Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: athioan #228851:
Hi! Yes 24 hour ticket also valid for night buses. Ticket for baggage you must have only when your baggage is bigger than 60x45x25 cm.
Hi...I would like to ask if i buy a 24 hour day ticket can i use it for the night line buses or i have to buy an extra ticket for night buses?
And for two pieces of baggage should i buy one luggage ticket or two baggage tickets?
Slovak Lines zacal do autobusov nasadzovat nove pokladne (zatial ich ma mensina vozidiel). Pozitivne je najma ze sa im konecne podarilo vyrazne zrychlit citanie a zapis dat na karte, takze odbavenie konecne prebieha ako ma s priblizne pol sekundou od prilozenia karty po tlac listka (a to aj pri prestupe s eCL, ktory je na starych pokladniach tragicky a caka sa aj niekolko sekund). Pokladne su vybavene aj citackou 2D kodov, hoci neviem ci ju uz pre mobilne listky vyuzivaju.

Zial ale nevyuzili prilezitost na vyraznejsie funkcne zmeny, takze odbavovanie prebieha rovnako nemozne ako doteraz (vratane milovanych nulovych listkov). Zaroven nove pokladne pouzivaju iny druh papiera, uz nejde o nejaky cistopis, ale obycajny biely lahky papier - rovnaky listok ako to tlaci by som si doma na pocitaci vyrobil za 5 minut, takze som zvedavy ako chcu riesit bezpecnost. Ono to totiz moze stacit pre SADky kde listok plati len na spoji kde bol vydany, ale v prestupnom systeme by doklady bez akehokolvek bezpecnostneho prvku fakt existovat nemali (nie ze by stare listky boli terno, ale aspon boli na niecom oficialnom).
Reakcia na: Ike #228846:
Rozumiem co chces povedat, ale aby tvoj priklad sedel, tak ten rakusky dopravca na linke Wolfsthal - Bratislava - Stupava by mal zakazanu prepravu v ramci Slovenska, cize cestujuci v useku Bratislava - Stupava by museli stale jazdit s dotovanym dopravcom. 901ka totiz ziadnych vnutrostatnych cestujucich nevyziera. Ak ma VOR skutocne problem so subehom, tak ich logika moze byt jedine taka, ze prichadzaju v useku Hainburg - Wolfsthal o cestujucich, ktori by mali ist kombinaciou bus+vlak s prestupom vo Wolfsthali. Co sa zas, zda sa, nikomu prevadzkovat nechce.

Klucom sa tu teda javi aby rakuska strana akceptovala, ze medzi Hainburgom a Bratislavou sa jazdi autobusom, lebo robit prestup na usek do vedlajsej dediny je nezmysel porovnatelny so 41kou. Potom je uz na nich ci vyuziju ze im tu niekto prevadzkuje luxusnu ponuku pre usek Hainburg - Wolfsthal a umoznia vnutrostatnu prepravu, alebo nie. Samozrejme este su tu nejake kvalitativne parametre ktore si mozu stanovit, v tom som plne za.

Co sa DPB tyka, ta linka udajne je v miernom zisku, tak nech to kludne vozia 🙂
Reakcia na: Joyki #228844:
Mna to uz roky fascinovalo. Vsetko co SL odmieta na regionalke, na Viedni s radostou dlhodobo naplna - takt, vecerne spoje... 😃 Holt, na tej linke im nikto peniaze bez ohladu na kvalitu posielat nebude.
Reakcia na: AndyNO #228845:
Zopár spojov okolo 23:30 wau - nosné linky z BA do regiónu. Ohromné fakt.
Reakcia na: 810zssk #228843:
Svoj príspevok som myslel z pohľadu "konkurenčnej" samosprávy. Ešte raz, ak by sa rakúsky dopravca rozhodol suplovať BSK na linke Stupava - Mlynské Nivy a ešte by fungoval na komerčnej báze, asi by si ako predseda BSK dobre nespával (hoci by to bol v princípe tvoj problém). Dopravcovi by nič nebránilo jedného dňa skončiť a nechať Ti na pleciach naštvaných cestujúcich. Tiež tvoja pozícia by nebola optimálna, lebo by si nad dopravcom nemal kontrolu (inak, že by mali slovenskí objednávatelia kontrolu nad svojimi zmluvnými dopravcami sa tiež nedá povedať, ale pssst, hlavne, že zákon to tak rieši 😂 ).

Áno, máme podobné prípady na Slovensku, konkrétne ma napadá Turancar na linke Bratislava - Nitra, kde bus supluje úplne neschopnú železnicu. Ale to je superbonitná linka pre dopravcu a kraj môže byť spokojný, pretože keby najhoršie, je tu vlak.

