Reakcia na: Marcelllooo #99975:
Zase dokazuješ, že vôbec netušíš o čom rozprávaš. Cestovná rýchlosť okolo 30 km/h je veľmi vysoká a je rovnaká ako u plne segregovaných systémov typu metro. Cestovnú rýchlosť okolo 60 km/h dosahuje "ťažká" železnica (podľa lolodefinície) s veľkými medzizastávkovými vzdialenosťami. A hlavne - VŠETKY problémy, ktoré si tu vymenoval, má v OMNOHO väčšej miere ten tvoj slávny mestský vlak.
Martin
Kto by mal záujem využiť podpovrchovú trať napríklad v śeku Rovniankova - Nivy? Mizivé percento ľudí. K tomu mi stačí sedliacky rozum a reálne vnímanie sveta.
Príklad - idem z domu XY v Petržalke do Apollo BC :
podpovrchová doprava (pre zjednodušenie pužívajme výraz metro)
vychádzam z domu - 5 minút príchod k stanici metra - 5 minút blúdenie po eskalátoroch a staničnej hale - 7,5 minuty čakanie na vlak (pri čakniach budem uvažovať s polovicou intervalu pre objektivitu) - 10 minút cesta na Nivy - 5 minút vychádzanie halami - 2 minuty presun na zastávku autobusu (možno aj viac) - 7,5 minuty čakanie na trolejbus - 2 minuty cesta trolejbusom = 50 minut
eletrička
vychádzam z domu - 5 minút príchod na zastávku - 2 minuty čakanie na električku - 12 minút cesta na Šafarikovo nám. - 0,5 minut presun na zastávku autobusov (možno aj 0) - 7,5 minuty čakanie na autobus - 3 minuty cesta k AS Nivy - prestup na trolejbus - 7,5 minuty čakanie na trolejbus - 2 minuty cesta trolejbusom = 39,5 minuty a to je o jeden prestup viac