Reakcia na: 81-71 #64816:
"bude relacia dajme tomu Bratislava Rača do Petržalky trvat mozno tak 10 minut a nie pol hodinu"Počítajme: ranný osobák 3010 28 minút. Z toho 8 minút tvoria pobyty v staniciach, zostáva 20 minút (a to som ešte neodrátal prirážky na zastavenie a rozjazd). Ak by sa odstránila 10-ka na južnom zhlaví Predmestia a trať z Predmestia na NM by sa prestavala na 80, dá sa rátať s časom jazdy cca 15 minút. Cez tunel sa to stihne za tých 10, ako píšeš. Úspora tunelového variantu je 5 minút, náklady neporovnateľne vyššie.
"IC z Košíc pride na Hl.stanicu,tam stoji pol hodinu, prepriahnu lokomotivu,pocka na pripoje,potom ide pol hodinu cez Bratislavu"
Preprah je nutný jednak kvôli tomu, že ZSSK nemá trojsystémové rušne, čo však neznamená, že by sa nedali zaobstarať, jednak kvôli úvrati na hlavnej, ktorá však nie je nutná - IC by mohli jazdiť pokojne cez Predmestie už dnes (zastaviť na Predmestí alebo NM a v Petržalke - prirodzene, Predmestie by bolo treba vyhodiť do luftu a postaviť znova - ten súčasný fujtabjlhumushomeless vzhľad by robil len hanbu; aj budove NM by úpravy bodli). Ja by som však tiež preferoval vedenie IC cez hl.st. a Marchegg kvôli zachovaniu prestupov.
81-71
1.Na novu stanicu by asi peniaze neboli,i ked mi je fakt este dost zahadne,odkial sa vzali peniaze na petržalsku stanicu.
2.Takze,na novu stanicu peniaze asi tak skoro nebudu a terajsia Hl.st. je nevyhovujuce nielen kapacitne ale aj technicky-napriklad oblukove nastupista a ak by dakto zalovil v pamati,tak je to dodnes trvale provizorium s ktorym by som ja ratat moc nechcel,totiz nova stanica mala byt o par sto metrov dalej pri budovani metra trasy B. Takze ja by som moc nevsadzal na tuto kartu,preferovat provizorium, ktore preziva iba vdaka kope vynimiek a ak, tak urcite by som tam nehnal medzinarodnu dopravu a ked uz,tak v rozumnej miere, Bratislava ma este dve velke a kapacitne stanice a to BA-Nové Mesto a BA-Petržalka s tym, ze sa pravdepodobne vybuduje aj BA-Filialka, ktora bude patrit isto k tym vacsim. Nebude ani jedna plnit uloha hlavnej stanice pre Bratislavu, ale to v konecnom dosledku nedokaze ani dnesna hlavna stanica. Ale radsej som za rozumne prerozdelenie ako nasilne pretazovat provizorne riesenu stanicu ktora je uz dnes nedostatocna kapacitne a neda sa rozsirovat+ ma oblukove nastupistia. Nijaka z z tych stanic by nebola idealna co sa tyka napojenia, ale ktora je dnes?Ziadna,ani hl.st. nema vsetky smery pokryte dostatocne,takze by sa moc toho nezmenilo,iba by sa prestalo preferovat trvale provizorium.
Napokon ani v Prahe sa nasilu nepreferuje Wilsonák, daco chodi na Masaryka, na Smichov...i ked Praha napriek tomu, ze Praha ma dostatocne vyriesenu dopravu oproti Bratislave.