Reakcia na: Marcelllooo #95635:
Ak bude po jednej radiále jazdiť jedna linka namiesto troch, bude zvládať nápory lepšie. Tri linky, ktoré na radiálu prichádzajú, totiž podliehajú určitým vonkajším vplyvom, ktoré nie sú rovnomerné, takže dochádza ku kumulovaniu vozidiel (napríklad na Račianskej radiále ide často 6 minút zmeškaná linka 11, za ňou 4 minúty meškajúca linka 5 a načas idúca linka 3, takže za dve minúty prejdú tri linky a potom 10 minút nejde nič). V prípade jednej linky bude nápor pasažierov, zápchy, pomalé jazdy a podobne pôsobiť na za sebou idúce spoje približne rovnako, preto aj keď budú spoje meškať, interval medzi nimi bude zodpovedať plánovanému. Ako je možné, že toto ste sa v aplikovanej matematike a teórii sietí neučili, veď to patrí medzi základy?
Ike
1) vyjadril si sa k prvej casti, ale k druhej nie...
preco je potom MAD DK, MAD LM? hm? potom podla coho rozlisujes MHD a nieMHD? co si myslis o dotovani a tej linke co som ti ukazal?
2) Ake polopravdy? 32ka ma v case ked mam skolu 30 minutovy interval, to s 39/31 a 4 nemozes porovnavat.. Sorry mam spoluziakov aj spoluziacky z PK aj SC a dokonca aj TT, ale cestuju do skoly (zapadna cast BA) busom a maju najlepsie mozne spojenie
tie cisla su nezmysly... cisty cas mam (ak neratam prestupy a cakanie na bus) 28+40 (dialkove spoje cez obchvat zamerne vynechavam)... vlak neviem, nechodim nim, mozem vyskusat...
3) pokial myslis MHD tie skratene spoje ktore uz nebudu chodit mimo PK smer BA, tak neviem ci je to pozitivny krok... netrufam si odhadnut ako to ludia prijmu... mozno samotnu MHD (inak povedane len skratene SAD spoje po Pezinok) ocenia, ale pochybujem ze im HLST a Vinohrady vynahradia Bajkalsku&Nivy