Reakcia na: Solider #99937:
"Áno, akurát možno ceny bytov." Ty si iny srandista ? ? ? co myslis, kolko % rozpoctu domacnosti moze tvorit taka hypoteka na byt??? ja to odhadujem pri plate vodica (dajme tomu ze domacnost kde obaja zarabaju ako vodic MHD) aj 50%, podla ceny bytu, MINIMALNE 50% vydavkov ide na byvanie, a ked byt v KE stoji 1,5 milionva a rovnaky v Bratislave 3miliony, tak je uplne prirozdene (a k tomu smeruje trh) ze vodic (a rovnako kazdy iny zamestnanec v priemere) v BA bude mat trhovo plat o dost vyssi... Co je anomalia je to co je vidno napriklad v skolstve a zdravotnictve... teba sa zda normalne ze ucitel ZS ktory byva v Bratislave kde si 2 izbovi byt kupi za 3-4milony ma rovnaky plat ako presne to iste uciaci ucitel presne takej istej ZS kdesi napriklad v Roznave kde si kupi za 1,5 miliona 4izbovy rodinny dom (konkretna cena konkretnej nehnutelnosti, ktoru som kupil) aj s pozemkom??? rovnako napriklad lekari - lekar v Bratislave si na byvanie musi zobrat hypoteku cca. 15-20tisic mesacne ak nechce byvat v garzonke kde je jedna izba kuchyna spalna aj kupelna, kde si v nejakej riti moze byvat v rodinnom dome za polovicnu hypoteku - a praca ta ista, zodpovednost ta ista...
Marcelllooo
Re #99912 Emo: Isto. Samozrejme ze treba riesit aj prud Petrzalka - centrum. To navrhujeme riesit trolebusovymi linkami zhruba takto:
Hodzovo nam (napojenie na siet v smere Prazska, Sancova, Kolarko, Hlavna stanica) - Novy most - Panonska - Kutlikova - Ovsiste - Apollo most - krizovatka Kosicka s Prievozskou (napojenie na Prievozsku oboma smermi, Svatoplukovu) - Kosicka - Mileticova (napojenie ako chodi 212 k Roznavskej).
Rovnako potom v Petrzalke este minimalne jednu vetvu: Od Terna bude rozdvojka smerom k Technopolu ale aj na Budatinsku - Vysehradsku - Antolsku - Dolnozemsku - pripojenie v Ovsisti.
Pripadne este jedna centralna os zhruba v trase 95 s tym, ze na Safku sa zvrtne doprava k Nivam, kde sa napoji na existujucu siet.
Tym sa vyriesi centrum, ale aj sirsie vztahy, diverzifikacia, vatriabilita a flexibilita dopravy, rozlozenie v case a priestore.
Financna narocnost o dva az tri rady nizsia nez pri elektricke, s vyriesenim dopravy na daleko vyssej kvalitativnej aj kvantitativnej urovni.
Re #99913 Ondro: Variabilita - moznost rychleho prelinkovania. Flexibilita - moznost reagovat na aktualnu diopravnu situaciu (zapchy napr.) obchadzkou a pod.
Problemy elektricky: financna narocnost, technicke problemy, majetkove problemy, nizka variabilita aj flexibilita.
Re #99950 mackensen: Suhlasim, ale aj v takomto pripade sa meria efektivita investicia, ked nie hned financnou rentabilitou, tak aspon vykonovou.