myslim si ze Bratislave by pomohlo, keby cele, ale komplet cele vedenie DPB odstupilo a nahradilo by ho nove, take, kde by nebol velky pocet zbytocnych administrativnych pracovnikov...
taktiez by jej pomohlo, keby sa tu zacal pouzivat tzv japonsky menezment, teda nie ze hore vymyslaju to, co sa im prisnilo a dole to robia, ale ze dole vymyslaju, hore schvaluju a dole podla toho robia.
Krizovu situaciu by som vyriesil tak, ze by som si pozical vacsie mnozstvo penazi, z toho by som zvysil platy revizorom, ktory by robili castejsie a hustejsie kontroly (na KAZDEJ linke 2 kontroly (v oboch smeroch) za den), taktiez by som zvysil pokuty a zaviedol nastupovanie do nocakov prednymi dverami (priama kontrola listkov). Kedze revizori by tak viac pre dpb zarobili, mohol by dpb vraciat peniaze, zvysit platy, zrusit, upravit ohyzdne reklamy...
tento jav by bol len docasny, kedze potom by sa pocet ciernych cestujucich rapidne zmensil. Vychodisko by som videl v zapojeni do systemu MHD aj mimobratislavske obce...
dpb prijmy by isli z nakupu listkov, z platenia pokut, z reklam a + nemuseli by platit velke mnozstvo pracovnikov... nastal by zisk, do 5 rokov by dpb bol schopny vratit peniaze a potom by nastal rozvoj BA dopravy
este by som zaskolil vodicov, pristupil na experimenty.
este dnes som si vsimol par Ikarusov 435 - dooskierane, popraskane, polamane narazniky (v takom zlom stave nie je ani susedov 15rocny Favorit).... pre toto by som vsetky vozidla pridelil trojici ludom, ktory by boli za skody sposobene na vozidle (nie ludmi, ale zlou jazdou) sankciovany...
a na zaver, na velke dopravne uzly by som umiestnil schranku "paci/nepaci" kde by sa cestujuci mohli vyjadrit k MHD... ved MHD je pre ludi a ne ludia pre MHD...
ale vravim, to by chcelo kompletnu reformu MHD v BA
Papyr #70588: "vy tam na tých ceduliach máte len FREE/FULL? Vám sa tam nezobrazuje počet zvyšných voľných miest?"
- áno!!! ?
___________________________
Nemôžem si pomôcť, ale v oblasti MHD vidím za Ďurkovským iba pseudoduobusovú trať na DD s terminálom na Molecovej, ktorý sa bude musieť komplet prerobiť až raz bude openminded magistrát a katastrofálny management DPB, nič iné.
___________________________
Nahral som si do telefónu a vypočul prvú hodinu tej MHD diskusie... Mám počúvať aj ďalej, či sú v tom zbytku tiež iba bezduché pindy na rozdeľovanie finančných zdrojov v štáte? ? ?
Ten clanok je okopirovany od dost vysokopostaveneho cloveka z DPB, ktoreho je to nazor a napad. Z odborneho hladiska je to myslim, nonsens. Takisto ja mozem mat na to nazor, ze ak jazdit na agregat, ci uz original duobus, alebo trolejbus s pomocnym pohonom v nudzovom pripade, tak L210 Hl. Stanica - Karadzicova - AS MN - Dost. Rad - nábrezie - Nový Most ?
6 ks 25Tr dojde na buduci rok, a urcite budu vhodne vyuzite na linkach 32 (vsetky aj v po-pi), 33 a 133 (viac spojov rano ako tych dnesnych 6 a mozno aj spoje poobede) Mala by sa tym este viac zvysit kapacita z D. dielov.
Milý priateľu vôbec nič - bol by som veľmi sklamaný keby si sem prestal prispievať, už len s toho dôvodu, že som presvedčený, ak by s nemohol každého iného prispievateľa poučovať o svojej dokonalosti a jeho slabej informovanosti, či nedaj Bože nevedomosti, Tvoje ego by utrpelo zdrvujúci úder a mám taký dojem, že by to mohol mať dlhodobé následky na Tvoje duševné zdravie. Preto pokračuj a peknučko sa hrabkaj na svojom piesočku. Prosím nesklam ma - kto by po Tebe prevzal túto nesmierne zodpovednú činnosť dopravného vševeda??????
