Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: henko151 #228831:
No ale tomu sa presne potrebujes vyhnut. Tarifa IDS BK nemoze umoznovat po Rakusku cestovat lacnejsie ako s tarifou VOR, inak mas problem to pretlacit.
Reakcia na: 810zssk #228828:
Neviem, ako to vychádza pri PCL, ale možno tam vznikla tá zaujímavá ponuka pre ľudí ktorí používajú tarifu VOR a využili by namiesto S7 autobus 901. Jednorázové lístky sú žiaľ vo VOR neskutočne predražené a tie budú vždy nevýhodnejšie ako IDS BK tarifa, aj keby tá 901 mala isť do Fischamendu. (lebo tak ako bude stúpať cena lístku IDS BK, tak približne priamo úmerne bude stúpať aj cena VOR lístku)
Reakcia na: 810zssk #228809:
Neviem už celkom, ako je na tom regionálna autobusová doprava v dolnorakúskom VOR. Ale môžem v tejto súvislosti podotknút , že Nemecko, aspoň jeho východná časť je na tom tragicky tiež a to si človek myslí, že ako je to tam príkladné. Na tomto pohorela moja pracovná príležitosť v nemeckom mestečku Schleiz pri Plavne (Plauen). Ja, že tam bude niekde pendlovat bus každú hodinu k najbližšiemu vlakovému nádražiu, ale figa drevená, do najbližšieho väčšieho mesta tak 3 spoje do obeda, neskôr poobede a večer nič a o nejakom takte nemôže byť reč. Koho zaujíma tamojšia miestna doprava: https://www.kombus-online.eu/fahrplaene/ To ešte aj také Slovak Lines, alebo hociktorý slovenský dopravca je lepší.
Reakcia na: 810zssk #228828:
"zatial co VOR listok vychadza na 2,30€" - VOR listok Hainburg - Wolfsthal
Reakcia na: Mirtschi #228825:
Ja si to predstavujem nejak takto:
- Cestujuci ktory prechadza statnu hranicu moze pouzit bud tarifu IDS BK, alebo VOR podla vlastnej volby (napr. cestujuci Bratislava - Hainburg pouzije tarifu IDS BK, ale cestujuci Bratislava - Maria Ellend pojde na tarifu VOR lebo by zrejme vysia lacnejsie ako delit listky).
- Cestujuci ktory ide v ramci jedneho statu pouzije prislusnu tarifu, t.j. vnutrobratislavske cesty na tarifu IDS BK, vnutrorakuske cesty na tarifu VOR.

Zostava otazka ako doriesit vyrazne nizsiu cenu listka Wolfsthal - Hainburg podla tarify IDS BK v porovnani s tarifou VOR. V smere jazdy do Rakuska je to jednoduche: vodic listky IDS BK za hranicou uz nebude predavat a oznacenie listka nebude povolene. V smere na Slovensko je to tazsie - slo by sice stanovit pravidlo ze cestujuci iduci v Rakusku na tarifu IDS BK musi mat listok ktory plati minimalne do Bratislavy, ale to mi stale vychadza z Hainburgu na 1,80€, zatial co VOR listok vychadza na 2,30€. Cize ak si cestujuci kupi listok do BA a vystupi v Hainburgu, usetri 50 centov.
Reakcia na: MatejBA #228826:
No ale cielom je integracia 901 do IDS BK, co si nedosiahol ak v relacii SK-AT nechas sucasnu specialnu tarifu.
Reakcia na: Mirtschi #228825:
Ale to by teoreticky mohlo fungovat, kebyze je tam vola 🙂

Most SNP - Einsteinova: IDS BK tarifa
Wolfsthal - Hainburg - Bad Deutsch: VOR tarifa
SK-AT / AT-SK (ako teraz): sucasna tarifa
Reakcia na: 810zssk #228824:
Napríklad duálnu tarifu, dokonca trojitú máme tu i my v Ústeckom kraji aj v Stredočeskom. Napr. v osobných vlakoch v Praha - Ústí nad Labem v úseku Roudnice nad Labem až Hněvice platí súčasne tarifa integrovaných systémov PID a DÚK, poprípade ešte klasická Českých Drah. Zaujímavá duálna, tiež v podstate trojitá tarifa je aj kúsok vedla v Nemecku na vlakovej linke U28. Táto linka totiž má trasu z Děčína do Rumburku cez nemecké územie. Ten kto Nemeckom iba prechádza, teda nastupuje a vystupuje na českom území má tarifu ČD, pokial však chce vystúpiť/nastúpiť napr. v Bad Schandau, tak musí buď cestovať na tarifu medzinárodnú, alebo si musí kúpiť zvýhodnený lístok Labe - Elbe, ktorý sa predáva v spolupráci DÚK a VVO. Na nemeckom úseku spomínanej linky platí ešte samozrejme tarifa VVO. Pre bratislavsko-rakúsku cezhraničnú linku 901 a hodilo by sa kludne i to jej predlženie, by bolo asi najvhodnejšie zaviesť tiež duálnu tarifu, ale s tým že tarifa IDS BK aj na rakúskom úseku by platila iba, ak by cestujíci vystupoval alebo nastupoval na slovenskom území. Tak by sa rakúska strana nemusela obávať konkurence. Podla mňa i tak tam ten zákaz vnútroštátnej prepravy je kravina, avšak medzi rakúskymi obcami by platila klasická tarifa VOR.
Reakcia na: Peon #228819:
Nevidim v dualnej tarife ziaden problem, urcite by sme v Europe nasli priklady kedy niekde mozno pouzit tarifu roznych systemov. Listky VOR su bud papierove, alebo internetove/mobilne, cize ani z pohladu HW by to nebol nejaky megaproblem.