Ja len dedukujem, prečo Rakúšania neskáču od radosti.

Samozrejme, z pohľadu cestujúcich a tvojej podpory je to super point. Len mi stále uniká, prečo DPB rieši za peniaze daňovníkov modal split na relácii, kde je v princípe ranná špička do Bratislavy najbezproblémovejšia (aj za cenu straty) a v rámci dotovanej dopravy v meste, ktoré je akcionárom a ktoré zastupuje daňovníkov mu zrazu osud o verejnú dopravu na srdci neleží.
Reakcia na: Joyki #228844:
Tak sa lepšie pozri a uvidíš tam spoje aj po 23:00 🙂 Aj z AS, aj v regióne...
Reakcia na: 810zssk #228843:
Zaujímavé, že takto nerozmýšľa v prípade regionálnych liniek. V regióne sú večerné spoje okresané po 4 mesiacoch, z Bratislavy stále pred 23:00.
Reakcia na: Ike #228842:
Funkcnost tejto tezy zavisi od legislativy ktorou sa riadi suhlasi Rakusanov s prevadzkou tej linky a tu ja zial nepoznam. Na to aby DPB tie "nebonitne" spoje (rozumej spoje mimo spicky) prestal prevadzkovat by muselo dojst k schvaleniu zmeny CP zo strany MDV - na to nie je nutny suhlas rakuskej strany?

Inak by som zaroven nesuhlasil s tezou ze spoje mimo spicky su "nie bonitne". To je 2D myslenie. Realne je dostupnost verejnej dopravy klucova pre jej atraktivitu a teda aj potencialnu ziskovost. Preto napr. Slovak Lines dlhe roky jazdi o polnoci z letiska VIE do Bratislavy, hoci na zaklade celeho radu skusensoti verim ze ten spoj sam o sebe nie je ziskovy - ale jeho existencia pomaha dostat ludi do verejnej dopravy. Niekedy sa oplati prevadzkovat spoje kde variabilne naklady su nizsie ako trzba, lebo hoci spoj ako taky je "stratovy", linke ako celku to pomaha. To je aj pripad 901ky, kde existencia celodennej obsluhy pomaha dostat linku ako celok do zisku, aj ked to znamena prevadzku niekolkych spojov ktore individualne ziskove nie su.
Reakcia na: 810zssk #228841:
Viem, že teraz vyzniem veľmi pravicovo, ale spýtam sa otázku: Akcionárovi (mestu) to nevadí, že na komerčnom princípe vykonáva DPB základnú obsluhu počas celého dňa, pričom je jasné, že linka je v určitých časoch stratová a musí ju "dotovať"?

Z pohľadu Rakúšanov to momentálne možno je dobré, ale spoliehať sa na to, že zahraničný dopravca a ešte k tomu na pochybnej komerčnej báze (lebo princípom komerčnej bázy je maximalizácia zisku, nie charita) supluje vykonávanie základnej obslužnosti, pričom tým, že nemá objednávateľa a nie je konkrétne viazaný na zmluvu o dopravných službách vo verejnom záujme, môže kedykoľvek zmeniť cestovné, časy odchodov, rozsah obsluhy, alebo sa môže jedného dňa proste spakovať, mi nepríde ako niečo, čo by bolo pre objednávateľa to pravé orechové. Minimálne v dvoch rovinách sú na tom Rakúšania stratoví: a) zrejme musia držať niekde záložnú kapacitu (keby DPB proste nevypravil) a okrem toho nemôžu využiť bonitné spoje na vykrytie tých stratových.

