Reakcia na: Sommelier #60767:
Trocha dopraváckej praxe:Ak necháme cestujúcich prichádzajúcich zvonka prestupovať v okrajových častiach Bratislavy, dôjde k tomuto:
1) Časť cestujúcich sa na takúto buzeráciu vykašle, oživí Š 120 LPG a začne nám týmto šrotom zlepšovať životné prostredie. O TO NEMÁME ZÁUJEM.
2) Časť cestujcich si zakúpi električenky a potreba dotácie do MHD opätovne vzrastie. NA TO NEMÁME,
3) Časť cestujúcich, ktorí si aj zaplatia plné cestovné, preplňpvaním MHD spôsobí odliv vnútromestských cestujúcich z MHD, pokiaľ nebudú adekvátne navýšené kapacity - viď bod 1 - NA TO NEMÁME.
A malá oprava ekonomickej teórie - najlukratívnejším zákazníkom pre DP je zákazník na čo najkratší úsek. Cestovné lístky na dlhšiu dobu sú ZVÝHODNENÉ ako akási odmena zákazníkovi za vernosť.
tomas1
1) S ukončovaním prímestských liniek na okraji mesta ja príliš nesúhlasím a už vôbec nie bez existencie NDS.
2) "vedenie DPB a jeho 100 % vlasník a zriadovateľ dovolia spoločnostiam (ziskovým, dotovaným, ...) aby na území hlavného mesta prepravovali podstatnú časť najziskovejšej klientely je zarážajúci."
- aké dovoľovanie máš na mysli? Mesto ani DPB nevlastní ASMN, preto nemôže to, čo chodí na ASMN absolútne nijak ovplyvňovať ani dovoľovať, pokiaľ sa nedohodne s VÚCišpánmi na IDS. Okrem toho ani nevydáva licencie na prímestskú dopravu, takže jej trasovanie cez mesto nemôže zatrhnúť.