V tom článku sa hovorí o 30 duobusoch pre predĺžené trolejbusové linky, to stále nechápem. Pri Dlhých Dieloch hovoríme o "duobusoch", dobre vieš, aké je súčasné riešenie, vrátane linky 133, nezmyselné. Ak chcú takýmto "kreatívnym" prístupom riešiť rozvoj MHD aj počas ďalších štyroch rokov, tak bože ochraňuj...
ehm, pokles plôch, ktoré pokrývajú vodné rastliny sa znižuje. A skutočnosť, že sa zvýši hladina oceánov na toto rozhodne nebude mať priamy vplyv. Alebo chceš povedať, že keď zväčších plochu ťažko obývateľného lesa, tak sa ti priamou úmerou zvýši fauna v ňom ? Zjednodušuješ.
Pri súčasneých technologických možnostiach tu existuje silný predpoklad, že nikdy nedôjde k úplnému zániku človeka, je však možné, že dôjde k zániku ľudstva, čo ale bude musie´t mať súvis s novým nástupcom na vrchole potravinového reťazca - do tej doby, pokiaľ táto forma jedinej známej formy života bude existovať.
V iných rovinách to na tejto úrovni nemá veľmi zmysel riešiť.
Treba triediť odpad. ?
problem je, ze clovek ani inu moznost nema ? lebo by ho s prepacenim yeblo
ad ziv. prostredie, ja som ten posledny co ho berie az tak vazne. mne ide skor o konkretne veci co mna ovplyvnuju a ropaky k tomu patria. pricom napriklad odpad triedim pravidelne, nejazdim na ropaku, ak sa da vyuzivam MHD (co sa zase ale v BA dost moc neda ...)...
sranda bola, uz ani nefiem kedy, ese v prvom polroku totho roka ked na Bergu rakusania vymyslali a nepustali kamiony...einsteinova bola uplne plna a podobne...sak niektory si urcite pamatate....noo a vtedy 80 tky chodili uplne improvizujuco..ja som este bol v poslednej co presla po povodnej trase, ale aj to bojovala 4 minuty s blbym polskym kamionistom o to, kto sa dostane skor na nadjazd nad einsteinovu a kamionista nechcel pochopit, ze to je bus mhd a nechcel ho pustit...potom uz len z rozpravania spoluziakov viem, ze ked uz sa tade nedalo prejst, tak dokonca jeden vodic isiel zo zochovej na lafranconi a potom sa zevraj nejako napojil na povodnu trasu, zastavku einsteinova vynechak a zastavil az na kremnickej...dalsi robili podivne obchadzky okolo incheby a dalsi si to pekne sinuli po travnikoch pri inchebe a myslim, ze jeden nezisiel z mosta a pokracoval do petrzalky a potom sa dako potocil vrail sa na kremnicku a tam sa na rusovskej otacal a pokracoval ? zaujimalo by ma, ci toto vodici improvizovali a kazdy isiel trasou, ktoru pozna, alebo to nejako dispeceri organizovali... ?
Ike
taktiez by jej pomohlo, keby sa tu zacal pouzivat tzv japonsky menezment, teda nie ze hore vymyslaju to, co sa im prisnilo a dole to robia, ale ze dole vymyslaju, hore schvaluju a dole podla toho robia.
Krizovu situaciu by som vyriesil tak, ze by som si pozical vacsie mnozstvo penazi, z toho by som zvysil platy revizorom, ktory by robili castejsie a hustejsie kontroly (na KAZDEJ linke 2 kontroly (v oboch smeroch) za den), taktiez by som zvysil pokuty a zaviedol nastupovanie do nocakov prednymi dverami (priama kontrola listkov). Kedze revizori by tak viac pre dpb zarobili, mohol by dpb vraciat peniaze, zvysit platy, zrusit, upravit ohyzdne reklamy...
tento jav by bol len docasny, kedze potom by sa pocet ciernych cestujucich rapidne zmensil. Vychodisko by som videl v zapojeni do systemu MHD aj mimobratislavske obce...
dpb prijmy by isli z nakupu listkov, z platenia pokut, z reklam a + nemuseli by platit velke mnozstvo pracovnikov... nastal by zisk, do 5 rokov by dpb bol schopny vratit peniaze a potom by nastal rozvoj BA dopravy
este by som zaskolil vodicov, pristupil na experimenty.
este dnes som si vsimol par Ikarusov 435 - dooskierane, popraskane, polamane narazniky (v takom zlom stave nie je ani susedov 15rocny Favorit).... pre toto by som vsetky vozidla pridelil trojici ludom, ktory by boli za skody sposobene na vozidle (nie ludmi, ale zlou jazdou) sankciovany...
a na zaver, na velke dopravne uzly by som umiestnil schranku "paci/nepaci" kde by sa cestujuci mohli vyjadrit k MHD... ved MHD je pre ludi a ne ludia pre MHD...
ale vravim, to by chcelo kompletnu reformu MHD v BA