Čiže ja ich chápem.
Reakcia na: Ike #228839:
Rozdiel oproti tvojmu prikladu je ale ten, ze DPB neprevadzkuje 901 len v spicke, ale cely den, s radovo lepsim standardom nez cokolvek autobusove co jazdi vo VOR.
Reakcia na: Mirtschi #228825:
Lenže tie tri tarify sú plus-mínus porovnateľné a Labe-Elbe je Nemeckom brutálne dotovaná ponuka pre bratov z rozvojovej krajiny.
Podobný problém je Triregioticket na Bazilejsku, kde sme v záujme úspory po prílete lietadlom do Zürichu (jednalo sa o spiatočnú letenku Praha - Bazilej a späť, kde v skutočnosti sa jednalo o let do Zürichu, vlak do Bazileja a letenku späť z "euroletiska" v Mylhúzach) vystúpili z vlaku na mieste najbližšieho možného pešieho prechodu do Nemecka, kde stál Triregioticket výrazne menej (18,80 EUR v Nemecku/Francúzsku, 22 CHF vo Švajčiarsku).
Reakcia na: MatejBA #228837:
No nedovolí, pretože im budú komerčne (rádoby) financované spoje vykrádať ich dotované linky. Ani Bratislavskému kraju by sa nepáčilo, keby si rakúsky dopravca povedal, že ide prevádzkovať linku Stupava - Bratislava - Wolfsthal v bonitnom čase. Samozrejme, vždy je to individuálne, ale v princípe to pre objednávateľa vo verejnom záujme nie je nikdy lákavé.
Reakcia na: Mirtschi #228830:
To je všeobecne známe, že v Nemecku na vidieku, zvlášť východnom, mimo IDS-ky, kde nemajú vlak, sú bez auta prakticky odrezaní od sveta. Zachraňuje to nesúrodý systém školských autobusov, zamestnaneckých návozov a sociálnych taxi. A to je už dnes pomerne dobre oproti deväťdesiatym rokom, kedy finančne totálne vyšťavené východonemecké samosprávy nedotovali verejnú dopravu prakticky vôbec.
Reakcia na: 810zssk #228835:
Zvysi cena... ono ako sa to vezme 🙂

Teraz platis 1,5 eura + listok v MHD (kedze vacsina urcite nekonci na Einsteinke ci SNP a naopak nejde len odtial) - cize by ti ostala este hodina a pol na cestovanie, co mas listok od 1,2 (hodinovy mestsky), za 1,8 (5 zon) ci 2.1 (6 zon) - cize teraz by platili medzi 2,7 eura az 3,6 eura. Po novom "iba" 2,30 😉

Nehovoriac o tom, ze by tam bola pre pravidelnych moznost kupit si elektricenku, co pri 20 pracovnych dnoch a 2 cestach (tam a spat) vychadza (pri mesto + 4 regiony) 60 eur dokopy = 1,5 eura na jednu cestu co je rovnaka cena ako teraz s moznostou jazdi neobmedzene po BA. A viac ciest = lacnejsie cestovanie.

Ale bohuzial ak sa nezvysi cestovne, realne VOR/Rakusko asi nedovoli vnutrostatnu prepravu. Ked sa to nedalo vybavit 10 rokov (tusim tak dlho jazdi 901 nie?) a mozno ani najblizsich 5 sa nic nezmeni...
Reakcia na: Mirtschi #228833:
A naco by sa to tak robilo? Cielom nie je integracia useku Most SNP - Einsteinova, na to kaslat, cielom je integrovat celu 901, co tvoje riesenie neobnasa a navyse vyrazne zvysuje ceny listkov medzi Bratislavou a Hainburgom (kedze len usek Hainburg - Wolfsthal by mal podstatne vacsinu hodnotu ako dnes listok az do BA).

A 901 je primarne linka pre obyvatelov tych dedin, nie turisticka linka. Rozne turisticke produkty su fajn, ale neriesia tu primarnu potrebu ktora tu je.
Reakcia na: MatejBA #228834:
Vies ze si prave navrhol navysit cestovne v relacii Bratislava - Hainburg o polovicu? 🙂
Reakcia na: 810zssk #228832:
A teoreticky kebyze kazda dedina v Rakusku ma hodnotu 2 tarifnych pasiem IDS BK?

Ak dobre ratam, typ padom by cesta z Hainburgu pod Most SNP bola 7 pasiem (Bratislava 3 (2x 100 + 101 | Wolfsthatl 2 pasma (2x 900) | Hainburg 2 pasma (2x 901))

Podla ceny listkov je 7 pasmovy listok na 120 minut za 2,3 eura (z Wolfsthalu 1,8 eura a 90 minut). A PCL by stal 60 eur mesacne s regio zonami resp. 45 eur z Wolfika.
Reakcia na: 810zssk #228828:
Alebo na tej linke 901 by sa to dalo urobiť tak, že na rakúdkom úseku by normálne platila tarifa VOR, na slovenskom IDS BK. Ale by sa predávali špeciálne turistické lístky s platnostou buď celý den, alebo aj len pol dňa, prípadne niekolko hodín, ktoré by platili aj na iných linkách VOR i IDS BK. Takto funguje u nás ten lístok Labe - Elbe za 270 korún, čo ale zahrnuje platnost vo väčšine liniek Ústeckého kraja a v celom systéme VVO. Samozrejme ceny lístka len pre MHD v Bratislave a rakúske príhraničie, teda Hainburg/Donau a okolie by mali byť samozrejme nižšie. Pre zajímavost: https://www.vvo-online.de/cs/tarify-a-jizdenky/jizdenky/elbe-labe-129.cshtml

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.