Bon-Cu:
Medzi CNG a LPG je obrovsky rozdiel. CNG je skratka pre Compressed Natural Gas, cize stalceny zemny plyn. LPG je Liquid Propan Gas, tekuty propanovy plyn. Oba systemy su uplne odlisne, jedine co maju spolocne je to, ze motor ide na "alternativne" palivo. Co sa tyka bezpecnosti, tak jednoznacne je CNG (to co mame my) bezpecnejsie ako LPG (napr. Vieden, Most). Dovod: Je jasne ze skor ci neskor nieco unikne, spravidla pocas udrzby v hale. Zemny plyn je lahsi ako vzduch, teda ak unikne tak sa nic nestane, staci otvorit vetrak na streche a je po probleme - rozplynie sa v atmosfere. Propan je tazsi ako vzduch a zacne sa hromadit pri zemi. Ak sa ho nahromadi dost vela, tak to moze kludne vybuchnut, ani nevies ako. Ked som bol pozriet v Moste, tak som videl aj ich haly na udrzbu autobusov. Vsade same senzory plnyu, po celej hale maju pri zemi kanale na odsavanie plynu, podstatne viac bezpecnostnych prvkov. Preto je LPG lepsi niele z hladiska bezpenosti ale aj nakladov na udrzbu, lebo vystavba a udrzba samotneho odsavania tiez nieco stoji.
Adnrej008:
"Vysokorychlostne" vyhybky. Keby nasi VRBUSTI vedeli, co to je pruzne uchytenie, tak by sa aj cez tie nase dalo ist 70 km/h. Ale oni vsetko zavesia tak, ze pruzna, pruzna, tuha,.. pruzna, pruzna, tuha... etc.. Vedenie (teda vyhybka) musi byt ulozene uplne pruzne, aby nedochadzalo k tomu, ze ti vyleti zberac (v nasom pripade palica). Asi aj viem, preco VRBUSTI nemontuju pruzne uchytenie. Lebo by ho museli aj pravidelne udrziavat. Aspon jeden krat tyzdenne by museli nabehnut s tym ich autickom a napruzit nosne lana. To sa im nechce, takze to tu je tak ako je. V Ziline, Ostrave a inde su moderne vyhybky bezne, trolejbusy cez ne idu s prehladom 70 km/h a ani sa neunuvaju ubrat jazdu - oni tam idu na plny knedlik! A tiez cez krize. Nase vednie v Bratislave patri naozaj do kategorie "VRBUST", tej nahrosej odrody...
KLF:
Presne, traba nove vozy, ja to vravim uz davno. Preto som tu pisal ze nech sa radesj kupi nieco nove ako modernizacia starych serblov. Ale treba najst nejaky kompromis, lebo modernizacii sa nevyhneme. Ako priklad by som zobral Vieden, kde som nevidel jediny stary Duwag s tyrystorom alebo podobnymi hrackami. Nie, oni ho nechaju tak ako je, daju mu skvelu udrzbu a kupia elektricky nove, moderne. V Bratislave by som to robil tak, ze po moderniazacii isteho poctu vozidiel by sa zacali kpovat nove, nizkopodlazne. Ale vsetci vieme kde to viazne, takze mozeme sa ist stazovat na Magistrat....
Medzi CNG a LPG je obrovsky rozdiel. CNG je skratka pre Compressed Natural Gas, cize stalceny zemny plyn. LPG je Liquid Propan Gas, tekuty propanovy plyn. Oba systemy su uplne odlisne, jedine co maju spolocne je to, ze motor ide na "alternativne" palivo. Co sa tyka bezpecnosti, tak jednoznacne je CNG (to co mame my) bezpecnejsie ako LPG (napr. Vieden, Most). Dovod: Je jasne ze skor ci neskor nieco unikne, spravidla pocas udrzby v hale. Zemny plyn je lahsi ako vzduch, teda ak unikne tak sa nic nestane, staci otvorit vetrak na streche a je po probleme - rozplynie sa v atmosfere. Propan je tazsi ako vzduch a zacne sa hromadit pri zemi. Ak sa ho nahromadi dost vela, tak to moze kludne vybuchnut, ani nevies ako. Ked som bol pozriet v Moste, tak som videl aj ich haly na udrzbu autobusov. Vsade same senzory plnyu, po celej hale maju pri zemi kanale na odsavanie plynu, podstatne viac bezpecnostnych prvkov. Preto je LPG lepsi niele z hladiska bezpenosti ale aj nakladov na udrzbu, lebo vystavba a udrzba samotneho odsavania tiez nieco stoji.
