Reakcia na: Valec #95591:
Suvisi to velmi priamo a uzko, totizto to o com hovoris je uvazovane ako dopravna obluha bratislavy a nadvazujuceho uzemia regionalnymy vlakmi typu S-bahn na trati Petrzalka - Filialka - Jur - Pezinok - Trnava ako jedna hlavna a nosna vetva verejnej dopravy a MHD BA... A nie, ten regiovlak nie je to iste, co dnesny osobak... ? ? Samozrejme, ze mi ta nastudovana sietova optimalizacia udrela do hlavy a ostala tam zaryta v pamati, lebo tak to je spravne robenie dopravnych rieseni, ktore prinasa vsestranny uzitok (a pouziva sa vsade tam, kde doprava funguje). Skor ma prekvapuje, ze ty nevies o nej nic ani o prirpavovanej nosnej traty v suvislosti s TNT-T17 ani o studii ZSR "Zeleznicna doprava v Bratislavskom uzle", ktora prave riesi to, co spominam... ?
Marcelllooo
1. Dopravne naroky: DNV ma taku dopravnu potrebu (napr. aj vdaka VW), ako nebude mat Pezinok dohromady ani s Jurom a Modrou. Toto mnozstvo sposobuje, ze MHD nie je len pre lokalnych, ale hlavne pre cudzich, ktory sa potrebuju z BA dostat do VW a Devinska je tak vlastne len "dedina" pocas cesty (samozrejme trochu prehanam, ale princip tu je).
2. Takze, vezmuc do uvahy aj bod 1. vidime, ze Pezinok je nazoaj v podobnej situacii ako DNV - je to tranzitny uzol na trase BA - Modra a mozno BA - dalsie dediny. Zmysel tu ma jedine doprava, ktora obsluhuje sirsie uzemie a vztahy, lebo vtedy sa jednym spojom ludia dostanu k svojej destinacii. Riesenim su teda hsutejsie zastavky V Pezinku a nie samostatna MHD. Je to navyse ekonomickejsie.
3. DNV nema samostatnu MHD, ale celomestsku (co zase suvisi aj s 1), co znamena, ze ekonomika tras sa rozpusta na cele mesto.
ZAVER: Ak porovnavas Pezinok a DNV, potom prave tvrdis, ze vklastna MHD v Pezinku je neopodstatnena ale by mala byt realizovana pomocou SL zhruba v dnesnej podobe, mozno so zahustenim zastavok...