Reakcia na: Z #75686:
BUS pruhy vnímam v kontexte našej dopravnej situácie ako jeden z prvkov fungujúcej kolesovej MHD, teda nie za záchrannú baštu ako takú, ale ako napr. aj nevyhnutnosť na zabezpečenie spoľahlivosti a rýchlosti prepravy v tých prípadoch, kde by inak autobusy/trolejbusy stáli v zápchach. Preto rozhodne BUS pruhy nepovažujem za náplasti.Čo sa týka ľudí a ich vzťahu k autám, vnímam to veľmi podobne, ale žiaľ je to menšinový pohľad. Myslím si, že určite ak by bola kvalitná, komfortná, atď., MHD, tak povedzme menej ľudí by chcelo chodiť autom. Ale nemyslím si, že ľudia chodia autom iba kvôli zlej MHD, v niektorých prípadoch jednoducho auto vyhráva aj keby bola MHD výborná. Ďalej je to fenomén kultúrny, sociálny, atď., niektoré veci sú ľuďom aj masírované do hlavy. O tých všetkých negatívach závislosti na automobile, aj o finančných nákladoch a o širších dopadoch sa hovorí dnes málo, zato však reklamy na autá a vyzdvihovania individuálnej mobility, ktorú automobil ponúka, je plno.
galiyosha
Re #75781 Mike: A kto bude definitívne rozhodovať o výškovom variante? Ja sa ani tak nebojím toho, ako bude vedená samotná električka (estakádu snáď nikto neschváli), ale toho, čo urobia _okolo_ nej.
Keď som videl tie projekty mimoúrovňových križovatiek... TO bude bariéra a TO bude vyzerať hnusne, nie samotná trať. Prečo by napríklad križovatky Šintavská - Jantárova - Topoľčianska a Pajštúnska - Jantárova nemohli ostať v takom tvare, ako dnes, bez nejakých nájazdových rámp, a električka by nemohla ísť pod nimi? Toto by som ešte veľmi rád zmenil. Hustota automobilovej dopravy v Petržalke nikdy nebude taká, aby boli tie mimoúrovňové sny šotoušov-projektantov a betonárov odôvodnené...