Reakcia na: Valec #92486:
Ktovie, ci by tam uz davno niekto nejazdil. Neviem, ako to je s udelovanim licencii. Ak by jazdila linka do Rajky, licenciu im udeli kto? Bratislavsky kraj a zupa Gyor-Moson-Sopron? Ak by jazdila do Kittsee, tak Bratislavsky kraj a spolkova krajina Burgenland? Nie je prave toto dovodom, ze tam este nic nejazdi?Co keby sa urobila dohoda, ze napr. do 5 km za hranicu mozu ist aj linky licencovane iba v susednom state (tj. spoje BID by mohli zachadzat 5 km do AT a HU, spoje VOR a Volanu zase 5 km do vnutrozemia SK) bez zmeny tarify?
Teda je zjazdná aj pre autobusy?
tr3mp
2. Do 21. 12. prechodu hraníc mimo povolených miest zabraňovali najmä hliadky na rakúskej strane. Počas pravidelného turistického pochodu vedúceho medzi dedinami Pama a Deutsch Jahrndorf po ceste vedúcej takmer po hraničnej čiare (z rakúskej strany) sa mi stávalo, že ma na krátkom úseku kontrolovali hliadky aj 4 krát. Ale napríklad strýkovi sa stalo (v 90. rokoch, že raz išiel na výlet po Kopčianskej a prešiel až do Kittsee, tam sa otočil a vrátil sa späť, bez toho aby ho niekto kontroloval.
Za bývalého režimu bolo hraničné pásmo, do ktorého si sa jednoducho nedostal (napríklad aj nábrežie pri sútoku Moravy a Dunaja). V Petržalke (do otvorenia Mosta Lafranconi) viedla hranica dnes už neexistujúcim Pečnianskym ramenom, poza zastavanú plochu okolo Matadorky a tesne poza železnicu.
3. Vzdialenosť Kopčany (zastávka MHD) - prvé obytné domy v Kittsee je 2,4 km. Čiže takých 24 minút chôdze. Do Kittsee sa naozaj nedostaneš žiadnou priamou autobusovou linkou z Bratislavy. Chodí tam ale priamy vlak.
4. Čunovo - Rajka je cca o 200 metrov viac ako Kopčany - Kittsee. Táto cesta sa (pokiaľ sa dobre pamätám) používala ako dodatočný hraničný prechod v čase letných invázií turistov z NDR cestujúcich na Balkán a k Jadranu.
Ad PS: Po železničnom moste sa dá zväčša prejsť aj inak ako po koľajniciach, ale asi to nebude úplne legálne