Toto som našiel ako jeden komentár na MHD : "Monopolný podnik bratislavská MHD zrušil, presmeroval, postrihal a rôzene ponadpájal linky, ktoré boli pôvodne výhodné pre pasažierov (rýchlejšia, plynulejšia a tým lacnejšia preprava). Čo do výhodnosti pre MHD, im to vyhovuje teraz - bubáčiky sa hrnú viac (čo predtým trvalo 9 min. teraz s prestupovaním a čakaním 12-25 min. - samozrejme kupuješ drahší lístok).
.
Tá istá trasa autobusom a autom je viac-menej za rovnaké peniaze. Autom je však pohodlnejšia, bez meškania, prestupov a dovezieš sa priamo na tvar miesta. Radšej si kúpiš staršie auto a jazdíš. Koľko ľudí sa v jednotlivých autá vezie - väčšinou jeden/vodič. Cesty sú preplnenejšie, parkoviská na sídliskách detto a ekológovia sú prikrátky, aby zastavili zvyšovanie znečisťovania ovzdušia - a MHD? To sa vyškiera lebo má monopol a zisky.
.
Protimonopolný úrad spokojne spinká - možno prirodzeným spánkom, možno aj nie."
.
Tá istá trasa autobusom a autom je viac-menej za rovnaké peniaze. Autom je však pohodlnejšia, bez meškania, prestupov a dovezieš sa priamo na tvar miesta. Radšej si kúpiš staršie auto a jazdíš. Koľko ľudí sa v jednotlivých autá vezie - väčšinou jeden/vodič. Cesty sú preplnenejšie, parkoviská na sídliskách detto a ekológovia sú prikrátky, aby zastavili zvyšovanie znečisťovania ovzdušia - a MHD? To sa vyškiera lebo má monopol a zisky.
.
Protimonopolný úrad spokojne spinká - možno prirodzeným spánkom, možno aj nie."
Beus
Rozmery síce nie sú proporcionálne, ale topológia sedí dosť presne. Dal som si trošku námahy v GIMPe, a pozerajúc rôzne staršie mapy som tú schému mierne okomentoval - http://fornax.sk/~beus/listok2small.gif a prípadne originál (dopisované do 5-násobne zväčšeného pôvodného lístka) http://fornax.sk/~beus/listok2.png (2.2MB)
Čo sa datovania lístka týka, čerpajúc z prameňov priamo odtiaľto to muselo byť medzi 1.5.1947 (zavedenie linky 4) a znárodnením (lebo B.E.Ú.S.)