Pri 901 navrhujem predlzenie len po stanicu za ucelom nadviazania na vlak, nie dalej do dediny.
Reakcia na: Ike #228818:
To je velmi potesujuca zmena. Osobne sice pre integraciu vidim vacsie problemy ako (ne)objednavanie tych spojov, ale umoznenie objednavania spojov za hranice SR aspon umozni aby ta doprava konecne vznikala. Ak ovsem bude zaujem zo strany samospravy.
Reakcia na: Peon #228819:
To vôbec nie je zlý nápad!
Išlo by o predĺženie trasy o nejaké cca 2 Km, ale pre cestujúcich atraktívne. Len to dohodnúť s BA, spolufinancovanie zo strany kúpeľov a bola by z toho pekná výletná linka.
Reakcia na: 810zssk #228816:
Chcem vidieť takú duálnu tarifu v praxi. 😁 Aj Rakúšania by jazdili 901-kou za približne o 68% lacnejšie cestovné (porovnanie najlacnejší lístkov: 0,70 € IDS BK / 2,20 € VOR).

No ale keby bola 901-ka predĺžená na železničnú stanicu do Bad Deutsch Altenburg-u, tak potom by sa asi ozvali ďalší, ktorí by chceli jej predĺženie až do kúpeľnej časti toho mestečka..
Reakcia na: Peon #228812:
Tak zapojenie je reálnejšie, lebo od januára sa nám podarilo novelizovať 56/2012, kde pri definícii dopravnej obslužnosti vypadáva prívlastok "vnútroštátna". Teda inak povedané, dopravná obslužnosť a verejný záujem sa uvažuje už aj do zahraničia.
Reakcia na: Peon #228812:
Prevadzkovy rozmer tej 901 je tiez zaujimavy, dnes je to pomerne slusna tragedia - jednak ta anticka SORka (preco tam nejazdi nieco aspon ciastocne NP?) a jednak caste vypadky, kedze DPB nema vobec ziadnu koncepciu aku tu 901 hradit, takze ked sa pokazi, tak proste nejde. Podla mna by sa podmostove ZV malo vypravovat s pokladnou a vodicmi schopnymi v pripade potreby odjazdit 801, alebo 901.
Reakcia na: MatejBA #228814:
Suhlasim ze tu je ten prestup nezmysel.

Moja idea dlhodobo je predlzit 901 na stanicu v Bad Deutsch Altenburgu, co su 2 km navyse a tam spravit prestup na vlak do vzdialenejsich obci. Problem je ze v sucasnosti by to vyzadovalo vypravovat o jedno vozidlo navyse (vzhladom na CP vlakov).

Ale kazdopadne by to chcelo nejaky koncepcnejsi pristup k cezhranicnej preprave. Jednak zaviest nejaky system v tom ako to chceme obsluhovat (namiesto nahodnych liniek podla toho co sa vybojovalo), financovat a potom vyriesit aj tarifnu integraciu - v pripade Rakuska na oboch stranach, teda v 901 by idealne mala platit dualna tarifa IDS BK/VOR.
Reakcia na: S499.1023 #228808:
Hmm, tak potom určite chcú zrušiť aj tie linky do Laa an der Thaya a do Poysdorfu, lebo tie tam premávajú za tarifu IDS JMK. 😎
Reakcia na: 810zssk #228811:
Ako jedna vec je prestupny system, druhy je nutena uchylacina.

Podla mna ked uz tolko chcu vlak, tak nech to z Wolfstahlu potiahnu trat do BA cez Kopcany - miesto tam je (aj na kopcanoch), staci opravit trat - rovno by to potom mohli potiahnut na Hlavnu stanicu a ZSSK by mohla zrusit S65 🙂
Reakcia na: 810zssk #228811:
Tiež si myslím. V úseku "Wolfsthal - Hainburg" ten vlak jazdí často takmer alebo aj úplne prázdny.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.