Adnrej008:
"Vysokorychlostne" vyhybky. Keby nasi VRBUSTI vedeli, co to je pruzne uchytenie, tak by sa aj cez tie nase dalo ist 70 km/h. Ale oni vsetko zavesia tak, ze pruzna, pruzna, tuha,.. pruzna, pruzna, tuha... etc.. Vedenie (teda vyhybka) musi byt ulozene uplne pruzne, aby nedochadzalo k tomu, ze ti vyleti zberac (v nasom pripade palica). Asi aj viem, preco VRBUSTI nemontuju pruzne uchytenie. Lebo by ho museli aj pravidelne udrziavat. Aspon jeden krat tyzdenne by museli nabehnut s tym ich autickom a napruzit nosne lana. To sa im nechce, takze to tu je tak ako je. V Ziline, Ostrave a inde su moderne vyhybky bezne, trolejbusy cez ne idu s prehladom 70 km/h a ani sa neunuvaju ubrat jazdu - oni tam idu na plny knedlik! A tiez cez krize. Nase vednie v Bratislave patri naozaj do kategorie "VRBUST", tej nahrosej odrody...
KLF:
Presne, traba nove vozy, ja to vravim uz davno. Preto som tu pisal ze nech sa radesj kupi nieco nove ako modernizacia starych serblov. Ale treba najst nejaky kompromis, lebo modernizacii sa nevyhneme. Ako priklad by som zobral Vieden, kde som nevidel jediny stary Duwag s tyrystorom alebo podobnymi hrackami. Nie, oni ho nechaju tak ako je, daju mu skvelu udrzbu a kupia elektricky nove, moderne. V Bratislave by som to robil tak, ze po moderniazacii isteho poctu vozidiel by sa zacali kpovat nove, nizkopodlazne. Ale vsetci vieme kde to viazne, takze mozeme sa ist stazovat na Magistrat....

Andrej (Anndy008)
podarilo sa mi zisti, ze existuju rozne vyhybky pre troflace - moderne vyhybky. Viem, ze tu v blave, niekto na tomto fore uz pisal, ze uz vacsina je uz vybavena dialkovym prehadzovanim, co je O.K.
Ale raz tu bolo tiez spomenute, ze je niekde aj tzv. rychloprejazdna vyhybka (neviem, ci vsetky tie, ktore sa prerabali na na dialkove ovladanie,a le asi nie).
No ja som zistil, ze existuje rychloprejazdna tahova vyhybka, ktora, ze vraj umoznuje prejazd az rychlostou 70km/h. A tiez, ze existuje rychloprejazdna vyhybka podvesena (trubkova), ale jej max. rychlost sa mi nepodarilo zistit.
Tolko teorie. Tak sa chcem spytat, aky typ je v BA (niekto tu pisal, ako som uz spominal, ze niekde je, ale mne sa nezdalo, ze tam troflace chodili vyrazne rychlejsie, ako cez obycajne) a tiez, ci sa neplanuje nieco s tymi vyhybkami robit - lebo tie rychloprejazdne su podla mna velmi dobry napad - zo vsetkych hladisk (najma z hladiska plynulosti a pritazlivosti trolejbusovej dopravy pre verejnost).
Este zaujimavost - neviem, ci ste vedeli ale v Hradci Kralove, kde pouzivaju 21Tr s dieselagregatom, tak pouzivali a pouzivaju aj 2x 14Tr s pomocnym jednonapravovym vozikom, na ktorom je vlastne agregat a ten umoznuje aj 14tr-ke prekonat urcite vzidalenosti bez elektrickej siete. Ak by ste chceli vidiet, ako to vyzera, kliknite na www odkaz hore.
Dik za kazde info ohladne tych vyhybiek.