67 a ciastocne 65 😉
Martin Fundárek: Trosku nerozumiem trese 13ky, ktoru si tu popisal: "... v trase Koliba - Búdková - Mlynská dolina - Stromová - Vlárska a iba v zozname liniek na rube sa dočítate, že "13 Brečtanová - Vlárska (prechodne iba po Búdkovú) ...". Nech to spajam ako chcem, je to nejake domotane. Chapal by som to ako nejaky (takmer) okruh z Koliby cez mesto na Budkovu, dalej cez Mlynsku dolinu na Kramare (Vlarsku) - lenze to mi tam nesedi ta Stromova ulica, ktora vedie z Kramarov do mesta a nie do Mlynskej doliny - to je dnes Limbova. Hoci, ulice sa tiez menia, ale neviem ci az takto. Pochopil som to spravne? Ale "13 Brečtanová - Vlárska (prechodne iba po Búdkovú)", to uz nechapem vobec, ved Brečtanová - Vlárska je spojnica Koliby a Kramarov cez existujuci most a neexistujucu cestu za nim. A Budkova je pri Slavine ...
#9844> ... 46 bola nahradená linkou 37 a tá jazdila až do Dúbravky...
Pardón.
#9842> Okrem toho, čo napísal Hroch, sú pod linkou 13 vedené záložné vozidlá - vidno to napríklad na zálohe v Rači, ktorú zvyčajne robí K2S.
#9824> #9826> #9838> a iné:
Linka 37 pôvodne vznikla ako náhrada za linku 2 a jazdila z Hlavnej stanice po Malinovského (=Šancová) a Vajnorskej na Jurajov dvor. Bolo to jednak kvôli výstavbe podchodu na Centrálnom trhovisku (=Trnavské mýto), jednak vraj v tom čase bol nedostatok električiek, pretože sa otvorila linka 8 na Pošeň a nové vozidlá neboli...
Linka 46 skutočne vznikla ako náhrada linky 11 (jazdila v úseku Národné divadlo - Mostová - Fučíkova [=Medená] - Čerevnej armády [= Grösslingová] - Karadžičova - Legionárska - Malinovského - Jiskrova - Legionárska - Karadžičova - Črevenej armády - Fučíkova - Kúpeľná - Palackého - Národné divadlo). Nejaký čas myslím jazdila do Dúbravky, nejaký čas odbočovala z Harmincovej do Karlovej Vsi.
Neskôr bola linka 46 nahradená linkou 37 a chodila až do Dúbravky, najprv cez Brniansku, neskôr cez Kramáre (to už samozrejme nechodilo cez Jiskrovu).
42 chodila z Pošne po Šmidkeho (= Ružinovská) a ďalej v trase dnešnej 212 k Vojenskej nemocnici. Takto z voleja som si nie istý, ale mám dojem, že smerom na Kramáre chodila po Obchodnej a Poštovej, smerom späť cez Kollárovo nám.
101 mala jazdnú dobu 77 minút, ak sa dobre pamätám.
111 jazdila od Slovnaftu na obe strany: jednak do Výhrevne, Spaľovne a Obaľovne, jednak do Ketelca, Lieskovca a k Štátnym lesom. Na rozdiel od dnešných liniek 77 a 79 nejazdila v sobotu a v nedeľu - vtedy k Spaľovni jazdili tri či štyrikrát denne vozidlá z linky 22 ako neverejné spoje.

Inak mapám niekedy nemožno úplne dôverovať, pretože sa niekedy robili nie podľa existujúceho stavu, ale podľa výhľadu k dátumu vydania. Keďže medzičasom uplynulo pár mesiacov, výhľady sa menili... Tak možno napríklad nájsť v mape linku 13 v trase Koliba - Búdková - Mlynská dolina - Stromová - Vlárska a iba v zozname liniek na rube sa dočítate, že "13 Brečtanová - Vlárska (prechodne iba po Búdkovú)".

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.