Reakcia na: ivanbuto #71010:
"Každopádne dúfam, že nás čaká aký-taký rozvoj plnohodnotnej trolejbusovej dopravy, nie duobusových liniek." To dúfam aj ja. Aj keď súčasný námestník pre dopravu končí, uvidíme čo povie nový.
"Na Dlhých Dieloch pri zrušení 133 a zriadení preferovaného pruhu tých súčasných 6 ks. na linke 33 určite postačí."
Áno, keby sa mala robiť IBA linka 33 Kuklovská - Molecova s buspruhom, tam tých 6 vozov bohate stačí - šak konieckoncov to bol variant pre 6 vozov - iba L33.
Ale jednak sú to sľuby MČ a Primátora, že bude aj 133 a tiež je to predsalen, nech je akýkoľvek, krok smerom k motivovaniu ľudí, aby používali viac MHD, keď už z tých DD majú priamy spoj pod N. Most. Je to zlepšenie pre ľudí - budú vnímať MHD viac pozitívne.
L32: ja som počul že na dráty v Ml. Doline treba zabudnúť, súčasné vedenie nadjazdu z Ml. Doliny do tunela Shitiny, či skôr podjazdu v smere z Patrónky na Botanickú vraj trolejové vedenie neumožňuje. Iba ak by sa veľmi frézovala vozovka ? A ani nemám INFO, že by mestno s tým plánovalo niečo robiť, a naopak, mám INFO, že keby náhodou horzilo vybudovanie toho t-bus vedenia, je pripravných plno aktivistov (ochranári? zelení? niečo na ten štýl), ktorí z trucu, že v Mlynskej Doline neboli vybudované dostatočné hlukové bariéry, aké oni žiadali, budú bolkovať akékoľvek ďalšie aktivity v tejto lokalite. Minmálne teda že by to žiadali posudzovať o vplyvoch na ŽP, čo môže trvať viemekoľko...
Teda ja si myslím, že by sa to patrilo, keď sa publikuje nejaký takýto dlhší článok, nech sa napíše autor, inak sa potom zbytočne vedú dohady.
Ike
taktiez by jej pomohlo, keby sa tu zacal pouzivat tzv japonsky menezment, teda nie ze hore vymyslaju to, co sa im prisnilo a dole to robia, ale ze dole vymyslaju, hore schvaluju a dole podla toho robia.
Krizovu situaciu by som vyriesil tak, ze by som si pozical vacsie mnozstvo penazi, z toho by som zvysil platy revizorom, ktory by robili castejsie a hustejsie kontroly (na KAZDEJ linke 2 kontroly (v oboch smeroch) za den), taktiez by som zvysil pokuty a zaviedol nastupovanie do nocakov prednymi dverami (priama kontrola listkov). Kedze revizori by tak viac pre dpb zarobili, mohol by dpb vraciat peniaze, zvysit platy, zrusit, upravit ohyzdne reklamy...
tento jav by bol len docasny, kedze potom by sa pocet ciernych cestujucich rapidne zmensil. Vychodisko by som videl v zapojeni do systemu MHD aj mimobratislavske obce...
dpb prijmy by isli z nakupu listkov, z platenia pokut, z reklam a + nemuseli by platit velke mnozstvo pracovnikov... nastal by zisk, do 5 rokov by dpb bol schopny vratit peniaze a potom by nastal rozvoj BA dopravy
este by som zaskolil vodicov, pristupil na experimenty.
este dnes som si vsimol par Ikarusov 435 - dooskierane, popraskane, polamane narazniky (v takom zlom stave nie je ani susedov 15rocny Favorit).... pre toto by som vsetky vozidla pridelil trojici ludom, ktory by boli za skody sposobene na vozidle (nie ludmi, ale zlou jazdou) sankciovany...
a na zaver, na velke dopravne uzly by som umiestnil schranku "paci/nepaci" kde by sa cestujuci mohli vyjadrit k MHD... ved MHD je pre ludi a ne ludia pre MHD...
ale vravim, to by chcelo kompletnu reformu MHD v BA