Reply on: Martin #99984:
Lenže to mu nevysvetlíš. On sa pripravuje na to, že BA bude mať cez 1 milión obavyteľov a ľudia budú cestovať na dlhšie a dlhšie vzdialenosti. Jedna vec sú jeho veľkorysé sľuby o tom ako často to bude premávať a druhá, či vôbec nové ľahké vlakové súpravy budú. Ako som s ním o tom osobne písal, tak on si všetko veselo naplánuje a ostatné veci nech riešia technici, dopraváci a ostatní. Na margo problému možnosti premávky električiek a vlakov mi povedal, že to je problém ktorý musia vyriešiť technici a odborníci. Ale nevie pochopiť, že električka a vlak nemôžu ísť po jednej trati a on mi veselo aj tretí krát odpovie, že to musia vyriešiť. Tak myslím, že neni o čom ak silou mocou ide hlavou proti múru. Ekvivalentné tomu je asi to ako keby si chcel od CD-ROM aby ti prečítala DVD a ti budeš na tom nástojiť aby ti ho prečítala a začneš sa sťažovať tam kde ti predali ten CD-ROM že chceš aby ti čítal DVD, čo to je za podvod. ?
Marcelllooo
Re #99912 Emo: Isto. Samozrejme ze treba riesit aj prud Petrzalka - centrum. To navrhujeme riesit trolebusovymi linkami zhruba takto:
Hodzovo nam (napojenie na siet v smere Prazska, Sancova, Kolarko, Hlavna stanica) - Novy most - Panonska - Kutlikova - Ovsiste - Apollo most - krizovatka Kosicka s Prievozskou (napojenie na Prievozsku oboma smermi, Svatoplukovu) - Kosicka - Mileticova (napojenie ako chodi 212 k Roznavskej).
Rovnako potom v Petrzalke este minimalne jednu vetvu: Od Terna bude rozdvojka smerom k Technopolu ale aj na Budatinsku - Vysehradsku - Antolsku - Dolnozemsku - pripojenie v Ovsisti.
Pripadne este jedna centralna os zhruba v trase 95 s tym, ze na Safku sa zvrtne doprava k Nivam, kde sa napoji na existujucu siet.
Tym sa vyriesi centrum, ale aj sirsie vztahy, diverzifikacia, vatriabilita a flexibilita dopravy, rozlozenie v case a priestore.
Financna narocnost o dva az tri rady nizsia nez pri elektricke, s vyriesenim dopravy na daleko vyssej kvalitativnej aj kvantitativnej urovni.
Re #99913 Ondro: Variabilita - moznost rychleho prelinkovania. Flexibilita - moznost reagovat na aktualnu diopravnu situaciu (zapchy napr.) obchadzkou a pod.
Problemy elektricky: financna narocnost, technicke problemy, majetkove problemy, nizka variabilita aj flexibilita.
Re #99950 mackensen: Suhlasim, ale aj v takomto pripade sa meria efektivita investicia, ked nie hned financnou rentabilitou, tak aspon vykonovou.