Reply on: Sommelier #60786:
"Pokial nebude MHD vozit primestskych, uroven lepsia nebude." - mas dojem zeby sa dotacie do MHD riadili mnozstvom prepravenych cestujucich ? lebo ja nie a ked tych cestujucich bude viacej, tak budu len viac narvate tie konzervy co este dnes premavaju..."O akom prestupovani hovoris, ked napr. do inkriminovaneho Senca ide z Niv kazdych 5 minut v spicke ?" no ono nebyval v senci ale az kus za sencom a tam kazdych 5 minut autobus nejde... (a ani do senca nechodia kazdych 5 minut, neplet si to s niektorymi autobusovymi linkami v BA

"Je uplne, ale uplne jedno, ze za cestu zo ZP by mal DPB 14,- Sk. Je to zvyhodnenie cestujuceho na dlhsiu vzdialenost. Dolezite je, že by mal tých 14,- Sk (ktore inak obdrzi SAD) a ze by mal toho cestujuceho."
tak to zober z opacneho pohladu... SAD zaplatis na cestu na ASMN neakych cca 50 Sk, na zlate piesky 45 a potom musis zaplatit dalsich 14 Sk DPB; co si myslis, ze je vyhodnejsie ? ist priamo na asmn za 50 Sk, alebo s prestupom kdesi f pazi za 59 Sk ?
"A pohodlie je investicia na ktoru treba takýmto sposobom zarobit - čiastočne finančne a čiastočne cestujúcim - jeho fyzickou prítomnostou v dopravnom procese."
isto, ale znizenim pohodlia pri preprave tam tych cestujucich asi nedostanes...
tomas1
1) S ukončovaním prímestských liniek na okraji mesta ja príliš nesúhlasím a už vôbec nie bez existencie NDS.
2) "vedenie DPB a jeho 100 % vlasník a zriadovateľ dovolia spoločnostiam (ziskovým, dotovaným, ...) aby na území hlavného mesta prepravovali podstatnú časť najziskovejšej klientely je zarážajúci."
- aké dovoľovanie máš na mysli? Mesto ani DPB nevlastní ASMN, preto nemôže to, čo chodí na ASMN absolútne nijak ovplyvňovať ani dovoľovať, pokiaľ sa nedohodne s VÚCišpánmi na IDS. Okrem toho ani nevydáva licencie na prímestskú dopravu, takže jej trasovanie cez mesto nemôže zatrhnúť.